Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-09-2006, 09:15
Quepee Quepee is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 16
Default G60 Probleempje

Goedendag allemaal.

Ik vroeg me af of jullie het volgende probleempje kunnen of weten hoe het opgelost moet worden.

Ik heb in me golf 1.3cl uit 93 een g60 motor gebouwdt.
Dit is allemaal gelukt en loopt/liep als een tiet.

Maar nu na ruim 1,5 week doet tie raar.

Als ik een stuk gereden heb en rij dan gewoon rond de 3000 toeren en wil na een poosje gas geven houd tie onwijs in vervolgens moet ik me gas helemaal los laten en als ik hem dan intrap gaat tie wel.

Als ik gewoon optrek vanuit stilstand en dan fors doorgas dan doet hij het wel gewoon zoals het moet.
En als ik hem sochtends start dan heeft hij er ook geen last van.

Volgende heb ik gedaan om te kijken wat het was.

Accu 10 minuten los
Ik heb de blauwe temp sensor vervangen.
bougies, rotor, kap, kabels.
Heb gereden zonder de stationairklep dus gewoon de slangen die op die kep zitten dichtgemaakt met een stuk rond staal en toen gaan rijden.
gereden zonder me nulllast/vollast schakelaar.
Dit maakte allemaal niet uit hij doet het nog steeds.

Zou het mischien iets kunnen zijn met brandstof?

Hoop dat jullie me kunnen en willen helpen ...

M.v.g Quepee
Reply With Quote
  #2  
Old 16-09-2006, 14:32
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Opvoerpomp in de tank,brandstofpomp onder de auto of het brandstoffilter verstopt denk ik?
Reply With Quote
  #3  
Old 16-09-2006, 19:40
einzer's Avatar
einzer einzer is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 880
Default

Vacuum vanaf de computer checken......
Reply With Quote
  #4  
Old 19-09-2006, 14:32
Quepee Quepee is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2006
Posts: 16
Default

Nou schiet mij maar lek ...

Vacuum alles gesjekt alle slangetjes die daar dus zitten zijn gewoon heel.

Ben weer een stuk gaan rijden en weer hetzelfde gezeik.
Toen stil gaan staan blauwe stekker er weer af en weer gaan rijden , En dan doet tie het gewoon zoals het moet.

Dus ik weer een nieuwe blauwe sensoor erin.

even dee die het lekker maar nu begint tie weer Ik wordt er helemaal tam van.

is er iemand die nog een idee heeft ?

kan het soms in me koeling zitten ofzo dat er een klep niet goed open gaat

en als ik zonder blauwe stekker rij wat meet tie dan niet of gaat tie dan van een standaard waarde uit ofzo.

kan het iets te maken hebben met me vol/nullast schakelaars ?
Reply With Quote
  #5  
Old 19-09-2006, 16:55
CabrioSlicK CabrioSlicK is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 71
Default

Ik heb dat ook gehad bij mijn G60. Zodra hij warm was ging de motor inhouden en moest ik ook flink terug in toeren. Lambda-sonde vervangen en alles was opgelost.
__________________
Cabrio G60
Reply With Quote
  #6  
Old 19-09-2006, 21:55
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Opvoerpomp in de tank,brandstofpomp onder de auto of het brandstoffilter verstopt denk ik?


__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #7  
Old 23-09-2006, 22:37
Tjillert Tjillert is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2005
Posts: 71
Default

Quote:
Originally Posted by CabrioSlicK
Ik heb dat ook gehad bij mijn G60. Zodra hij warm was ging de motor inhouden en moest ik ook flink terug in toeren. Lambda-sonde vervangen en alles was opgelost.


Wat CabrioSlick zegt kan het misschien zijn, ik heb dat zelf een keer gehad bij mijn golf g60, na montage van een ander uitlaatsysteem waar volgens de verkoper een nieuwe lambda in de kat zat.
Toen ik een stuk aan het rijden was, en de auto op bedrijfstemperatuur kwam, hield die ineens erg in.

Om te testen kan je de stekker van de lamda losmaken, zodat de auto in de noodloop gaat, als die dan beter rijdt, dan is het waarschijnlijk de lambda.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum