Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 10-09-2005, 17:45
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default Golf 1 Motor probleem

Beste Mensen,

Ik heb een probleem met de motor van mijn golf 1 en ik hoop dat iemand een goed advies voor mij heeft. Het gaat om het volgende:

Het betreft een 1.1 gg blok uit een golf 1 uit 1983

De nokkenas was heel erg versleten en daarom heb ik er op dit moment een nieuwe in gezet (tweede hands). Ook heb ik de distributie vervangen en het geheel op tijd gezet ook de ontsteking. Alleen de motor wil niet aanslaan. De startmotor draait wel.

Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Ik heb het gevoel dat hij ook een zwaar punt heeft met starten. Kan het misschien iets met de kleppen te maken hebben omdat die met de nieuwe nokkenas verder ingedrukt worden? De oude was echt behoorlijk versleten.

Bvd!!!

Maarten
Reply With Quote
  #2  
Old 10-09-2005, 19:10
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

zal het niet weten zo maar als je nog onderdelen zoekt heb ik nog een complete motor liggen paar tientjes is hij voor jou
Reply With Quote
  #3  
Old 10-09-2005, 19:13
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
zal het niet weten zo maar als je nog onderdelen zoekt heb ik nog een complete motor liggen paar tientjes is hij voor jou


Ohja dat is ook zo. Ik kan alleen geen motor kwijt helaas. Maar als ik wat nodig heb laat ik het je weten.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-09-2005, 20:32
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

lagerschalen goed gemonteerd
Reply With Quote
  #5  
Old 11-09-2005, 18:20
WilliamF's Avatar
WilliamF WilliamF is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
Default

Heb je de kleppen wel gesteld???
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
Reply With Quote
  #6  
Old 11-09-2005, 19:38
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

heb vanmiddag op de meeting met je broer gepraat, ik zit te denken aan de klepspeling, hoeveel staat het
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #7  
Old 11-09-2005, 20:08
erwin 944 erwin 944 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 100
Default

verkeerde nokkenas,distributie niet juist, en wat ook mogelijk is een te vroege ontsteking (kan voor een zwaar punt zorgen tijdens het starten)

probeer een met het terugdraaien van de verdeler tijdens het starten

erwin
Reply With Quote
  #8  
Old 11-09-2005, 20:52
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Je woont toch in Alkmaar? Ik wil best eens komen kijken ernaar anders, misschien kan ik helpen. 06-41843898 (Erdem)
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #9  
Old 11-09-2005, 20:57
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

erwin heeft gelijk ook al een keer mee gemaakt
bij een auto
Reply With Quote
  #10  
Old 12-09-2005, 09:23
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by WilliamF
Heb je de kleppen wel gesteld???


Kleppen zijn gesteld. 0.15 inlaat 0.25 uitlaat (koude motor). Dus dat kan het niet zijn.
Reply With Quote
  #11  
Old 12-09-2005, 09:24
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
heb vanmiddag op de meeting met je broer gepraat, ik zit te denken aan de klepspeling, hoeveel staat het


Ja ik hoorde het van hem. Het staat op 0.15 en 0.25 stond in mijn vraagbaak dus moet goed gesteld zijn lijkt mij.
Reply With Quote
  #12  
Old 12-09-2005, 09:26
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by erwin 944
verkeerde nokkenas,distributie niet juist, en wat ook mogelijk is een te vroege ontsteking (kan voor een zwaar punt zorgen tijdens het starten)

probeer een met het terugdraaien van de verdeler tijdens het starten

erwin


Tja daar hebben we ook al naar gekeken. De nokkenas heeft dezelfde nummers en ik heb ze ook vergeleken met elkaar en die kwamen goed overeen. Het enige verschil was dat de oude ontzettend versleten was. Distributie hebben we ook nauwkeurig nagekeken en ook de ontsteking hebben we geprobeerd bij te stellen.
Reply With Quote
  #13  
Old 12-09-2005, 09:28
vw-maarten's Avatar
vw-maarten vw-maarten is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 118
Default

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Je woont toch in Alkmaar? Ik wil best eens komen kijken ernaar anders, misschien kan ik helpen. 06-41843898 (Erdem)


Maandag vraagt mijn broer het nog even na misschien dat ik dan nog wat wijzer wordt. Anders laat ik het wel even weten misschien zie jij het in één keer.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-09-2005, 19:00
Black Devil's Avatar
Black Devil Black Devil is offline
Triple Action Donor - Niet fantaseren maar construeren
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,490
Default

Ik heb wel enig sleutel ervaring met die blokjes dus misschien kan ik je helpen, daar is toch een forum voor
__________________
Golf 3 VR6 3.0 Compressor
Golf 1 1.3 Carburateurs
Golf Rallye
Dailys:
Phaeton W12 & T5GP California
Reply With Quote
  #15  
Old 12-09-2005, 20:26
patrick-vw3 patrick-vw3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 10
Default

ik heb vanavond even de distributie afgesteld op de rotor dus deze op de eerste cilinder gezet.
van de punten op het tandwiel klopt nu niks meer het puntje wat erin zit wijst nu schuin naar boven, naar achteren.
hij draait nu wel gewoon soepel rond en hij slaat af en toe bijna aan.
heel ffies 2 sec dat ie komt.
maar wat ik me nu af vraag hoe zit het met de markeerpunten van deze motor want zoals ik t bekijken in de vraagbaak klopt er helemaal niks van???

alvast bedankt gr patrick
Reply With Quote
  #16  
Old 13-09-2005, 06:03
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Het puntje op je nokkenas moet loodrecht naar beneden staan. (op het streepje)

Het puntje van je krukas moet loodrecht naar boven staan (in het V vormpje)

Vervolgens de riem spannen dmv de waterpomp.

onsteking is 1-3-4-2
Reply With Quote
  #17  
Old 13-09-2005, 17:01
patrick-vw3 patrick-vw3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 10
Default

ja als ik dat doe dan loopt ie op een punt zwaar, en best wel zwaar dus dan zou ie niet kloppen.
Als ik em afstel met de rotor op cil 1 dan draait ie veel beter alleen slaat ie ook nog niet aan maar ken em nu wel starten zodat ie blijft draaien.
als ik em zet zoals jij zeg dan krijgt ie em niet eens rond.
Reply With Quote
  #18  
Old 13-09-2005, 20:51
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

loopt ie dan zwaar als je de motor met de hand draait of als je hem probeerd te starten als hij het met de hand niet doet en met starten wel dan staat de ontsteking niet goed denk ik dan bedoel ik niet de voor of na onsteking maar helemaal verkeerd dus de kabels verkeerd iemand met mij eens of niet
Reply With Quote
  #19  
Old 13-09-2005, 21:18
patrick-vw3 patrick-vw3 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 10
Default

bougiekabels zitten goed dat in ieder geval hij liep voor ik er aan begon..
ehm hij draait met de hand ook wel zwaar maar de motor krijgt em niet rond.
hij stopt zelf met starten als het ware.. maar ik heb hem gisteren afgesteld op de ontsteking en nu draait ie gewoon rond. alleen aanslaan ho maar... dus dit zou nog ontsteking kunnen zijn. maar wat ik me afvraag hoe ik er nou achter kom hoe dit officieel moet. want dan ben ik er zeker van dat ie goed staat. als ik de merktekens aanhou dan loopt ie echt niet.
Reply With Quote
  #20  
Old 14-09-2005, 06:14
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

en je hebt de ontstekening op 10 graden vooronsteking steking staan ?

Staat aangegeven op je vliegwiel. De 10 moet dat het eerste streepje raken.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum