Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 27-06-2004, 07:28
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Talking 1870cc of 1984cc G60 , voor- en nadelen aub

ik ben dus eindelijk in staat om zuigers te gaan bestellen vooor mijn 1H motorproject.

Nu heb ik in the states een adres gevonden ( thnx Mel) waar ik voor een goed bedrag gesmede zuigers kan kopen .
Ik ga voor 83mm met 144 mm drijfstangen.Dit levert met de gewone 86,4 mm krukas 1870cc op.

Nu lees ik op www.eurospecsport.com dat zij een setje verkopen met een 92,8mm krukas, maar wel met een 82,5mm zuigermaat. Dit wordt dus een 1984cc.

Nu is mijn vraag, wat te doen?
Is een korte-slag-1870cc (met 83mm zuigers en 144mm drijfstangen icm 86,4 krukas )beter, sneller dan een lange-slag-1984cc (met 82,5mm zuigers, geen drijfstangenmaat vermeld, en een krukas van 92,8mm ) ?

Waarom geen 83mm zuigers in combinatie met die 92,8mm krukas, dan zou je op een 2008cc uitkomen?

Laat jullie ideen hier eens op los, ik heb het motorblok toch geheel open liggen, ik kan dus nog alle kanten op....


O ja, de compressie komt uit op 9,0:1

zie ook www.eurospecsport.com bij stroker kits.
Reply With Quote
  #2  
Old 27-06-2004, 09:22
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Gewoon bij 1800 kruk houden. Btw de 92.8 en 82.5 boring is de standaard VW 2.0 setup zij het met laag blok (6A/ACE/9A 16V's= 144mm) of met hoog blok als de Amerikaanse ABA of europeesche 2E etc = 159mm drijfstangen) ik zou nooit een 2.0 krukas in een G60 willen omdat A: een 1800 kruk beter op toeren komt en B: je liever bij de 1.8 blijft omdat je die beter met een G-60 vult dan een 2.0
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #3  
Old 27-06-2004, 17:02
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Op het c-forum geven ze me toch een mooie uitleg......
Reply With Quote
  #4  
Old 27-06-2004, 18:48
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

Ik ga niet eens kijken....

Denk dat je het meeste hebt aan het antwoord van Melchior
Reply With Quote
  #5  
Old 27-06-2004, 19:31
MelG60 MelG60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,449
Default

Zoals ik al zij Rene, een 2.0 G60 is een slechte keuze waarom denk je dat dikkie dik een 2.0 hoog blok heeft met een 86.4 krukas? Enige wat misschien een goede tip is is om langere drijfstangen te gebruiken zij het 144mm stangen in een 220mm onderblok of 159mm stangen in een 236mm onderblok.


Info van sommigen moet je maar met een korrel zout nemen, ze hebben die "kennis" alleen maar van blabla en forumpraat.
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk
1989 Golf 20v turbo 4motion
1990 Golf GTI G60
1990 Golf GTI 16vG60
1991 Golf GTI G60
1991 Golf GTI Edition one G60
1983 Golf GTI 16vG60
1983 Golf GTI G60
2000 Audi S3
Reply With Quote
  #6  
Old 30-06-2004, 12:37
RubenG60 RubenG60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 82
Thumbs down

valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-06-2004, 14:03
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

uch... leef je ook nog Ruben? Bedank voor jouw zinvolle bijdrage dan... Jij rijdt G60 toch? Kijk zoveel zijn er niet die verstand van G60 en drukgevulde shit hebben omdat ze er simpelweg zelf nooit mee in aanraking zijn geweest... Gaat het over carb's oid... dan hoor ja alweer meer mensen wat zeggen... En dat je voor spoilers en neon minder kennis nodig hebt, of met wat algemenere kennis toe kunt.. dat verklaard alweer e.e.a. toch? Lijkt me juist verstandiger dat mensen die die kennis hebben, en geen motoren-kennis, zich stil houden.

Kortom... niet zo zeiken rubbere ruub.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote
  #8  
Old 30-06-2004, 14:46
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Quote:
Originally Posted by RubenG60
valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand.


Lekker positief ben je

Ben het er overigens niet mee eens, er zitten hier genoeg met diepgaande technische kennis, op alle gebieden wat Volkswagen e.d betreft.
Melchoir is gewoon iemand die heel veel kennis en ervaring heeft, voor zo ver ik kan beoordelen al helemaal voor wat betreft geblazen motoren.

Zullen we het verder on-topic houden?
Reply With Quote
  #9  
Old 30-06-2004, 16:26
RubenG60 RubenG60 is offline
Forum regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 82
Default

Reply With Quote
  #10  
Old 30-06-2004, 16:34
sjampoo's Avatar
sjampoo sjampoo is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
Default

Quote:
Originally Posted by RubenG60
valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand.




Touche.. Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar nix. (als ik er geen kloot vanaf weet)..

Ik zou mij verder willen aansluiten bij de schrijven die zegt dat je beter een niet te grote inhoud kunt nemen, omdat de G lader 't anders niet genoeg gevuld krijgt... Heb er verder geen kaas van gegeten... dus verder hoe ik m'n mond...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009


Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
Reply With Quote
  #11  
Old 30-06-2004, 18:18
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

ben er al uit mensen....thnx

close topic
Reply With Quote
  #12  
Old 30-06-2004, 18:47
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by MelG60
Zoals ik al zij Rene, een 2.0 G60 is een slechte keuze waarom denk je dat dikkie dik een 2.0 hoog blok heeft met een 86.4 krukas? Enige wat misschien een goede tip is is om langere drijfstangen te gebruiken zij het 144mm stangen in een 220mm onderblok of 159mm stangen in een 236mm onderblok.


Info van sommigen moet je maar met een korrel zout nemen, ze hebben die "kennis" alleen maar van blabla en forumpraat.


Ja vooral van ene Blauwe Rallye....nooit geloven die gast.
Doen wij ook niet..... :p
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum