Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 01-08-2006, 22:24
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default Doel van de 'Groene bal'? Beschrijving vacuumsysteem

Onder de kap van de Golf 1, Jetta's, Scirocco's en diverse Audi's (carburateurversies) heb je vaak zo'n groene bal zitten (of koker), die op het vacuumsysteem aangesloten wordt. Waarvoor dient deze?

En kan iemand mij een simpel vacuumsysteem tekenen waarin deze bal is opgenomen? Met de diverse klepjes, onderdelen, en thermostaatje (die in het luchtfilterhuis)?

__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #2  
Old 01-08-2006, 23:12
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Onder de kap van de Golf 1, Jetta's, Scirocco's en diverse Audi's en Polo's (carburateurversies) heb je vaak zo'n groene bal zitten (of koker), die op het vacuumsysteem aangesloten wordt. Waarvoor dient deze?

En kan iemand mij een simpel vacuumsysteem tekenen waarin deze bal is opgenomen? Met de diverse klepjes, onderdelen, en thermostaatje (die in het luchtfilterhuis)?








__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #3  
Old 02-08-2006, 23:13
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Moroder
VW Guru

Last Activity: 02-08-2006 18:42


Graag gedaan hoor, het was maar een kleine moeite....
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
  #4  
Old 03-08-2006, 07:35
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Die schakelaar,. die weet ik wel te zitten.

maar waar zit die andere controle unit? In het dash/cockpitje? ( toerentalafhankelijk? )



__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #5  
Old 03-08-2006, 09:32
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Ik vermoed dat dat via het printplaatje ( in teller-unit ) van de dynamische oliedruk-controle loopt.
Zou toch terug te vinden moeten zijn in een origineel VAG Schema ?

Bij de Polo's heeft het GL blok immers EN dynamische oliedruk-controle EN vacuum verlating/vervroeging.
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *

Last edited by Mark1 : 03-08-2006 at 09:37.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-08-2006, 10:14
mk1owner mk1owner is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 216
Send a message via MSN to mk1owner
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo
Die schakelaar,. die weet ik wel te zitten.

maar waar zit die andere controle unit? In het dash/cockpitje? ( toerentalafhankelijk? )





Ik volg het niet helemaal maar waar zijn die stekkers nu voor aan onderzijde carburateur? En zijn die op alle modellen aanwezig?
Reply With Quote
  #7  
Old 03-08-2006, 11:45
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Die stekkers zitten op de drosselklappenschakelaar, die onder aan de carburateur hangt.

Deze stekkers zitten logischerwijs alleen op die modellen die uitgerust zijn met deze regeling. En dat zullen er niet gigantische veel zijn. Bij de Polo (1975/1994) in iedergeval slechts bij 1 enkel motortype (de GL).
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #8  
Old 03-08-2006, 11:46
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by Mark1
Ik vermoed dat dat via het printplaatje ( in teller-unit ) van de dynamische oliedruk-controle loopt.
Zou toch terug te vinden moeten zijn in een origineel VAG Schema ?

Bij de Polo's heeft het GL blok immers EN dynamische oliedruk-controle EN vacuum verlating/vervroeging.


Vast wel Maar de GL kwam reedsch in modeljaar 1982 op de markt. Dynamische oliedrukcontrole volgde pas in modeljaar 1983...

(zoeken we op)
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #9  
Old 03-08-2006, 16:59
Moroder's Avatar
Moroder Moroder is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 1,205
Send a message via MSN to Moroder
Default

Quote:
Originally Posted by Mark1
Graag gedaan hoor, het was maar een kleine moeite....


Sorry kerel . Wel bedankt voor het handige plaatje! Heb het inmiddels klaar !
__________________
Soon to be turbo-ed!!!


Mijn Rabbit Injection Convertible '82
Reply With Quote
  #10  
Old 03-08-2006, 21:09
Mark1's Avatar
Mark1 Mark1 is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 649
Default

Quote:
Originally Posted by Moroder
Sorry kerel . Wel bedankt voor het handige plaatje! Heb het inmiddels klaar !


Naja, daar gaat tenslotte om
__________________
'84 MkII Scirocco 1.8 * project *
'86 MkII Scirocco 1.8 automaat * donor *
Ford F150 FX4 Super Crew Cab, 5.4 FlexFuel. * woon/werk *
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum