![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb een probleem
mijn 1.8 16v kr golf mk2 it 1991 gebruikt/lekt koelvloeistof er zit geen dikke drap in het koelvloeistofreservoir en geen mayo onder de olie vuldop de auto rookt niet ernstig ik heb hem al aan een druk tester gehad maar de 1,5 bar wie ik er op gezet had was 5 minuten later nog steeds 1,5 bar dus dacht het licht aan de dop nieuwe dop erop maar bleef gebruiken/ekken nu heb ik het vermoeden dat het komt door dat ik een keer de koelvloeistof dop eraf heb gedraaid toen hij nog warm was de koesvloeistof is toen aan de kook geweest denk ik ik heb toen snel de dop weer dicht gedraaid toen schommelde het niveau in het reservoir heel erg van hoog naar laag er is denk ik toen wel 1 a 2 liter uit gelekt komt iemand dit probleem bekend voor of heeft een idee wat het kan zijn er zit ook een witte rand op het koelvloeistof reservoir ik zit er aan te denken om deze ook te vervangen |
|
||||
|
||||
![]() ook hoor je hem zuigen bij de dop hoort dit jah of nee
|
|
||||
|
||||
![]() dop hoort voor zover ik weet hem luchtdicht af te sluiten. Nieuwe dop zal wonderen doen.
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
er is al een nieuwe dop opgekomen zou het tankje zelf ergens lek zijn nieuwe tankje halen lijkt mij goed plan |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Tjonge dat verschijnsel wat je gezien hebt is het wel bekende KOKEN.....levensgevaarlijk..!!! Een koelsysteem staat onder druk zodra die warm is....losdraaien van de dop laat de druk wegvallen, waardoor het geheel opeens begint te koken..... Als je trouwens de boel onder druk test, en het staat na een tijdje nog op 1,5 bar, waarom denk je dan dat het lek is????? Ik zou maar eens op de radiator e.d gaan kijken naar wit/groene aanslag....kans is groot dat je daar lichte lekkage hebt die in warme toestand verdwijnt....en bij afkoelen lucht in het systeem trekt, wat bij weer warm worden weg moet en vloeistof via de overstort in de dop er uitgooit... De dop bevat naast de overdruk beveiliging (te veel druk dus) OOK een onderdruk beveiliging.....de kans bestaat die die kapot is, of vastgekoekt zit met bagger |
|
||||
|
||||
![]() ik weet ook wel dat dat logisch is dat dat gebeurt
maar na die tijd lekt hij koelvloeistof wat via het onderste gedeelte van de versnelllingsbak wegdrupt op de weg heb je gereden dan drupt hij nog 3 of 4 drupen na verder niet op 450 km verbruikt /lekt 300mm ongeveer het it dus in het gedeelte achter het blok of boven de versnellingsbak maar ik kan nie vinden wat het is |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Het komt dus uit een of andere slang....de bak heeft geen koeling, dus dat kan het niet zijn.....over de bak heen lopen wel slangen o.a naar je kachel, en die verdwijnen ook achter je blok.... Maar je spreekt over druppels....het gutst er niet uit dus.....flikker eens een middeltje in het koelwater dat stopt kleine lekkage, en kijk dan eens of het stopt..... Maar eerlijk gezegd denkt ik toch aan de dop van je expansievat.....zeker ;as het om "druppels"gaat |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
als ik de auto uit zet en onder de motor kijk dan drupelt het nog na wat er onder het rijden gebeurt weet ik niet ik ga denk ik maar mijn expantie vat plus dop vervangen na dat de schade expert is geweest morgen dan kan ik er weer mee verder nieuwe bumpers erop en dergelijke en direct deze lekage verhelpen |