Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Restauratie, plaat- en laswerk
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 02-04-2007, 20:58
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

Default polo rollen

wie kan mij helpen? Ik ben nu ongeveer 2 weken eigenaar van een leuke polo 2. dit is voor mij mn eerste auto en het begin van een zeer mooie hobby. Maar nou wil ik graag mn polo gaan rollen ( rood ). Maar wie kan mij helpen met welke soort lak ik het beste kan gebruiken en de voorbewerking. misschien heeft iemand een site waar ik de lak en primer enz. kan bestellen.

m.v.g Joris
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 22:02
martijnvanderh's Avatar
martijnvanderh martijnvanderh is offline
Postwhore

Ik zou gewoon als ik jou was naar de lokale paintshop of bouwmarkt gaan als ik jou was. die kan je meteen goed informeren over de spullen die je nodig hebt.

Is primer-rood geen gaaf idee?

Heeft er niemand een foto van de primer-golf van sanspeed (of was het speedfactory?) Dat geeft hem een beetje idee van de kleur.
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 22:03
Richard's Avatar
Richard Richard is offline
Volksforum Crew - The Grim Sweeper

Send a message via MSN to Richard

beiden hebben/hadden een primer golf

BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels
Reply With Quote
Old 02-04-2007, 22:34
Dubweiser's Avatar
Dubweiser Dubweiser is offline
VW Addict

Send a message via MSN to Dubweiser

Hey Joris dit is die kleur rood wat ze bedoelen.

En als je lak moet hebben kan je dat `t beste bij de beer in venlo vragen als je nog iets erover moet weten.

Ps. voor de gene die het nog niet wisten, deze golf van sanspeed rijd nu hier in limburg rond in de gemeente horst aan de maas,
Maar hij ziet er nu totaal anders uit.
Hij is namelijk matzwart over gerold heeft geen geblokt dak meer, en er zitten nu witte G60 bumpers op.
Het ziet er niet al te best uit kan ik je melden

*edit* Trouwens Joris, je moet je natuurlijk ook nog eerst even netjes voorstellen hier hé
En wat foto`s plaatsen of course

Last edited by Dubweiser : 02-04-2007 at 22:47.
Reply With Quote
Old 03-04-2007, 17:25
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

bedankt allemaal voor jullie reacties. ik zal vrijdag even naar de beer gaan in Venlo. Ik ben zelf nog een beetje aant denke over de preciese kleur. De rat style is zeker mooi, maar ik moet nog even een paar andere kleure bekijken. Ook ga ik de bumpers enzo opnieuw zwart spuiten. Ik zal een paar foto's maken als ik er mee aan de gang ga. De foto's van hoe hij er nu bij staat staan nog bij gallery. Als iemand nog leuke ideen heeft voor mn polo, die zijn altijd van harte welkom.

p.s Willem de Foto's staan er al op, schandalig als je die nog niet gezien hebt! :P
Reply With Quote
Old 03-04-2007, 19:19
Dubweiser's Avatar
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Siroj.
p.s Willem de Foto's staan er al op, schandalig als je die nog niet gezien hebt! :P

Als je ze nou hierbij had gezet had ik ze zeker gezien
Maar ik ben de beroerste niet om dat even voor jou te doen

Reply With Quote
Old 03-04-2007, 21:37
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

ja Willen helemaal super:P haha. ja het zijn niet zoon geweldige foto's ma die kome nog wel als hij klaar is. En let niet op de uitlaat want die vind ik echt verschrikkelijk. Als iemand er interesse in heeft ik hoor het wel. Verder toch een leuke auto voor heel weinig geld. En helemaal om als project auto te hebben. Tevens voor mij mn eerste auto :P
maar ik hou jullie op de hoogte als ik er mee ga beginnen. En nogmaals als iemand ideen heeft, dan hoor ik die graag.

DE GROETE!
Reply With Quote
Old 03-04-2007, 23:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life

Leuke bak, ben bang dat ie door een rol-beurtje niet leuker gaat worden...
1988 Polo G40
Reply With Quote
Old 04-04-2007, 16:30
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

Ik zat er vandaag over te denken om hem toch zwart te laten spuiten. Ik heb namelijk wel een adres om dat goedkoop te laten doen. Maar wat moet ik dan met de bumpers; mee spuiten of zo laten. Iemand een idee? Ik kom er zelf nie uit. Of zou zwart rollen ook gaan ( geen mat zwart ) Als iemand hier ervaring in heeft hoor ik het graag.
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 10:36
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC

Ik zou m ook zo laten veel mooier, vooral met die striping...
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 12:19
Dubweiser's Avatar
VW Addict

Hey Joris de bumpers moet je in ieder geval niet spuiten, daar krijg je alleen maar problemen mee, tenzij je `m eerst helemaal strak maakt en wat plamuurt. maar ik persoonlijk zou ze niet spuiten en gewoon netjes onderhouden, want ze zien er nog prima uit.

Quote:
Originally Posted by Berserker
Ik zou m ook zo laten veel mooier, vooral met die striping...

Hij is opzicht ook wel mooi zo alleen heeft de wagen linksachter een keer flink roest gehad en is er een plaat ingelast maar niet op een al te nette manier zoals je op de foto`s kunt zien, daarom zijn er ook de plannen om die plek weer fatsoenlijk te maken en de wagen opnieuw te spuiten en omdat dit allemaal op een studenten salaris moet gebeuren is het nog geen optie om dit allemaal weer in de originele staat terug te brengen dus incl. de originele kleur.
Toch Joris !

Last edited by Dubweiser : 05-04-2007 at 12:25.
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 13:33
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

Ik heb vandaag een heel mooi aanbod gekregen. Ik heb stage gelopen bij een auto schade bedrijf, waar ook een Bosch car service bij zat( Ik zat in het garage gedeelte )En zij wisten van mijn plannen om hem opnieuw te spuiten. Nou kreeg ik dus als aanbod om hem zelf te schuren en voor lak te zorgen, dan wouden hun hem voor een paar knope helemaal netjes weer strak maken en spuiten. Is dat niet mooi? Ik heb zelf namelijk geen bal verstand van lak voorbewerking en nabehandeling. Ik doe zelf een niveau 4 autotechniek opleiding, maar daar zit geen schade herstel bij ofzo.

En zoals willem al zij, ik ben nog student dus heb nog niet zo veel geld om uit te besteden. En ik wil toch in een nette polo rond rijden. Volkswagen verslaving, kan dr niks aan doen.

Ik hoop dat ik nu snel kan beginnen, Ik heb ook nog een start onderbreker gekregen diek nog in moet bouwen, daarna nog een nieuwe radio, Dan de auto nog mooi kleurtje spuiten en klaar Helemaal gelukkig ( denk ik )
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 16:05
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Auto zal wel leuk worden als die netjes gespoten is Bumpers zou ik zo laten en netjes maken met bumperzwart spul of als je ze mee wil spuiten moet je het eerst goed glad schuren zodat er geen structuur meer op zit.
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 16:17
Dubweiser's Avatar
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Siroj.
Ik heb vandaag een heel mooi aanbod gekregen. Ik heb stage gelopen bij een auto schade bedrijf, waar ook een Bosch car service bij zat( Ik zat in het garage gedeelte )En zij wisten van mijn plannen om hem opnieuw te spuiten. Nou kreeg ik dus als aanbod om hem zelf te schuren en voor lak te zorgen, dan wouden hun hem voor een paar knope helemaal netjes weer strak maken en spuiten. Is dat niet mooi? Ik heb zelf namelijk geen bal verstand van lak voorbewerking en nabehandeling. Ik doe zelf een niveau 4 autotechniek opleiding, maar daar zit geen schade herstel bij ofzo.

Dat is mooi Joris dat ze de wagen voor jou willen spuiten

En in welke kleur wil je `m dan laten spuiten ? weer gewoon lekker origineel of wil je dan toch een andere kleur gaan gebruiken ?
Anders gaan we aankomende week wel een keer naar de Beer toe daar heb je genoeg keuze en kan je meteen de prijs opvragen van de lak die je wilt gaan gebruiken weet je dat dan ook weer, en ik zeg je van tevoren je moet niet schrikken wat voor een prijzen sommige autolakken kosten...
En als je een keer hulp nodig hebt met schuren o.i.d. dan hoor ik `t van je hé.

Trouwens als je dan toch zo goed bezig bent daar bij je stage dan heb ik nog wel wat onderdelen voor je die gespoten moeten worden

Last edited by Dubweiser : 05-04-2007 at 16:24.
Reply With Quote
Old 05-04-2007, 21:18
MrMiljon MrMiljon is offline
VW Addict

Keurig aanbod idd. Zou alleen wel voor de gein als je de verf brengt met een tube houtrotvuller en gamma latex aan komen lopen
Reply With Quote
Old 06-04-2007, 09:35
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

ik denk toch dat ik hem mooi zwart laat spuiten. en bumpers dan gewoon goed schoonmaken. Trouwens het valt reuze mee met de roest. Ik heb m vorige week eve op de brug gezet maar ziet er netjes uit. dorpels zijn nog helemaal hard. Alleen op de motorkap zit een puntje roest en links bij de portier, maar dit is maar minimaal en is zeker netjes weg te werken. Alleen bij het gedeelte waar de nieuwe plaat ooit in is gelast en niet netjes af is gewerkt vind ik heel storend. Maat met wat plamuur werk en een nieuwe lak ziet hij er weer super uit.
Reply With Quote
Old 06-04-2007, 09:53
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

mellyville heeft hier ervaring mee (rollen)
Reply With Quote
Old 18-04-2007, 14:44
Siroj.'s Avatar
Siroj. Siroj. is offline
VW Fanatic

ik ga hem toch niet meer late spuiten. lijkt me toch leuker om een beetje rat style te maken. heb een paar afbeelding gezien van leger groene ( mat ) golfjes. was meteen verkocht. dus dat ben ik eigelijk van plan. Het gaat om dit gebakje

Reply With Quote
Old 19-04-2007, 09:31
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore

Toch zou ik gaan voor een nette glans kleur.
Old 19-04-2007, 11:09
jetta mk1 '82 jetta mk1 '82 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

ik vind mat en glans allebij wel wat hebben !!

gr. Martijn
Reply With Quote
Reply

Posting Rules