#1
|
||||
|
||||
werd op school ff in verlegenheid gebracht...
ehm,.... een G60 carros heeft een hogere tunnel dan een gewone GTI toch?
(als dit niet zo is heb ik helemaal geen topic verder) want een klasgenoot vroeg zich af waarom dat zo was, omdat je een gewone golf ook kon ombouwen naar G60 inc. bak, zonder aan de tunnel te rommelen. ik had geen antwoord... hoe zit het nou wel?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#2
|
||||
|
||||
Ja. Tunnel originele G60 is hoger/groter/breder (doorhalen wat niet van toepassing is). Hoe ze het precies doen bij een ombouw weet ik niet.
|
#3
|
||||
|
||||
heeft dat niet met de kabelgeschakelde bak te maken? Of heb ik gewoon zo beroerd geslapen vannacht dat ik er helemaal naast zit?
|
#4
|
||||
|
||||
ik zag de topic titel en dacht dat ie in zijn broek had geplast en dat iedereen hem uitlachte
|
#5
|
||||
|
||||
Je kan ook de bak bovenop de tunnel bouwen, Mike zijn mk1 had dat ook !
|
#6
|
||||
|
||||
Het hoe en waarom dat de G60 een hogere middentunnel heeft is me ook niet duidelijk. Feit is wel dat kabelschakeling ook zonder problemen in een 'normale' Golf gebouwd kan worden.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#7
|
||||
|
||||
Voila, tnx Pieter, zo was het. Was het zelf ook ff kwijt hoe het nou zat
__________________
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Yup, die past gewoon.
G60 carrosserie misschien stijver? |
#9
|
||||
|
||||
zou kunnen... maar wat een hoge tunnel daar dan aan toevoegd?? weet wel dat een G60 carros om die reden een gelijmde voorruit heeft
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#10
|
|||
|
|||
Misschien heel erg dom hoor, maar een G60 is af fabriek toch weer lager dan andere gti's? Ik heb het nooit goed kunnen zien maar misschien loopt de uitlaat van een G60 daar 1 of 2 cm's hoger dan bij andere golfjes, waardoor de pook iets omhoog moest... Je zou het moeten kunnen zien aan het uitlaatspruitstuk lijkt me dan, die moet iets hoger uitkomen... Of het is misschien gedaan met 4wd in gedachten, met daar een aandrijfas langs.
|
#11
|
||||
|
||||
Dan is nu de vraag, is de carrosserie van een G60 gelijk aan die van een Syncro?
Uitlaatspruitstukken tussen GTI 8V en G60 zijn trouwens gewoon uitwisselbaar, dus lijken me dan ook niet in hoogte/lengte te verschillen. G60 is (schijnt!) trouwens wel steviger, heeft verstevigingen in de neuskokerbalken (om het zo maar ff te noemen ). En ja, ook die voorruit hoort bij de verstevigingen.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#12
|
||||
|
||||
Dit moet toch te achterhalen zijn bij de dealer?
|
#13
|
|||
|
|||
volgens een vw monteur is het verschil bij een g60 een verstevigingskruis in het dak.
|
#14
|
|||
|
|||
G60 koets is afgeleid van de US spec koets, de Rallye en de G60 Syncro ook vandaar de hoge tunnel etc.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#15
|
|||
|
|||
Quote:
Nog sterker; in veel plaatwerkdelen staat :"Hecho en Mexico".... |
#16
|
||||
|
||||
Maar is het dan ook goed mogelijk om een G60 om te bouwen naar Syncro-aandrijving? Oftewel passen uitlaat en as gewoon onder/bij elkaar in die middentunnel?
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#17
|
||||
|
||||
mede dankizij de grotere tunnel is de koets stijver ,okk door het kruis en de gelijmde ruit (ruit wordt dan een geheel met de koets )tevens is de tunnel groter ivm de warmte ontwikkeling van de uitlaat waardoor de kabels dus wat verder weggebouwd worden (fabrieks veiligheid )tevens zijn er in het schutbord bij de ophanging nog wat wijzigingen ivm de abs .
__________________
kopbewerking ,pm |
#18
|
|||
|
|||
Chassisbalken zijn ook sterker (a la Corradodo) en dan vergeten we nog het subframe en de dikkere stabilisatoren. En idd is een G60 (of een Corrado) zo om te bouwen naar Syncro (behalve de achtervloer)
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#19
|
||||
|
||||
heb jij nog maar 1 officiele waarschuwing gehad van het vw forum.....hahahhahahaha..beginner....!
__________________
Quote:
BBB Build by Boekes Site - Custom Wheels |
#20
|
||||
|
||||
en daarom houd ik dus van dit forum,.. we komen er altijd uit...
en als ik de dealer had gebeld hadden ze me dit echt niet kunnen vertellen....
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |