![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Goedendag allemaal.
Ik vroeg me af of jullie het volgende probleempje kunnen of weten hoe het opgelost moet worden. Ik heb in me golf 1.3cl uit 93 een g60 motor gebouwdt. Dit is allemaal gelukt en loopt/liep als een tiet. Maar nu na ruim 1,5 week doet tie raar. Als ik een stuk gereden heb en rij dan gewoon rond de 3000 toeren en wil na een poosje gas geven houd tie onwijs in vervolgens moet ik me gas helemaal los laten en als ik hem dan intrap gaat tie wel. Als ik gewoon optrek vanuit stilstand en dan fors doorgas dan doet hij het wel gewoon zoals het moet. En als ik hem sochtends start dan heeft hij er ook geen last van. Volgende heb ik gedaan om te kijken wat het was. Accu 10 minuten los Ik heb de blauwe temp sensor vervangen. bougies, rotor, kap, kabels. Heb gereden zonder de stationairklep dus gewoon de slangen die op die kep zitten dichtgemaakt met een stuk rond staal en toen gaan rijden. gereden zonder me nulllast/vollast schakelaar. Dit maakte allemaal niet uit hij doet het nog steeds. Zou het mischien iets kunnen zijn met brandstof? Hoop dat jullie me kunnen en willen helpen ... M.v.g Quepee |
#2
|
|||
|
|||
![]() Opvoerpomp in de tank,brandstofpomp onder de auto of het brandstoffilter verstopt denk ik?
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Vacuum vanaf de computer checken......
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Nou schiet mij maar lek ...
Vacuum alles gesjekt alle slangetjes die daar dus zitten zijn gewoon heel. Ben weer een stuk gaan rijden en weer hetzelfde gezeik. Toen stil gaan staan blauwe stekker er weer af en weer gaan rijden , En dan doet tie het gewoon zoals het moet. Dus ik weer een nieuwe blauwe sensoor erin. even dee die het lekker maar nu begint tie weer Ik wordt er helemaal tam van. is er iemand die nog een idee heeft ? kan het soms in me koeling zitten ofzo dat er een klep niet goed open gaat en als ik zonder blauwe stekker rij wat meet tie dan niet of gaat tie dan van een standaard waarde uit ofzo. kan het iets te maken hebben met me vol/nullast schakelaars ? |
#5
|
|||
|
|||
![]() Ik heb dat ook gehad bij mijn G60. Zodra hij warm was ging de motor inhouden en moest ik ook flink terug in toeren. Lambda-sonde vervangen en alles was opgelost.
__________________
Cabrio G60 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]()
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Wat CabrioSlick zegt kan het misschien zijn, ik heb dat zelf een keer gehad bij mijn golf g60, na montage van een ander uitlaatsysteem waar volgens de verkoper een nieuwe lambda in de kat zat. Toen ik een stuk aan het rijden was, en de auto op bedrijfstemperatuur kwam, hield die ineens erg in. Om te testen kan je de stekker van de lamda losmaken, zodat de auto in de noodloop gaat, als die dan beter rijdt, dan is het waarschijnlijk de lambda. |