![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() sinds een week of 2 blijft mijn toerental telkens een 2 a 3 seconden hangen op net iets onder de 2000 toeren. dus als je bijvoorbeeld in de 3de versnelling 3500 toeren rijdt en je wilt overschakelen en drukt de koppeling in blijft hij dus even hangen bij 2000 toeren(zakt niet meteen terug naar 900 toeren). ook bij gas loslaten en uit laten rollen hetzelfde. dit is heel vervelend bij schakelen.
iemand enig idee wat dit kan zijn? moet er iets afgesteld worden of vervangen? het gaat om een polo G40 PY motor. alvast bedankt.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Rij binnekort wel ff mee geert, dan kunnen we es ff vaststellen wat t zou kunnen zijn
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#3
|
|||
|
|||
![]() stationar regel klep vervuild...
kan dus neit snel genoeg bij/terug regelen...
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Die zit er niet op vriend...
Kan van alles zijn, onderhoudsgebeuren is in orde? Ik zou de sensor in de intercoolerbuis bij de gasklep eens schoonmaken, verder alle kabelverbindingen loshalen en schoonmaken, vooral massaverbindingen (vooral aan inlaatspruitstuk).
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#5
|
||||
|
||||
![]() heeft recentelijk nog grote beurt gehad. zullen die sensor eens nakijken en de massa verbindingen bekijken. hou jullie op de hoogte.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#6
|
||||
|
||||
![]() hoe heet die sensor in de intercooler buis bij de gasklep?
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#7
|
|||
|
|||
![]() hoe wordt je stationair geregeld dan??
me nz heeft er wel eentje....
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |
#8
|
||||
|
||||
![]() sinds 2 dagen loopt hij stationair ook al niet meer lekker. staat op 900 toeren op en neer te dansen.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#9
|
||||
|
||||
![]() injectoren?
|
#10
|
|||
|
|||
![]() http://www.xs4all.nl/~rbeurske/polo/py.JPG
nummertje 17...... die regelt toch je stationair loop bij een digijet/digifant polo ? trouwens, is je nul-last schakelaar in orde??
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 Last edited by rogek : 10-03-2006 at 08:49. |
#11
|
||||
|
||||
![]() ik heb een ander systeem zo te zien. ik krijg de intercoolerbuis op mijn gasklephuis en daarvandaan loopt een retour leiding. maar heb zelf al een vermoeden dat het in mijn gasklephuis zelf zit. dat 1 van de 2 schakelaartjes vuil tussen zit.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nope, dat is de "extra-luchtschuif". Zit bimetaalklepje in met elektrische verwarming. Zorgt voor hoger stationair toerental bij koude motor. Gaat daarna langzaam dicht. Maar wordt niet geregeld. Bij warme motor geen functie/invloed (tenzij hij stuk is). Heeft zowel NZ, 3F en PY (2 en 2f). Zit onder inlaatspruitstuk. @Geert: offcieel heet die sensor volgens mij CO-potmeter oid. Heb je de auto al bij een dealer laten uitlezen? Het zou ook valse lucht kunnen zijn (een pakking/slang lek), of een kapotte lambdasonder. Hoe is het verbruik, en loopt de koude motor wel goed?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#13
|
||||
|
||||
![]() mijn extra luchtschuif werkt prima. loopt na het starten bij koude motor met iets hoger toerental en verdwijnt vrij snel weer inderdaad. dus dat is goed. alleen mijn toerenregeling loopt nie goed, zie eerste post in deze thread. verder bij koude motor loopt ie stationair inderdaad nie echt lekker. schommelt klein beetje. ga de 2 schakelaartjes in gasklephuis reinigen en meteen pakking vervangen. daarna kijken of het verholpen is.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht) volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht) volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip) |
#14
|
|||
|
|||
![]() nul-last switch dan..
maar als die luchtklep open blijft trekt ie eigenlijk valse lucht.. ![]() ben ik iig weer wat wijzer van geworden..
__________________
- 1999 Audi S4 Sedan V6 2.7Bi-t 363pk/568nm MRC Tuned. - 1996 Audi A4 Sedan 1.9TDi 110pk - 1990 VW Corrado G60 - 1989 VW Corrado 2.0 8v - 1986 VW Polo Steilheck 1.05 |