![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik verkoop mijn corrado G60 wegens beeindiging hobby.
De auto is voorzien van:RS2 cilinderkop, RS gasklephuis, Jiro valve, RS2 G-lader( nieuw! Net ingereden), Schrick asymetrische nokkenas, Lancer EVO VII intercooler(Forge motorsport), Samco boost hose kit, Samco coolant hose kit, Sachs race engineering koppeling, Versnellingsbak met langere overbrengingen, Supersprint race spruitstuk edelstaal, Bastuck groep A uitlaat, Eurosport boostpipes, Greddy blowoff valve, Getande aandrijfriem set,Traploos instelbare spaninrichting, RS luchtaanzuigsysteem, Kleine pully 68mm, Magnecor bougiekabels, Bosch silber bougies, Aangepast motormanagement, Bosch brandstofdruk regelaar, Golf G60 laderuitgang, Metalen koppakking, Vibratec motorsteun Lumma dakspoiler, Lumma frontbumper,Lumma sideskirts, Lumma achterbumper, Carbon grille, dichte achterklep Gele KONI sports schokdempers, H&R verlagingsveren, Masitaly 16 inch velgen met 205/45/16 goodyear Eagle F1 banden, Tweedelige geperforeerde gegroefde remschijven met aluminium hart. De prijs is 5000 euro. |
|
||||
|
||||
![]() je vergeet positief ingestelde kilometer teller tussen de opties.
![]() maar heb je ook foto's. rollenbank uitdraai, apk tot etc
|
||||
|
||||
![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Vraag ik me toch 1 ding af, hoe krijg je een kop van een RS2 gemonteerd op een 4 cilinder ?
|
||||
|
||||
![]() En sinds wanneer had een RS2 een G lader of heb ik hier een folder liggen van een RS2 die nooit verkocht is ?
|
|
||||
|
||||
![]() RS2 is een speciale G-lader modificatie, als ik deze site goed begrijp. Dit is ook te vinden op die site. Kijk bij 350 HP/ 260 kW.
Google... ![]()
The UnDutchaBles Last edited by Airtime : 24-08-2006 at 21:43. |
|
||||
|
||||
![]() Succes met de verkoop, denk dat je op deze manier weinig kans maakt hier.
Wat voor zuigers/drijfstangen zitten er in je blok? Wat is er precies met de kop gebeurt? Wat is je vermogen? Km stand? Wat zijn de preciese aanpassingen aan de bak? Owja. en hoe weet je trouwens dat hij 280km/u rijd?
|
|||
|
|||
![]() Zoals altijd hebben een aantal mensen echt verstand van zaken.
Het valt mee dat er nog niet van die laagste prijs losers geweest zijn. Allereerst is mijn corrado bij SLS in Duitsland opgebouwd. Als je eerst even in hun catalogus kijkt zie je dat zij geen 5 cilinder kop op een 4 cilinder blok proberen te schroeven. De kop is aangepast met nieuwe grotere kleppen, kortere voeringen, vergrootte poorten en gevlakt. Verder zijn er andere veren enz. ingegaan. Aangezien RS voor rennsport staat en niet alleen voor een type audi komt dit toch aardig in de buurt. Doordat zij in de G-lader de verdringer aanpassen en de inlaat en uitlaat modificeren geven zij bij een zgn. RS2 lader een winst van 20-25 pk met een standaard poelie. Als je even verder kijkt zie je dat ook de versnellingsbakverhoudingen aangepast zijn. Hierdoor rijdt je nu in 3e versnelling 180 en in 4e versnelling 240 km/u. Hiervoor is ook de koppeling aangepast om slippen te voorkomen. De kilometerteller klopt vrij aardig, maar zal ongetwijfeld niet geijkt zijn. Als je begrijpt wat er in de advertentie genoemd wordt snap je ook dat de snelheid hier niet veel van af zal wijken. |
|
||||
|
||||
![]() Idd denk dat het grootste aandeel wat hier rondloopt redelijk veel verstand heeft van oa g60 in tegen stelling tot andere fora's.. ja ook corradoforum is diep triest. heb vaak rs2 laders gezien maar geen een heeft 20-25pk gehaald op de testbank. eerder tussen de 10 en 12 met standaard poulie. ben gewoon benieuwd met welke ratio jouw bak is aangepakt. want 240 in zijn 4 is geen kattepis. haalt hans ( mijn zwager) zijn m3 3.2 niet eens met 321 pk. en nee die is er nog door geen enkele corrado met een 8v g60 uitgereden. zelfs evert dirker niet met zijn ex corrado.
je auto zal best snel zijn maar 280 haal je niet zomaar. ![]()
|
|||
|
|||
![]() De exacte overbrengingsverhoudingen weet ik niet.
De bak is wel een stuk zwaarder dan standaard. Een C36 AMG is geen probleem. Daar rij je bij weg als ie bij 250 in de begrenzer gaat. Dit is uitgebreid getest door een vriend van me die er een had. Hoe zich dat bij een M3 verhoudt heb ik nog niet geprobeerd. Bij toeval had een vriend een vr6 met een 2.9 door kronenburg op laten bouwen. Op de testbank 260 km/u. Deze moest het helaas toch ook afleggen zowel op 400 meter als op topsnelheid. Hier heb ik nog beeldmateriaal van. Ik moet wel zeggen dat boven de 250 km/u de auto erg licht begint aan te voelen. Ik doe de auto nu weg omdat ik wat anders wil doen. |
|
|||
|
|||
![]() 240 in 4 zoiu met andere eindreductie niet eens zo gek zijn..
mijn ex g60 deed in 4de bij 7200 rpm 220 op de klok.. en tja... een vr6 die 260 op de rollenbank loopt, wat denk je dat die opde baan doet.. denk dat het bij 240 hard op is dan ivm wind weerstand..
|
||||
|
||||
![]() Gebruik deze maar een,
Corrado Topsnelheid En je zal zien dat je het best gek moet maken voor 280km/u.
|
||||
|
||||
![]() Die telt niet want die is door Isard gemaakt en niet door RS of weet ik hoe die moet en mag heten
Wat we wel nu hebben is dat de posts leesbaarder zijn en we wat meer gegevens hebben ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik heb nog steeds geen pk's gehoord en koppel??
![]() ciao De1 |
|
|||
|
|||
![]() Sorry mensen,
De enige manier om erachter te komen of je gelijk hebt is door die auto te kopen of door achter me aan te rijden als ik je toevallig tegen kom. Op papier heeft iedereen minimaal 300 pk! |
|
|||
|
|||
![]() een goed getunend g60 blok kan echt wel een m3 voorbij zelfs met 260pk in een golf
![]() |
|
||||
|
||||
![]() elke keer weer.. zet hem er maar naast. zelfs evert dirker is het afgevallen.
ben absoluut geen bmw fan maar soms moet je je meerdere erkennen. en ik denk dat ikzelf wel een van de meest getunde g60 blokken in een golf 1 hier op dit forum heb gehad. dus jammer maar helaas mannen. m3 redden we niet.
|
|||
|
|||
![]() oke in december is mijn golf weer klaar en zet hem wel tegen die m3
|
|
||||
|
||||
![]() prima. dan moet die golf wel onder de 12.9 lopen op de kwartmijl