#1
|
||||
|
||||
020 5 bak maakt kut geluid
Heb net 1,5 dag onder de auto gewoond en het resultaat is bedroefend!
De versnellingsbak in kwestie: 5 bak 020 van een 83' gti loopt mooi met de koppeling ingetrapt maar als je in z'n vrij de koppeling op laat komen maakt ie een harde zoem. De voor de hand liggende onderdelen zijn vervangen: druklager, koperen busje voor de prise-as. Het zit dus in de versnellingsbak en niet in de drukgroep want met een andere versnellingsbak (2Y heb ik nog) heeft ie het niet. Nog een vaag fenomeen, als je de koppeling hebt ingetrapt loopt ie goed zet je hem dan in bv z'n twee terwijl je de koppeling ingetrapt houdt dan hoor je het geluid ook Iemand een idee wat er mis kan zijn in die bak?????????????????? |
#2
|
||||
|
||||
Sop - sop - sop - sop - flap - flap - flap.
Enne, je hebt onder de auto gewoond??? Misschien dat de koppeling gewoon constant slipt als ie in versnelling staat, iets anders kan ik ook niet bedenken. Maar waarom dat "vervelende" geluid dan ook te horen is in z'n vrij... kweenie.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#3
|
||||
|
||||
Slippende koppeling????? kan volgens mij niet want de koppeling is prima met een andere bak en slipt ook niet met optrekken.
|
#4
|
||||
|
||||
Dan niet...
Het zal in ieder geval niet in de bak liggen als je het geluid hoort bij het koppelen en in zijn vrij.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#5
|
||||
|
||||
Versleten hoofdlagers zo te lezen, waarschijnlijk door met een te laag oliepeil gereden te hebben.
__________________
Groeten, Jeroen. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
Conisch lager van de uitgaande as [kost iets van 17euro]is nog al eens een kwaaltje En anders een naaldlager van de ingaande as. Dus even de bak uitelkaar een een setje nieuwe lagers en gelijk ook de keerringen/synchroniseerringen vernieuwen. |
#7
|
||||
|
||||
ga eens even goed zoeken op internet en hier op de site hoe een versnellingsbak uit elkaar te halen, lijkt me erg ingewikkeld, het handplaatswerkboek spreekt over speciaal gereedschap. Iemand tips?
Conisch lager bedoel je het lager van de prise-as? |
#8
|
|||
|
|||
Quote:
Het lager wat ik bedoel is van de andere as [die je dif aandrijft] Het is niet moeilijk ïk"kan het ook" Waar je wel rekening mee moet houden is dat je het lager na vervanging moet afstellen met vulringen. En speciaal gereedschap is een torex set,en een borgveertang. suc6 |
#9
|
||||
|
||||
heb inderdaad net weer je hele project doorgelezen, daarvoor nog erg veel respect.
Oke dan ik ga het zeker proberen aangezien ik al 90 euro in die bak heb zitten en het nu niet opgeef natuurlijk! Daarbij hebben we ook nog 2 donorbakken liggen dus moet kunnen. En torex en tang heb ik dus ik ga maar weer eens aan de slag dan. Plus natuurlijk de oude bak weer even omwisselen jammer genoeg. |
#10
|
|||
|
|||
Had bij mijn bak geen keuze moest het gewoon proberen want er zat een gat in en kon niet verder kapot
Je had ook een 2Y geprobeerd maar dan moet je ook een andere plaat erin zetten! De ingaande as van een 2Y is niet over te zetten in een FD bak. De 2Y as is dikker Gewoon proberen |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#12
|
|||
|
|||
Quote:
haha Richard, ervaring?
__________________
Restauratie van mijn 1974 Swallowtail |
#13
|
||||
|
||||
heb de 2Y bak er weer opgezet en ga binnenkort eens beginnen met de andere bak uit elkaar te halen.
MKII16V In de handleiding staat dat ik de prise-as moet blokkeren met een steunbrug 30-211, vervolgens plaats tussen de brug en de prise-as gereedschap VW295a. Enig idee wat dit inhoudt en hoe jij het vorige keer hebt opgelost? |
#14
|
|||
|
|||
De ingaande as is dat en daar heb ik een oude koppelings plaat voor gebruikt met een stuk strip erop gelast
|