![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hee!
Is de blokhoek van een Audi 80 (1984 -85) zelfde dan van een Golf 1-2 1500-1800? Gaat me er even om of een spruitstuk van een Audi 80 op een Golf 1 wel in de goede hoek staat. Groetjes! |
|
|||
|
|||
![]() blok van de GTI is gebaseerd op die van de audi 80GTE [1600i]
dus ik denk het wel |
|
||||
|
||||
![]() beide zijn EA 827 blokken, maar welk spruitstuk bedoel je, inlaat of uitlaat? Van een Audi 80 kan/zal langere afmetingen hebben, net zoals bij een Golf 2 GTI, dat zal dus nooit onder de kap van een Golf 1 passen.
|
|
||||
|
||||
![]() weet niet of je hier wat aan hebt, maar dit staat in de vraagbaak van golf 1974-1979:
plaatsing motor. dwars voorin de wagen , 20 graden naar achteren gekanteld in de vraagbaak van de mk2 kan ik helemaal nix vinden over de hoek...
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de inbouwhoek van deze blokken (EA827 oftewel "big block") is dezelfde, maakt niet uit of het een Golf 1,2,3,4 of 5 is of een Audi 80, bij de Golf´s zijn ze dus 20 graden naar achteren gekanteld ingebouwd, en bij de Audi 80, A4 enz. 20 graden naar rechts. Wel de onderlinge verschillen in lengtes van de diverse spruitstukken zullen problemen kunnen opleveren. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus aan een inlaatspruitstuk van een audi 80 heb ik dus geen flikker.... Hmm brengt me wel ff op een idee... |
|
||||
|
||||
![]() Ligt eraan wat voor een motor het is; het inlaatspruitstuk van een 1800i past gewoon.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
1800i is niet meteen zelfde 1800i bij VAG! Daar zitten wel degelijk verschillen in, ook al zijn de basisblokken (EA827) dezelfde. Het inlaatspruitstuk van b.v. een 1800 Golf 2 GTI zal men nooit en te nimmer kunnen bevestigen aan de in de motorruimte van een Golf 1 ingebouwde 1800 GTI blok, wel als de blok niet is ingebouwd, maar daar heb je weinig aan ![]() Last edited by Type 17 : 26-07-2006 at 14:26. |
|
||||
|
||||
![]() Ik bouw al jaren als bedrijf zijnde dit soort motorblokken in de Golf 1 en Golf 1 cabrio en heb er nooit last van gehad.....
Er is ruimte zat achter het inlaatspruitstuk van een Golf 2 GTI in een Golf 1.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb het JB-spruitstuk naast het audi 80 spruitstuk gezet. En het scheeld enkele mm's. Dus geen problemen ![]() |