Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 09-06-2004, 17:05
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default G60 probleem...

Ik heb het probleem dat er olie via de retour leiding/buis olie in me G lader loopt.
Nou heb ik de G lader gereviseerd om dat ik dacht dat het hierdoor kwam maar dat was het niet. Ik heb toen eens nagevraagt en er werd mij vertelt dat ook de olieschraapveren wel eens verrot gaan. Ik heb nu me motor gereviseerd dus nieuwe, zuigerveren, cilinders geslepen, nieuwe drijfstanglagers en bouten, cilinderkop gereviseerd met nieuwe rubbers, stoters, koppakking en kopbouten. Maar nog loopt de olie er in. Laatst zij iemand me dat er boven het oliefilter dus op de warmtewisselaar een soort sensor zit met een kogeltje en een veer dat die het wel eens kan zijn.

Kent iemand van jullie toevallig dit probleem anders moet ik toch nog maar ff verder zoeken.

Alvast bedankt!!!
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #2  
Old 09-06-2004, 17:17
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Teveel olie bijgevuld, komt nu via de carterontluchting, via de retour eruit.....
Reply With Quote
  #3  
Old 09-06-2004, 17:26
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Nee zeker weten niet!!! Zo dom ben ik nou ook weer niet....

Nu na de revisie loopt er ook weer in en het olie pijl stond strak op max.

Andere ideeen....
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #4  
Old 09-06-2004, 18:03
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Zit die kap nog wel over de nokkenas?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #5  
Old 09-06-2004, 18:08
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Jazeker!!!

Iemand nog ideeën???
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!

Last edited by niels_g60-power : 09-06-2004 at 18:47.
Reply With Quote
  #6  
Old 09-06-2004, 21:07
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Ok en je weet zeker dat hij uit je cartervent komt? Dus alleen de uitblaaskant van de Lader is nat van de olie?
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #7  
Old 09-06-2004, 22:16
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Nou als ik me luchtfilter er af heb zodat ik door de inlaat van de lader kan kijken, zie ik bij lopende motor de olie vanuit de retour die terug naar de lader gaat olie de lader in lopen.

Ik snap het echt ff niet meer......
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #8  
Old 10-06-2004, 08:31
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Hoeveel carterdruk heb je? Alsje de olievuldop eraf hebt is het dan nog het geval?

Anders kon het wel lijken op een lekke kop, of een scheurtje in een zuiger.
Reply With Quote
  #9  
Old 10-06-2004, 09:28
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Hoeveel carterdruk heb je? Alsje de olievuldop eraf hebt is het dan nog het geval?

Anders kon het wel lijken op een lekke kop, of een scheurtje in een zuiger.


Maar die heeft ie net gereviseerd, dan zou dat toch wel opgevallen zijn?
Reply With Quote
  #10  
Old 10-06-2004, 09:31
JR's Avatar
JR JR is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 367
Default

Quote:
Originally Posted by niels_g60-power
Nu na de revisie loopt er ook weer in en het olie pijl stond strak op max.



Dat is dus teveel! :biggrin:
Reply With Quote
  #11  
Old 10-06-2004, 11:29
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Maar die heeft ie net gereviseerd, dan zou dat toch wel opgevallen zijn?


Dat hoeft niet.
Een scheurtje kan zo minimaal zijn dat deze pas bij warme motor en druk opend.
Misschien heeft de cilinderwand wel een scheurtje, bij een G60 niet echt vaak voorkomend bij een TDI wel.
Zeker als je er 1.8 tot 2 bar laaddruk op zet..
Reply With Quote
  #12  
Old 10-06-2004, 11:51
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by niels_g60-power
Nou als ik me luchtfilter er af heb zodat ik door de inlaat van de lader kan kijken, zie ik bij lopende motor de olie vanuit de retour die terug naar de lader gaat olie de lader in lopen.

Ik snap het echt ff niet meer......



