![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() ik ben dus eindelijk in staat om zuigers te gaan bestellen vooor mijn 1H motorproject.
![]() Nu heb ik in the states een adres gevonden ( thnx Mel) waar ik voor een goed bedrag gesmede zuigers kan kopen . Ik ga voor 83mm met 144 mm drijfstangen.Dit levert met de gewone 86,4 mm krukas 1870cc op. Nu lees ik op www.eurospecsport.com dat zij een setje verkopen met een 92,8mm krukas, maar wel met een 82,5mm zuigermaat. Dit wordt dus een 1984cc. Nu is mijn vraag, wat te doen? Is een korte-slag-1870cc (met 83mm zuigers en 144mm drijfstangen icm 86,4 krukas )beter, sneller dan een lange-slag-1984cc (met 82,5mm zuigers, geen drijfstangenmaat vermeld, en een krukas van 92,8mm ) ? Waarom geen 83mm zuigers in combinatie met die 92,8mm krukas, dan zou je op een 2008cc uitkomen? Laat jullie ideen hier eens op los, ik heb het motorblok toch geheel open liggen, ik kan dus nog alle kanten op.... O ja, de compressie komt uit op 9,0:1 zie ook www.eurospecsport.com bij stroker kits. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Gewoon bij 1800 kruk houden. Btw de 92.8 en 82.5 boring is de standaard VW 2.0 setup zij het met laag blok (6A/ACE/9A 16V's= 144mm) of met hoog blok als de Amerikaanse ABA of europeesche 2E etc = 159mm drijfstangen) ik zou nooit een 2.0 krukas in een G60 willen omdat A: een 1800 kruk beter op toeren komt en B: je liever bij de 1.8 blijft omdat je die beter met een G-60 vult dan een 2.0
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Op het c-forum geven ze me toch een mooie uitleg......
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Ik ga niet eens kijken....
![]() Denk dat je het meeste hebt aan het antwoord van Melchior |
#5
|
|||
|
|||
![]() Zoals ik al zij Rene, een 2.0 G60 is een slechte keuze waarom denk je dat dikkie dik een 2.0 hoog blok heeft met een 86.4 krukas? Enige wat misschien een goede tip is is om langere drijfstangen te gebruiken zij het 144mm stangen in een 220mm onderblok of 159mm stangen in een 236mm onderblok.
Info van sommigen moet je maar met een korrel zout nemen, ze hebben die "kennis" alleen maar van blabla en forumpraat. ![]()
__________________
1991 Golf GTI 20v 4x4 677pk 1989 Golf 20v turbo 4motion 1990 Golf GTI G60 1990 Golf GTI 16vG60 1991 Golf GTI G60 1991 Golf GTI Edition one G60 1983 Golf GTI 16vG60 1983 Golf GTI G60 2000 Audi S3 |
#6
|
|||
|
|||
![]() valt me op als er een keer moeilijker vragen worden gesteld dat je aleen melch hoort,als het niet om spoilers en neon gaat hoor je verder niemand.
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() uch... leef je ook nog Ruben?
![]() Kortom... niet zo zeiken rubbere ruub.
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Lekker positief ben je ![]() Ben het er overigens niet mee eens, er zitten hier genoeg met diepgaande technische kennis, op alle gebieden wat Volkswagen e.d betreft. Melchoir is gewoon iemand die heel veel kennis en ervaring heeft, voor zo ver ik kan beoordelen al helemaal voor wat betreft geblazen motoren. Zullen we het verder on-topic houden? |
#9
|
|||
|
|||
![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() Touche.. Ik zeg altijd maar zo: ik zeg maar nix. (als ik er geen kloot vanaf weet).. Ik zou mij verder willen aansluiten bij de schrijven die zegt dat je beter een niet te grote inhoud kunt nemen, omdat de G lader 't anders niet genoeg gevuld krijgt... Heb er verder geen kaas van gegeten... dus verder hoe ik m'n mond...
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mĂ*jn kant op!
|
#11
|
||||
|
||||
![]() ben er al uit mensen....thnx
close topic |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja vooral van ene Blauwe Rallye....nooit geloven die gast. Doen wij ook niet..... :p |