Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 17-09-2007, 21:33
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

niet iedereen gaat voor wegligging jurgen..

kw setje in de revisie gooien powerflex eronder en een setje goede swaybars erop schroeven..

oh en wielen die wel goed passen natuurlijk..

maja niet echt antwoord op de vraag..
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #22  
Old 17-09-2007, 22:14
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
niet iedereen gaat voor wegligging jurgen..

kw setje in de revisie gooien powerflex eronder en een setje goede swaybars erop schroeven..

oh en wielen die wel goed passen natuurlijk..

maja niet echt antwoord op de vraag..


Precies mijn set up.

Die swaybars en polyurethane ophangrubbers maken het echt af. Eigenlijk best wel logisch, je neemt stuggere veren en schokdempers, dan moet je de slappe rubbers en stabi-stangen ook lozen
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #23  
Old 18-09-2007, 11:21
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

als je voor bumpstops gaat
neem dan niet die van jom
dat is de eerste de beste troep
deze zijn veelste zacht en zullen zo tussen je schokdempers weg vliegen
heb er ervaring mee
met mijn vaste set
had eerst de bumpstops bij stroeve motorsport weg
deze bleven perfect zitten
de jom bleven nog niet zitten met plakband erom heen


deze zijn van 10x harder rubber
en gaan echt geen kant op

kan het merk zo snel niet vinden
zal nog even voor je zoeken
het was geloof ik een duits merk
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #24  
Old 18-09-2007, 12:12
JurjenV's Avatar
JurjenV JurjenV is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 2,363
Default

Quote:
Originally Posted by Arne
Ik vind stuiteren wat anders dan stug....


Als ie stug is dan stuitert die toch echt meer
__________________
En voor de bekeuringen: www.flitsservice.nl
Reply With Quote
  #25  
Old 18-09-2007, 22:39
Boefke Boefke is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 148
Default

Leg ff wat meer uit en koop een echt merk schokbreker!
kwaliteit heb je meer aan dan looks!
Reply With Quote
  #26  
Old 18-09-2007, 22:50
berendd's Avatar
berendd berendd is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,458
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Precies mijn set up.

Die swaybars en polyurethane ophangrubbers maken het echt af. Eigenlijk best wel logisch, je neemt stuggere veren en schokdempers, dan moet je de slappe rubbers en stabi-stangen ook lozen


inderdaad...

maja niet iedereen gaat graag hard door de bocht kennelijk
__________________
sportklassiek klassieker forum
Reply With Quote
  #27  
Old 19-09-2007, 08:09
Arne's Avatar
Arne Arne is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2007
Posts: 3,610
Send a message via MSN to Arne
Default

Quote:
Originally Posted by JurjenV
Als ie stug is dan stuitert die toch echt meer


Hmm ja kijk wat ik bedoel; je hebt stug stuiteren, en een beetje deinen...
Reply With Quote
  #28  
Old 19-09-2007, 10:36
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by berendd
inderdaad...

maja niet iedereen gaat graag hard door de bocht kennelijk


Als mijne door flinke kuilen gaat, (het wegdek op sommige landweggetjes is niet super) dan loopt mijne achter nog wel eens aan, dit is wel alleen met 2 man erin en volle tank, dus denk toch dat ik liever voor een bumpstop ga dan voor m iets hoger te leggen, want op vlak wegdek nergens last van...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #29  
Old 19-09-2007, 10:59
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

Ik heb altijd met supersport gereden, en het bevalt mij prima. Ik rijd altijd wel op de stops of met ingekorte stops. Dan is de set echt stug en dus stuiter je ook goed.

Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #30  
Old 19-09-2007, 15:39
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....


Dan kun je je schokbrekers ook vervangen door stukken gasbuis.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #31  
Old 20-09-2007, 10:08
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Dan kun je je schokbrekers ook vervangen door stukken gasbuis.


Indd een demper heeft een superbelangrijke functie, stug staat niet gelijk aan goede wegligging, die van jou zal blijven stuiteren in extreme situaties en zo de weg afgaan, vind t maar gevaarlijk...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #32  
Old 20-09-2007, 10:44
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Wat denk je wat je carosserie te voorduren krijgt.
Heb al bij golfjes gestaan waar de fusees in de motorruimte (i shit you not) ingescheurd waren.
Liever een goede wegligging dan nierverwoestend stug !!
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote
  #33  
Old 20-09-2007, 21:52
Boefke Boefke is offline
Forum Regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 148
Default

Quote:
Originally Posted by vwpolo_siem
Ik heb altijd met supersport gereden, en het bevalt mij prima. Ik rijd altijd wel op de stops of met ingekorte stops. Dan is de set echt stug en dus stuiter je ook goed.

Er zijn altijd wel meerder oplossingen om een auto stug te krijgen, bij mijn golf 1 had ik de stops vervangen voor stalen plaatjes en buisjes. Dat is echt verschrikkelijk stug maat het zorgt er wel voor dat je goed laag rijd en superrr stug.....


Hoe noemen ze dit....knoeien!?
Schokdemeprs(het zijn dempers en geen stug makers een auto draagt op zijn veer en die maakt hem stugger) zijn er niet voor niks.het is belangrijk dat je de juiste schokbreker(en setting) en de juiste veer erbij hebt met de juiste lengte en kg per ingedrukte cm!(de maten en kg's staan bij de goeie veren er op gedrukt)zo kun je een goed set samen stellen.
Het is zeker belangrijk dat de auto een ingaande en uitgaan de slag heeft!!zeker met aan remmen en kleine bumbs in een boch.een auto moet kunnen bewegen om max grip te hebben.een veel te stijve auto heeft niet meer grip maar geeft meer vertrouwen en daar verrast hij je een keer mee!
een mooie balans in de auto krijgen is een mooie hobby en berijk je meer mee dan alleen de looks!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum