Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Vraag en Aanbod > Archief
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-01-2006, 16:13
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default Golfje 1 Kabeltjes en motorsteun

Volgende gezocht....

Een motorkabelboom van een Golf 1 Gti motorcode dx?

de motorsteun van aan de distrubutiezijde van de golf. Dat is die wat aan de balk vastgelast zit normaal. Kan evt ook mijn oude eruit slijpen maja gaat vast vele malen netter worden als ik een gave motorsteun apart kan lassen .

Laatste ik heb nu dashboard klokken met maar één aansluiting erin zitten; en ik heb hier nog een klokje liggen met twee aansluitingen. Dat is met toerenteller etc

Heeft iemand misschien zo'n kabeltje liggen met stekkertje? Daar komt ook nog zo'n mfa bij ofzoiets he. -> iets wat ik niet helemaal snap, dus als ik er gratis uitleg bij krijg is dat meteen mooi meegenomen
  #2  
Old 09-01-2006, 17:17
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Bij een andere steun zul je ook de puntlassen los moeten halen, kun je net zogoed je eigen gebruiken.
Of je moet er twee willen plaatsen
  #3  
Old 09-01-2006, 17:32
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by gti-g60 girl
Bij een andere steun zul je ook de puntlassen los moeten halen, kun je net zogoed je eigen gebruiken.
Of je moet er twee willen plaatsen


nee dan kan ik mijn oude gewoon zo wegslijpen zonder dat ik de chassis balk beschadig ..anders moet ik de puntlassen uitboren en dan heb ik er weer gaatjes in he.
  #4  
Old 09-01-2006, 17:33
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
nee dan kan ik mijn oude gewoon zo wegslijpen zonder dat ik de chassis balk beschadig ..anders moet ik de puntlassen uitboren en dan heb ik er weer gaatjes in he.



En die las je weer dicht, slijp je af.

Snap de drukte niet helemaal?
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
  #5  
Old 09-01-2006, 17:36
rallye16vt rallye16vt is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 666
Default

Je moet met uitboren ook niet kats door beide boren , gewoon met een goede puntlas boor en een scherpe beitel, no problem, maar ik doe het meestal op deze manier. Maar in ieder geval suc6
  #6  
Old 09-01-2006, 17:41
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Ochja ik wou het mezelf makkelijk maken ...en maak geen drukte

en als je al een mooie kant en klare steun hebben je ook nog sneller klaar
  #7  
Old 09-01-2006, 21:26
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Ochja ik wou het mezelf makkelijk maken ...en maak geen drukte

en als je al een mooie kant en klare steun hebben je ook nog sneller klaar


Mmm, je moet je oude toch wegdoen? Dus dan heb je er toch 1. Dus dan heb je tijd bespaard met zoeken en wachten op een andere?

En inderdaad beste is de puntlassen uitboren, en zien dat je optijd stopt zodat je niet door jouw chasis balk zit. De laatste restantjes slijp je met de afbraamschijf mooi weg. En nu heb je een motorsteun die je terug kan puntlassen op de plaats die je zelf wil en een nette chasisbalk die je samen met de gelaste motorsteun terug wat moet voorzien van verf.

Last edited by Roundup : 09-01-2006 at 21:30.
  #8  
Old 09-01-2006, 21:31
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Mmm, je moet je oude toch wegdoen? Dus dan heb je er toch 1. Dus dan heb je tijd bespaard met zoeken en wachten op een andere?


Heheh ja ik weet het maar ff ontopic...ik zoek dat dus, als je zoiets hebt uit een sloop golf ofzo. Laat maar weten
Maareh toch bedankt voor de tips!

Maareh de oude komt er dan verder naar achteren ondersteboven op te hangen he ?
enne dan gewoon Co2 vastlassen....?Met een beetje uitlassen voor de stevigheid, iets moet toch veilig gaan worden he
  #9  
Old 09-01-2006, 21:38
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
Heheh ja ik weet het maar ff ontopic...ik zoek dat dus, als je zoiets hebt uit een sloop golf ofzo. Laat maar weten
Maareh toch bedankt voor de tips!

Maareh de oude komt er dan verder naar achteren ondersteboven op te hangen he ?
enne dan gewoon Co2 vastlassen....?Met een beetje uitlassen voor de stevigheid, iets moet toch veilig gaan worden he


Dan moet je gaan meten he, bij een bestaande 1500,1600 of 1800 motorruimte. Daarna alles mooi aftekenen en lassen maar. Best met halfautomaat, en terug vast lassen zoals het vroeger was. Rondom rond lassen is meestal minder sterk dan een fatsoenlijke puntlas bevestiging.
  #10  
Old 10-01-2006, 19:09
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

Quote:
Originally Posted by Roundup
Dan moet je gaan meten he, bij een bestaande 1500,1600 of 1800 motorruimte. Daarna alles mooi aftekenen en lassen maar. Best met halfautomaat, en terug vast lassen zoals het vroeger was. Rondom rond lassen is meestal minder sterk dan een fatsoenlijke puntlas bevestiging.



hmmm meten...?
Daar is al een hele uitsparing gemaakt voor die motoersteun op die plek en die kan er dan maar op een manier opzeg maar dus valt niet veel aante meten (gelukkig)
maja denk toich dat ik hem rondom aan het lassen kom wegens gebruik aan materiaal...maja kan hem evt wel later evt als alles erin hangt en werkt voorzichting naar scholl rijden en daar laten punten.
  #11  
Old 11-01-2006, 09:54
Roundup's Avatar
Roundup Roundup is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 347
Send a message via MSN to Roundup
Default

Quote:
Originally Posted by Golf_1_gts
hmmm meten...?
Daar is al een hele uitsparing gemaakt voor die motoersteun op die plek en die kan er dan maar op een manier opzeg maar dus valt niet veel aante meten (gelukkig)
maja denk toich dat ik hem rondom aan het lassen kom wegens gebruik aan materiaal...maja kan hem evt wel later evt als alles erin hangt en werkt voorzichting naar scholl rijden en daar laten punten.