Nou ken ik de bouw van de G60 niet echt, maar ik begrijp uit je verhaal dat er dus olie uit de carterontluchting in de aanzuig van je lader loopt??

Dat zou betekenen dat er dus (veel) olie mee komt met de carterdampen...dat zou duiden op een overdruk, nou kan dat op zich niet zoveel kwaad..

Of te veel olie, wat niet weg kan uit de kop, en dus via die slang een uitweg zoekt. Dat zou beteken dat er ergens een blokkering zit in de retour van de olie naar het carter..

Of, en ik weet niet hoe dat met een G60 blok zit: er zit vaak onder de carterontluchtings aansluiting een soort filter, in de vorm van grof metaal gaas, dat vangt druppels op en scheidt zo de olie van de damp. Misschien dat die verrot of los is geraakt (voor opgesteld dat er zoiets in zit)
Reply With Quote
  #13  
Old 10-06-2004, 13:40
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Een scheurtje kan het haast niet zijn ik heb de kop aflaten persen en de cilinders laten controleren. Nou hoorde ik ook van iemand dat in de warmte wisselaar(blok gelijk boven je oliefilter) dat daar een veer met een kogeltje ofzo inzit en dit vast zou kunnen zitten. Ik zat ook te denken om nu eens de carterontuchting los te halen van de retour leiding en dan eens kijken of er nog olie uit komt, zoniet dan met het ergens anders door de inlaat komen die het vervolgens via de by-pass klep weer de retour in gooit. En dan kom ik in de theorie weer bij de Lader uit.

Iemand hier een theorie of een mening over???
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #14  
Old 11-06-2004, 16:08
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Hoeveel carterdruk heb je nu eigenlijk??
Heb je de olievuldop al eens los gehad, treed het probleem dan nog op?

Dat verhaal van de warmte wisselaar, snap ik niet helemaal Daar zit niet een kogelklepje in oid.
Dat is gewoon een waterlus met een olielus geen klepjes.

Dat zit wel op het oude golf 1 gti oliekoeler systeem. NIET bij de G60.
Reply With Quote
  #15  
Old 11-06-2004, 16:22
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Dat van die wisselaar wist ik ook niet precies hoe dat bij een G60 zat. Als ik de olie dop er af heb is er niks aan de hand.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #16  
Old 11-06-2004, 17:58
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Dan lijkt het toch op een druk verlies, langs kleprubber(s), cylinderwand, zuiger enof zuigerveren (juiste montage?)
Of toch een koppakking die lek is.

Er is duidelijk iets nog niet helemaal goed gegaan.
Reply With Quote
  #17  
Old 11-06-2004, 18:00
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Treed het direct op, bij koude motor?

Maw ga mogelijkheden elimineren, door oorzaken weg te strepen.

(kop is afgeperst dus dat zou niet een oorzaak kunnen zijn)

Maar is het onderblok wel afgeperst?
Weet van een geval die pas bij 80graden opende in het onderblok...
Reply With Quote
  #18  
Old 11-06-2004, 18:50
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Het is allemaal gecontroleerd en vervangen, ook de montage is goed. De motor loopt verder ook gewoon goed alleen doordat die die olie erin gooit rookt die erg en verbruikt die olie. Gan morgen ff wat dingen controleren en anders trek ik de lader weer uit elkaar om toch eens te kijken of dat wel goed is.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #19  
Old 12-06-2004, 08:37
Jeroentjuh's Avatar
Jeroentjuh Jeroentjuh is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 652
Default

Keeringen in de lader er wel goed inzitten? Welke merk keeringen? ....
Reply With Quote
  #20  
Old 12-06-2004, 10:06
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

Na mijn weten zaten de keerringen er goed in, het merk weet ik zou niet. Ik haal die setjes altijd bij Eric de Leeuw. Schijnen hele goede setjes te zijn, ken al die merken niet zo.
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 05:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum