Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 06-03-2006, 09:56
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default pomp draait geenbenz,

heb hier een golf 1 gti met een motor van 1992 ,
pomp draait onder starten maar krijg geen benz ,
bij de injektoren ,tank zit halfvoll,
ook bij het indrukken luchtweger onder in luchtbak ,
geen benz ,
volgens mij spuit hij het wel in de spinnekop maar niet verder ,

wie weet dit probleem
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #2  
Old 06-03-2006, 10:19
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Als je zeker weet dat de benzine wel in de spinnekop komt maar niet verder. Dan zit het probeem in de spinnekop of in de injectoren. Ik zal eerst de injectoren eens ultrasoon laten reinigen.
Reply With Quote
  #3  
Old 06-03-2006, 15:48
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

auto heeft altijd goed gelopen ,
en hadden een vonk probleem ,dat heb ik opgelost en nu heeft hij dit ,
zal alles even na loopen , dan zie ik het wel ,
normaal alls je de luchtweger beweegt krijgen de injektoren benz ,
mits er benzine is ,
vrgr gooigolf ,
Reply With Quote
  #4  
Old 06-03-2006, 15:58
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Quote:
normaal alls je de luchtweger beweegt krijgen de injektoren benz ,
mits er benzine is


Ja dat klopt, maar als de injectoren verstopt zitten dan krijg je ook geen benzine. Maar dat probeem heeft verders niks te maken met het niet vonken.
Reply With Quote
  #5  
Old 06-03-2006, 16:39
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ja das waar zal effe kijken alls ik er uit kom ,
bedankt voor de tip zal effe controleren als ze goed zijn ,
ben bang te weinig druk ,
wat is de werking van dat kasje op voorkant blok, gaan 2 leidingen heen vanaf spinnenkop?
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #6  
Old 06-03-2006, 16:59
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,050
Default

Quote:
wat is de werking van dat kasje op voorkant blok, gaan 2 leidingen heen vanaf spinnenkop?


Aan de zijkant van de kop bedoel je? Dat is geloof ik de warmdraairegelaar.
Reply With Quote
  #7  
Old 06-03-2006, 20:12
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Quote:
Originally Posted by steven16v
Aan de zijkant van de kop bedoel je? Dat is geloof ik de warmdraairegelaar.

regelt de brandstof bij warme of koude motor
koude motor heeft meer brandstof nodig als een warme
Reply With Quote
  #8  
Old 06-03-2006, 20:15
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

lijding voor de brandstofverdeler losmaken dan zien of er brandstof komt
systeemdrukbegrenzer zit vast of defect is de 16mm bout op de brandstofverdeler
Reply With Quote
  #9  
Old 06-03-2006, 21:55
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

oke bedankt ,
ben er mee beziggeweest,
heb nu benz ,als ik bij het starten de luchtweger heenenweer doe ,
krijg ik benzine bij injektoren , maar bij starten beweegt luchtweger wel ,
maar slaat niet aan , handmatig luchtweger bedienen wil hij aanslaan maar pakt hem niet , dat kan ik niet thuisbrengen hoe dat zit ,
en ik bedoelde met dat kasje de pomp voorkand blok gaan 2 leidingen naar spinnekop,
kan dat het probleem zijn ,
vrgr gooigolf
Reply With Quote
  #10  
Old 06-03-2006, 22:47
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

zit een klepje in met een weerstand en een bi-metaalstrip regelt de druk op de bovenkant vd plunjer in de brandstofverdeler bij koude en warme motor kan een probleem zijn
even de druk koud en warm opmeten met een manometer
systeemdruk bij een 1800 16V 4.7/5.8 bar zonder kat.
met kat. 5.2/5.6 bar
regeldruk koud[20'c] 1.0/1.4 bar
regeldruk koud[25'c] 1.2/1.7 bar
regeldruk koud[30'c] 1.3/1.9 bar
regeldruk warm 3.4/3.8 bar
Reply With Quote
  #11  
Old 07-03-2006, 08:41
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

oke bedankt ,
zal er even naar kijken ,tis inpreciepe geen moeilijke motor ,
geen motormangemant compu,
zal ook eens de vonk opnieuw bekijken want die vint ik namelijk zwak na mijn idee ,
kan wel goed zijn , volgens mij vonk hij normaal sterker ,
bedankt ga weer even verder en hoop dat het zo opgelost is ,
vrgr gooigolf ,
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 18:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum