Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 19-06-2004, 08:36
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Waarom zou trouwens de G60 als enigste van de golf2 een 2-stappen thermoschakelaar hebben....... ;-)
Reply With Quote
  #22  
Old 19-06-2004, 08:55
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
ik hoop dat iedereen in de gaten heeft dat het hier om een g60 motor gaat?

Die wordt van zichzelf al een stukje warmer dan de 8v en 16v motoren niet te vergeten....

mensen die een 8v gewend waren en die bij mij in de auto reden schrokken zich wild als mijn olietemp ging stijgen.....en met een lader WIL je de olietemp niet eens in de buurt van de 130 + hebben!

deze sensor komt trouwens uit een T3 bus....701=T3.


bij 130 graden heb je nog wel goede smering (niet met hema olie oid) zou me pas zorgen maken bij 150 graden. Maar ja, wie ben ik :p
Reply With Quote
  #23  
Old 19-06-2004, 09:05
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
ik hoop dat iedereen in de gaten heeft dat het hier om een g60 motor gaat?

Die wordt van zichzelf al een stukje warmer dan de 8v en 16v motoren niet te vergeten....

mensen die een 8v gewend waren en die bij mij in de auto reden schrokken zich wild als mijn olietemp ging stijgen.....en met een lader WIL je de olietemp niet eens in de buurt van de 130 + hebben!

deze sensor komt trouwens uit een T3 bus....701=T3.



UIt een andere posting is te lezen dat het om een *gewone* 16V gaat (een PL blok om precies te zijn)....

Waar baseer jij dan op dat het om een G60 gaat?????
Reply With Quote
  #24  
Old 19-06-2004, 09:07
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by vwleusden
bij 130 graden heb je nog wel goede smering (niet met hema olie oid) zou me pas zorgen maken bij 150 graden. Maar ja, wie ben ik :p


IK maak me zelfs bij 150 graden nog geen zorgen...Zelfs met Hema olie niet, want die is beter (als je daar van mag spreken) dan de rommel die ze als eigen merk bij Halfords verkopen
Reply With Quote
  #25  
Old 19-06-2004, 09:11
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
Waarom zou trouwens de G60 als enigste van de golf2 een 2-stappen thermoschakelaar hebben....... ;-)



En daar ga je de fout in: Er zijn meerdere typen Golf2 die een tweestappen schakelaar hebben....en weet je wat nou het leukste is: de inschakel temperaturen daarvan liggen HOGER, dan die van een 1 staps schakelaar....

Zelfs gewone 1600 motoren kunnen er mee uitgerust zijn .....

Leuk he :biggrin:
Reply With Quote
  #26  
Old 19-06-2004, 12:19
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Heb radiateur, termostaat en orginele thermoiswich laatst vervangen maar dat mocht niet helpen. Fan bleef erg lat aan slaan.

Bij 150 graden is de 10w40 olie trouwens veelste dun voor hydrolische klepstoters.

Volgens VW ik 90 graden de ideale olie temp.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #27  
Old 19-06-2004, 15:42
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Talking

Quote:
Originally Posted by VolkswagenRacing
Heb radiateur, termostaat en orginele thermoiswich laatst vervangen maar dat mocht niet helpen. Fan bleef erg lat aan slaan.

Bij 150 graden is de 10w40 olie trouwens veelste dun voor hydrolische klepstoters.

Volgens VW ik 90 graden de ideale olie temp.



DE originele slaat tussen de 91 en 97 graden aan...

Zodra hydraulische stoters gevuld zijn, maakt de dikte van de olie nauwelijks meer uit....je zou zelfs water kunnen gebruiken, mits ze niet extreem versleten zijn...

Ze werken namelijk niet op druk tijdens het draaien..maar op het feit dat vloeistof niet samendrukbaar is, alleen met starten, vloeit er olie richting stoters
Reply With Quote
  #28  
Old 19-06-2004, 15:49
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

En inderdaad een defecte Lambda sonde KAN ook de oorzaak zijn, te meer je OOK problemen met je koelwater temperatuur hebt....

Als de inspuiting te arm staan word je motor veel heter dan gebruikelijk....

Maar nogmaals voor het koelwater probleem moet je ook alle andere zaken uitsluiten...dus ook thermostaat enz
Reply With Quote
  #29  
Old 26-07-2005, 11:58
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Mijn motor loopt nu continue op 110 graden olietemperatuur, en dat vind ik persoonlijk wat te warm. Ik vermoed dat de motor wat te arm loopt, zoals Fred dat hierboven aangeeft. Hoe kom ik daar achter? Met een CO2 test zeker?

Enne wat kun je bereiken met het verdraaien van de mixture naast de spinnekop?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v

Last edited by Zestienkleppen : 26-07-2005 at 12:10.
Reply With Quote
  #30  
Old 30-07-2005, 20:25
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Idd erg irritant als je koelvloeistoftemp te hoog wordt.

Wat is een goede manier om dit te meten? De meter in je tellerunit is slechts een indicatie van de temperatuur. Nauwkeurig zijn ze zeer zeker niet.

Een goede manier om de temperatuur van je koelvloeistof te meten is met een digitale thermometer of een externe meter.

Maar feit blijft dat een te hoge temperatuur schade kan maken in de motor.
In de file kan je blokkie z'n warmte niet kwijt. De warmte kan ie maar op eeen manier kwijt: Door de ventilator op je radiateur. De temperatuur is in de file dus afhankelijk van het punt waarop deze ventilator aanslaat.

Naar mijn idee kun je het volgende doen.
-een externe schakelaar op je dash monteren met een relais(16A)en eventueel een tijdschakelaar voor het geval je hem vergeet
-andere thermoswitch plaatsen die dus eerder aanslaat
En wil je het proces van koelen in de file versnellen dan kun je een ande ventilator plaatsen bv van spal ofzo.

hoop dat je er wat aan hebt
Reply With Quote
  #31  
Old 30-07-2005, 20:37
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Quote:
Originally Posted by rallyegolf driver
deze sensor komt trouwens uit een T3 bus....701=T3.


701 is T4
251 is T3
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum