![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Op de duitse eBay ben ik al een paar keer de volgende "eenmalige" advertentie tegengekomen:Ladedruckerhöhung VW Golf 1/ 2/ 3 TD, GTD Tuning Set!
Net als iedereen ben ik niet vies van een beetje extra vermogen, en ik speel met het idee om deze set in mijn Golf 1 GTD te schroeven. Heeft iemand hier ervaring mee of een mening over? ![]()
__________________
Why do you press harder on a remote control if you know the battery is dead? |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ich selber fahre einen Golf 2 GTD mit 120PS und 240Nm.
WOW! ![]()
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ziet er zo op het oog goed uit, als je bij zijn bewertungen kijkt zie je ook dat ie al meer van deze setjes heeft verkochten en tevens nog meer spullen om een diezel op de voeren.
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor Golf 1 1.3 Carburateurs Golf Rallye Dailys: Phaeton W12 & T5GP California |
#4
|
|||
|
|||
![]() Hallo,
Ik heb ook recent een '88 GTD gekocht. Eindelijk weer VW na vele uitstapjes. Ik ga het bekrompen inlaatspruitstukje vervangen door een G-60 exemplaar (mits turbo niet in de weg zit). Intercooler wil ik eruit kieperen want die zit toch zo bekrompen met koeling en dat boven een warm blok! ![]() Ik wil een water-to-air intercooler gaan bouwen en erop zetten, veeeeel effectiever!! Waarom geen g-60 of Front Mount InterCooler (fmic)? Omdat de afgelegde weg van de drukvulling dan al bijna 3 meter bedraagt!!! ![]() Hmmm lekker voor je weerstand,.....weg druk..... Hiervoor zoek ik een powerrohr van de G-60 of wat op hetspruitstuk past. Weet iemand hoe dit eruit ziet? En bestaat het uberhaupt?? Overgins wordt de intercooler gekoeld door een separaat koelsysteem (pompje en koeler). Als iemand denkt bruikbare spullen hiervoor te hebben hoor ikhet graag! Ps,iemand al gehoord of het mogelijk is een 16v kop op een gII gtd dieselblok te zetten? ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Inlaatspruitstuk past niet, turbo zit in de weg.
16V kop kan niet, verbrandingsruimte is veel te groot, veel te lage compressie.
__________________
Quote:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() G60 inlaatspruitstuk heb ik toevallig hier.
Maar dat gaat met het origineel uitlaatspruitstuk (lees plaats turbo) inderdaad niet lukken. Welk turbo-uitlaatspruitstuk verschaft meer plaats, oftewel; welk spruitstuk laat de turbo naar beneden zakken, een 1.9 tdi? En past dat? Stijn bedankt voor je commentaar. Hoef ik ook niet meer naar 16v te kijken. ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Je kunt het uitlaatspruitstuk op zn kop monteren en dan het hart van de turbo zo roteren dat de olie in/uitlaat weer goed zit voor wat betreft de richting van de zwaartekracht op aarde
![]() Voila: mijn G60 blok met TD spruitstuk en turbo.
__________________
Quote:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Yeah right!!
![]() Ik hier midden in de nacht sites af te struinen voor plaatjes van het spruitstuk,om te kijken of dit om te draaien is!!!! Wat lees ik hier......................... ![]() Thanks! Btw, turbo van een golf 4 met een ASV motor met een vast spruitstuk past ook vast wel zo te zien. (Adv.marktplaats) Hmmm ben niet de enige me die met turbogedachten en spruitstukken speelt. ![]() Last edited by Technix : 08-12-2005 at 02:31. |
#9
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat heb je nog een probleem met de overdruk regeling(. de Golf 4 tdi motoren regelen dat via de ECU en niet mechanisch zoals bij de TD's, is volgens mij een vnt17 met variabele schoepen: ![]()
__________________
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there...... ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Overdrukregeling wordt uiteindelijk toch mechanisch geregeld via een klep.
Je kan het aanpassen: 1) via wastegate - en/of boost control valve 2) via dumpvalve/blow off valve Nu weet ik niet hoe de variabele diffusor aangestuurd wordt. Lijkt me uiteindelijk een drukverhaal. Ook al wordt deze elektronisch geregeld. Heb hier alleen nog geen ervaring in. Zal e.e.a. nog even nakijken. Met mijn turbo Saabs ![]() Dus ook grote intercooler (saab 9-5) en groter oliekoeling gemonteerd. |