Zoveelste beter dan, dat je niet moet meten Met een halfautomaat kan je toch even goed puntlassen zetten. En dan kun je mss nog de hoekjes extra vastlassen. Volledig rondom zou ik echt niet doen.
  #12  
Old 11-01-2006, 10:39
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Lightbulb

Hoiii, Even over die kabelboom en de tellerset.

Ik begrijp dat je er een tellerset in wil hebben met MFA. Deze heeft idd twee aansluitingen. Als je nu een kabelboom hebt met één aansluiting is het niet zo eenvoudig om te zetten als je waarschijnlijk denkt...

Ik ben namelijk hetzelfde van plan en het is vrij moeilijk om aan een kabelboom te komen. Ik heb daardoor besloten om het te laten doen door Valo Trading te Ridderkerk. Ik stel voor dat je kontakt met hun op neemt (mailtje) over datgene wat je van plan bent, ze geven dan goed advies over wat de mogelijkheden zijn. Ik heb begrepen dat ze ook kabelbomen verkopen indien je het zelf wil/ kan doen.

Hun site is:

http://www.xs4all.nl/~valo/

Suc6.
  #13  
Old 11-01-2006, 21:05
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

kabelboom kan je evt zelf maken he.

Wat draait er eigenlijk op die mfa.
Benzinemeter,oliedruk/temp, en de lampjes: accu etc gaan via de bestaande stekker he. Ecumeter sluit je apart aan via vacuum slangetje.

Dan blijft de toerenteller en het displaytje over. Lijkt me niet zo extreem moeilijk.

Maar toch bedankt voor de tip!! En ridderkerk is helaas niet naast de deur. maja zou je mij anders een rpijsopgave ongeveer kunenn geven wat ze aan jou vragen (evt per PB) dan hoef ik die mensen niet lastig te vallen. En misschien hebebn ze wel een nette prijs waarvoor je het zelf bijna niet kunt doen.

En weer een beetje uppen
  #14  
Old 11-01-2006, 23:06
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

@ Golf 1 GTS, je hebt een PM.
  #15  
Old 11-01-2006, 23:35
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

thnx!

Wat moet ik me trouwens bij zo'n mfa voorstellen is dat gewoon een soort doosje?
  #16  
Old 11-01-2006, 23:47
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Neej, MFA staat voor Multi Function Anzeige (m'n Duits is niet al te best dus sorry als ik het verkerd gespeld heb...).

Dit is gewoon dat display in je tellerset dat normaalweg gewoon de tijd aangeeft maar als je tellerset MFA heeft kunnen er diverse andere functies op aangegeven worden zoals:

verbruik, olietemperatuur, tijd, en nog een paar.
Te bedienen met je MFA hendeltje welke zich op je ruitenwisserhendel bevindt.
  #17  
Old 12-01-2006, 19:57
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,404
Default

en hoe je het mooist je oude motorsteun eraf kan halen zodat je `m weer kan gebruiken:





  #18  
Old 13-01-2006, 19:10
Golf_1_gts's Avatar
Golf_1_gts Golf_1_gts is offline
Forum junkie
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,651
Default

ja ik heb maar besloten dat ik hem idd ook ga uitboren haha idd niet zoveel werk
Maar zit die maar op vier puntjes gelast .
Nouja iig kan ik die gaatjes van het uitboren mooi gebruiken om hem daarmee terug te lassen en dan nog een beetje rondom en dan is ie nog steviger als voorheen

Maareh die mfa bedient dus alleen het displaytje ? Dus die extra stekker is dan alleen van de MFA dan zou de toerenteller wat ik nu niet hebn via dezelfde kabel lopen of...
  #19  
Old 13-01-2006, 21:05
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Als je de steun eraf wil halen, gewoon puntlasboortje halen en even doorboren. Daarna van die dunne schijfjes ophalen voor de flex, en boven en onder bij de rand doorflexen. achter de steun zie je in de balk een gleufje zitten. Even verder richting de veerpoot zie je nog een keer zo'n gleufje.

Als je nu de steun 180 graden draait t.o.v. de vorige positie (dus de moer aan de voorzijde van de auto ipv andersom), en het midden pakt van het vlak waar de puntlasjes inzaten. En je legt over de andere gleuf, dan heb je precies de goede positie waar de steun moet komen.

En ik moet et weten, hier thuis is deze conversie net gebeurt gister .

Zie ook volgende foto (ff gejat van Rene )


__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
  #20  
Old 14-01-2006, 10:52
steffangti1 steffangti1 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 112
Default

Die tweede stekker heeft als ik me niet vergis vier draden er op aangesloten.

Heb eeb keer (per ongeluk) een kabelboom van een cabrio gekocht welken ook een MFA had en nagezocht waar deze draden heen gaan. Twee er van gaan naar de MFA hendel/ schakelaar aan je ruitenwisserhendel en de andere twee gingen naar een stekker welke weer op de zekeringenkast aangesloten wordt. Helaas paste deze kabelboom niet in die van mij aangezien de stekkers anders waren van de zekeringenkast.

Je moet je voorstellen dat die MFA schakelaar aan je ruitenwisserhendel via die tweede stekker een stuk elektronica bediend welke zich in je tellerset bevindt.
Via sensoren in je motorcompartiment rekent hij diverse dingen uit zoals verbruik ed.
Hier is trouwens ook een vacuumslangetje voor nodig welke ook achterop je tellerset wordt aangesloten.



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum