Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 07-06-2007, 23:26
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Exclamation Inbouw rolkooi

Vandaag effies bij onze zuiderbuurtjes een tweedehands Sparco rolkooi op de kop weten te tikken voor weinig

Het is een stalen (dus geen alu prutsding) FIA rolkooi (zespunts voor de liefhebbers) en speciaal op maat gemaakt voor de Golf II dus het moet gaan passen. Verder is hij wel gebruikt maar niet in de zin dat ie al meerdere koprollen heeft moeten doorstaan.


Heb wel fotozz maar ik moet die nog effies online zetten.


Maar nu komt de montage !! Het is voor circuitgebruik dus hij moet er wel eventjes netjes in geprutst worden !!

Nu las ik in de reglementen (FIA) dat de kooi voorzien moet zijn van bevestigingsplaten (dat is ie) maar dat de auto op de bevestigingspunten dat ook moet zijn (120 cm3 en minimaal 3 mm dik). En dat deze bevestigingsplaatjes erop gelast dienen te zitten.

De bevestigingsplaat komt volgens mij aan de 'binnenkant' dus tussen rolkooipoot en plaatwerk Golf II maarrrr uiteindelijk komt de boutverbinding tot stand aan de andere kant van het plaatwerk van mijn Golfie. De vraag is dan ook of het slim is om ook die kant te versterken ?!?

Hoop dat iemand het weet. Zal binnenkort zoiezo effies foto's online gaan
zetten met vorderingen voor de fans en effies volksforum stickers bestellen
Reply With Quote
  #2  
Old 08-06-2007, 13:33
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Maak de voetplaten iets dikker en tap er schroefdraad in.
Je hoeft op deze manier geeft gaten in je carrosserie te boren.
Gr.Jan.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-06-2007, 14:26
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 4,051
Default

Ik weet niet wat de verschillen zijn tov een knaf kooi. Maar ik moest in de voetplaat minimaal M10 bouten door heen draaien met een sterkte van 10.9 en dan 3 stuks op elke voetplaat.

En ik moest aan de onderkant van de auto ook platen maken. De maat weet ik niet uit mijn hoofd, maar daar zijn standaard maten voor.
Reply With Quote
  #4  
Old 08-06-2007, 16:13
Tomvw Tomvw is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 656
Default

Het reglementen wat jij hebt gelezen is voor circuit auto's.
Ik heb al een aantalkeren zo'n kooi in een ibiza gezet.
De plaat die binnen in de auto komt moet je vast lassen en vlak zetten en de gene die aan de buitenkant van de auto komt moet je alleen door middel van een bout verbinding (wel even af kitten voor het vocht).
Dus dan krijg je onderaan een bevestigingsplaat dan je bodemplaat dan weer bevestigingsplaat en dan je rolkooibevestigingsplaat en deze zitten vast met een M10 10.9 bout verbinding.
Dit is gedaan omdat als de auto op zijn kop licht niet de poten van je rolkooi door je bodem heen steken en jij wordt plat gedrukt.
Zo is er ook een apparte montagehandleiding voor stoelen en gordels.
Succes met lassen en passen.
Reply With Quote
  #5  
Old 08-06-2007, 21:29
cork81's Avatar
cork81 cork81 is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 109
Default

Oke thanx voor de tips en trucs. Zodra het remsysteem klaar is ga ik bezig.

De auto is voor circuitgebruik dus ik ga de 'Tomvw' methode toepassen denk ik.
Lijkt me namelijk niet slim om de kooi niet door de bodemplaat heen te bouten ivm stevigheid én ik wil hem graag zo bouwen dat de KNAF iig tevreden is.

Zal wel effies wat foto's maken...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 20:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum