Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 24-10-2005, 21:09
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,406
Default Ontsteking in orde maken van een 1.5 carb...

ey

Voordat ik morgen wéér vlammen van een halve meter uit m`n uitlaat heb....

wie kan mij vertellen (precies) hoe ik de ontsteking van een golf 1 met een 1.5 JB blokje (automaat) af stel..

Ik heb de contactpunten nu op de juiste speling (0.40mm).... en nu..
ik hoor links en rechts verhalen van 4e cilinder op tuimelen.....rotor naar de 1e cilinder...etc....

wie kan mij stapsgewijs uitleggen wat ik moet doen...
thnx... groeten rene!
Reply With Quote
  #2  
Old 25-10-2005, 17:14
fre-golf1-16v's Avatar
fre-golf1-16v fre-golf1-16v is offline
VW Addict
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 490
Default

even de vraagbaak erbij staat het vast wel in
Reply With Quote
  #3  
Old 25-10-2005, 17:19
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,406
Default

als ik die had, dan had ik dit topic niet aangemaakt

UP!!
Reply With Quote
  #4  
Old 25-10-2005, 18:31
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

kopen dan die vraagbaak!!!

contactpunten eraf tiefen, en op de sloop ontsteking van een modernere carb motor halen, is ook een optie, ben je meteen van het gezeik af.
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #5  
Old 25-10-2005, 18:37
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 524
Default

Op je verdelerhuis staat een een streepje, 1e cilinder op BOP en dan moet de rotor iets voor het streepje staan. Dan loopt ie als het goed is al, daarna ontsteking afstellen met stroboscoop. Andere ontsteking van een moderne motor gaat ook niet zonder de bijbehorende elektronische onderdelen. In een golf 1 met jb zit helemaal niets om die elektronische ontsteking aan de gang te krijgen, meen ik.
__________________
Corrado G60 1991
Reply With Quote
  #6  
Old 25-10-2005, 19:03
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,406
Default

super!! thanx man!

enne... hoe kan ik zien dat de 1e cilinder op BDP staat? staat cil 4 dan op tuimelen?
en.... de kleppen staan 2 keer op 1 arbeidsslag op tuimelen... maakt `t niet uit welke keer?
Reply With Quote
  #7  
Old 25-10-2005, 19:03
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Als Rene gewoon een elektronische ontsteking ophaald met bijbehorende bobine en regelkastje. Dan kan hij dit zo aansluiten op zijn bestaande kabelboompje.
Motor zal sneller starten, beter lopen enz.
En nooit meer die vreselijke contactpunten vervangen :P.
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #8  
Old 25-10-2005, 19:08
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

En als je nou je bougie er ff uithaald. Je haald de verdelerkap eraf. En je gaat ff de krukaspoelie draaien, dan zal de rotor vanzelf naar een uitsparing in het verdelerhuis wijzen. Omdat de ontstekingsvolgorde volgens 1-3-4-2 is. Zal altijd de eerste cilinder beginnen met de inlaatslag.

BDP 1ste cil - Begin inlaatslag.
ODP 1ste cil - Einde inlaatslag, begin compressieslag.
BDP 1ste cil - Einde compressie slag, vonk, begin arbeidsslag

en enz :P
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum