Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 11-11-2007, 22:29
golfmonster golfmonster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 115
Send a message via MSN to golfmonster
Default Welke kompressor op g-60 blok

wie kan mij vertellen welke
kompressor ik op een g-60 kan zetten
wel voor pk winst niet voor de fun
eaton 45 of iets anders laat het even
weten ben zeer benieuwt wat er geadviseert
word alvast bedankt mvg van ramon
Reply With Quote
  #2  
Old 12-11-2007, 17:59
ronnie_v's Avatar
ronnie_v ronnie_v is offline
Postwhore
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,275
Default

heb zelf gereden met een m64 met aangepaste chip.
Reply With Quote
  #3  
Old 12-11-2007, 19:37
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Geen, gewoon de G-lader houden
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #4  
Old 14-11-2007, 21:15
golfmonster golfmonster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 115
Send a message via MSN to golfmonster
Default

waarom word een kompressor afgeraden dan ?
golfjes g60 die ik ken hebben zo wat allemaal de g-lader
er afgehaalt en een kompressor er op gezet :S
kan iemand vertellen wat er zo anders is en waarom de g-lader dan zo beter is ?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-11-2007, 23:33
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

een compressor hoef je niet zo vaak te reviceren vergeleken met een g-lader,dat zal wel de reden zijn waarom mensen er een compressor erop zetten.

voor pk winst hoef je het niet te doen althans dat is wat ik gelezen heb(geen persoonlijk ervaringen)
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2007, 00:57
1800 16v kr's Avatar
1800 16v kr 1800 16v kr is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 797
Default

je vermogen gaat in eerste instantie naar benden
maar je koppel neemt aan zienelijk toe

dus jah het is te doen
verder het geluid moet je van houden
geef mij maar een goed getunde g60 lader
met een heerlijke fluit eruit
__________________
drive it like it's stolen

http://album.partyflock.nl/23660072.jpg
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2007, 18:09
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by NeFReT
een compressor hoef je niet zo vaak te reviceren vergeleken met een g-lader,dat zal wel de reden zijn waarom mensen er een compressor erop zetten.

voor pk winst hoef je het niet te doen althans dat is wat ik gelezen heb(geen persoonlijk ervaringen)


als je verstandig met een g-lader omgaat is er niet veel aan de hand. als je een lader tot het maximale gaat bewerken en hem dan flink laat werken, wordt het een ander verhaal.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2007, 20:14
G60RAY's Avatar
G60RAY G60RAY is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 545
Default

Het rendement van een G-lader is veel beter, dus voor echt vermogen gewoon de lader houden.

Wanneer je hem op tijd reviseerd en netjes warm rijdt is er niks aan de hand.
__________________
Project: mk1 '77 G60
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2007, 22:05
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

Quote:
Originally Posted by G-eert-40
als je verstandig met een g-lader omgaat is er niet veel aan de hand. als je een lader tot het maximale gaat bewerken en hem dan flink laat werken, wordt het een ander verhaal.



dat klopt zeker weten.

wat versta jij onder flink werken na maximaal bewerken?

elke dag flink opentrekken en rijden alsof je leven ervan afhangt(aso rijden dus)

of af en toe ff goed doortrappen omdat een grote(leasewagen) achter je reet zit te kleven
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #10  
Old 18-11-2007, 01:49
mibo motorsport's Avatar
mibo motorsport mibo motorsport is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 170
Default

Quote:
Originally Posted by golfmonster
wie kan mij vertellen welke
kompressor ik op een g-60 kan zetten
wel voor pk winst niet voor de fun
eaton 45 of iets anders laat het even
weten ben zeer benieuwt wat er geadviseert
word alvast bedankt mvg van ramon


geen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
op een g60 motor hoort een g-lader
Reply With Quote
  #11  
Old 18-11-2007, 16:22
G-eert-40's Avatar
G-eert-40 G-eert-40 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 1,655
Default

Quote:
Originally Posted by NeFReT
dat klopt zeker weten.

wat versta jij onder flink werken na maximaal bewerken?

elke dag flink opentrekken en rijden alsof je leven ervan afhangt(aso rijden dus)

of af en toe ff goed doortrappen omdat een grote(leasewagen) achter je reet zit te kleven


normaal heb je ongeveer 0.6 bar. dus de in en uit-laat poorten bewerken. kleine poelie, zodat je op 1 bar rijdt. en je sprint veel ook al rijdt je 'm eerst warm en laat je hem uitdraaien. zul je veel eerder moeten reviseren.

ik kocht mijn G40 met 96.000 km op de teller en is bij 125.000 km gereviseerd. en de teller staat nu op 182.000 km. is nog helemaal origineel. nooit problemen met mijn g-lader gehad.
__________________
volkswagen passat b7 1.6 tdi bmt
volkswagen golf mk4 1.6 8V SR comfort line (verkocht)
volkswagen polo coupe 1.3i GT G40 genesis (verkocht)
volkswagen golf mkll 10 millionen edition 1.6 (rip)
Reply With Quote
  #12  
Old 18-11-2007, 21:24
NeFReT's Avatar
NeFReT NeFReT is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 795
Default

ik draai met mijn g lader 1,1 bar en dat met 68mm en andere chip.

ALTIJD warmdraaien.rijden en altijd minimaal een minuut af laten draaien,ligt er dan wel aan of ik sportief heb gereden of normaal.

maat van mij rij met een max bewerkte lader ,68mm en andere chip en hij rijdt op 1,4 bar druk.

hij wilt het binnenkort laten reviceren.

waarom draait hij dan op 1,3 a 1,4 barr?
__________________
Vw Golf Mk5 Gti Bwa Stage 3
Reply With Quote
  #13  
Old 19-11-2007, 14:53
Lexo's Avatar
Lexo Lexo is offline
VW Guru
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 897
Send a message via MSN to Lexo
Default

Dat moet je hem vragen lijkt me?

Op een gegeven moment kan de lader zijn druk niet meer kwijt. Een goeie oplossing is het monteren van een andere nokkenas, je zult dan ook zien dat de druk-piek terug loopt naar 0,7 bar ongeveer. Als de druk hoger is, dan kan de lader zijn druk gewoon niet kwijt namelijk.
__________________
This post is a natural product. The slight variations in spelling and grammar enhance its individual character and beauty, and in no way are to be considered flaws or defects.

||Corrado G60||
Reply With Quote
  #14  
Old 19-11-2007, 14:58
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by NeFReT
ik draai met mijn g lader 1,1 bar en dat met 68mm en andere chip.

ALTIJD warmdraaien.rijden en altijd minimaal een minuut af laten draaien,ligt er dan wel aan of ik sportief heb gereden of normaal.

maat van mij rij met een max bewerkte lader ,68mm en andere chip en hij rijdt op 1,4 bar druk.

hij wilt het binnenkort laten reviceren.

waarom draait hij dan op 1,3 a 1,4 barr?


Nokkensas timing kontroleren.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum