Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-05-2008, 21:46
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Pidi
*1.8 8v 2H motorblok met dubbele webers en opgebouwd uit Dr. Shrick onderdelen (goed voor 160pk)


, heb me altijd laten vertellen dat een 2H een slechte basis om serieus te tunen, heb je wat meer info wat er allemaal aan deze motor is verbouwd? kun je hier nog "normaal" mee rijden of is dit een hoogtoerige neuroot geworden....
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #22  
Old 26-05-2008, 10:09
Siem's Avatar
Siem Siem is offline
Postwhore
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 1,459
Send a message via AIM to Siem
Default

To do list klinkt goed,
succes
__________________
VAGH

Audi a4 Avant 1.8T '03
?
Reply With Quote
  #23  
Old 26-05-2008, 10:34
Pidi's Avatar
Pidi Pidi is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 56
Default

Quote:
Originally Posted by Cabrio-Addict
, heb me altijd laten vertellen dat een 2H een slechte basis om serieus te tunen, heb je wat meer info wat er allemaal aan deze motor is verbouwd? kun je hier nog "normaal" mee rijden of is dit een hoogtoerige neuroot geworden....



U vraagt wij draaien:

1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik.
Basis van de motor is een 2H onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd.
Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten.
Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw.

De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz.
Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd.
Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow.
Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick.
Verstelbaar nokkenastandwiel.

Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging.
40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters.
RVS spagetti spruitstuk.
Oliekoeler met thermostaat.
Platinum bougies enz enz
__________________
Ride Your Life in Style, the Ol' Skool Way
Reply With Quote
  #24  
Old 26-05-2008, 15:47
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,870
Default

Klinkt wel prima wat de motor betreft. Upgrade wat zuigers/drijfstangen betreft niet nodig ?

En een vergulde/gepolijste kooi van alu denk ik ? Doe maar een stalen kooi met een kleurtje erop dan heeft het tenminste een functie.
Reply With Quote
  #25  
Old 27-05-2008, 07:41
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Quote:
Originally Posted by Lieuwe

En een vergulde/gepolijste kooi van alu denk ik ? Doe maar een stalen kooi met een kleurtje erop dan heeft het tenminste een functie.



anders is het geen rolkooi maar een showkooi...
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #26  
Old 28-05-2008, 17:45
Mk1-Addict's Avatar
Mk1-Addict Mk1-Addict is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 1,029
Default

Quote:
Originally Posted by Pidi
U vraagt wij draaien:

1800 cc 8V weber sportmotor voor straat of competitiegebruik.
Basis van de motor is een 2H onderblok, compleet gereviseerd en alle bewegende delen uitgewogen en gebalanceerd.
Onderblok is gestraald en champagne/ goedkleurig gespoten, alle aanbouwdelen zijn gestraald en zwart gespoten.
Vliegwiel is afgedraaid en samen met drukgroep gebalanceerd, koppelingsplaat zijn ook nieuw.

De mechanische cilinderkop is max. bewerkt en gereviseerd, kleppen zijn bewerkt, klepgeleiders konisch afgedraaid enz.
Verbrandingskamers bewerkt en glad gemaakt, compressie verhoogd.
Klepzittingen zijn onder een andere hoek geslepen voor meer flow.
Dr. Schrick 288 graden nokkenas en sport klepveren van Dr. Schrick.
Verstelbaar nokkenastandwiel.

Ontsteking met vaccuum- en centrifugaalvervroeging.
40 mm webers incl. kelken en K&N luchtfilters.
RVS spagetti spruitstuk.
Oliekoeler met thermostaat.
Platinum bougies enz enz


klinkt gaaf maar je hebt nog niet mijn vraag beantwoord... kun je hier nog normaal mee rijden of sta je met 2000+ toeren stationair en kom je alleen weg met launch control?
__________________
Huibert

VW Eos '06 2.0 TFSI, daily --> bagged
VW Touran Highline 7-zits '11 1,2TSI, family
Reply With Quote
  #27  
Old 12-07-2008, 23:02
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Huibert,

Ik heb de motor gebouwd en de basis 2H is gewoon toeval......bijna alle 1800 cc 8V onderblokken zijn hetzelfde of je nou een 2H, PF, PB, DX enz neemt.
De combinatie van 288 graden nokkenas en de webers zorgen ervoor dat het torretje gewoon rond de 1000 toeren stationair zal lopen en gewoon mooi op zal pakken van onderuit.
Launch control of wat dan ook heb je helemaal niet ndoig met deze vermogens....
Dit is gewoon een sportmotor waar je nog prima dagelijks mee kan rijden, ga je alleen op het gas dan gaat het ook serieus vooruit en door tot zo'n 7500 toeren.

Pidi, ik heb nog wat spullen voor je binnen gekregen.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #28  
Old 12-07-2008, 23:18
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

Het gaat btw om deze motor;

















Mocht je ook zoiets willen, heb er net weer een klaar die nog net ff een tandje erger is




of als je iets wil wat een hele hoop tandjes erger is ;


__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #29  
Old 13-07-2008, 08:18
Dasher's Avatar
Dasher Dasher is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 2,636
Default

Wordt vast een mooie Golf niet teveel bling eraan en beetje go before show dan is die helemaal goed...............

Die go zal wel lukken met zo'n toretje er voorin
__________________
i refuse to tiptoe thru life just to arrive safely at my death
Reply With Quote
  #30  
Old 16-07-2008, 17:44
Pidi's Avatar
Pidi Pidi is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 56
Default

Hey Jeroen,

Bedankt voor je reactie! Uiteindelijk ben jij toch de man die dit blok van binnen en van buiten kent. Voor de resterende onderdelen, bel ik je nog wel... Weet niet hoe jij met je vakanties zit, maar dat komt wel goed.

Ik heb weinig tijd om aan de Golf te werken, heb alleen maar een paar avonden in de week, dus hard lopen doet het voorlopig nog niet...




De laatste tijd hou ik me veel bezig met het motorcompartiment. Deze wil ik lekker clean maken...

De accubak verwijderd en de nodige roestpuntjes, gelukkig allemaal oppervlakkige roest...




Bij de RDW m'n chassis nummer achterin de Golf laten slaan en m'n parafaanbak verwijderd (of schutbord)




Begint er al een aardig eindje op te lijken. Ik wil alleen de lijnen wat strakker geschuurd hebben... De bevestigingsbeugel laat ik wel op z'n plek zitten, ik durf m'n ruitenwisser motor niet onder m'n ruit te laten hangen aan de arm'pjes...






Het hele zaakje ligt met de hand geschuurd en morgen avond wil ik het schuurwerk toch wel een heel eind gedaan hebben...

Morgen nog even overleggen wat er aan de buitenkant nog gespoten gaat worden en hoop dat hij dan na de bouwvak de spuitcabine van binnen mag gaan bekijken...
__________________
Ride Your Life in Style, the Ol' Skool Way
Reply With Quote
  #31  
Old 16-07-2008, 17:56
Pidi's Avatar
Pidi Pidi is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 56
Default

en ff nog een paar foto's van de aangeschafte onderdelen:


VW - PORSCHE logo (914 moet ik er nog afhalen)




Originele Spiegels (met de V6 opgehaald in Nivelles, leuk ritje)




14" Pirelli velgen met originele naafkappen:




De Porsche klinken:




De 16" Porsche C2 velgen:




De Porsche zetels:




Verhcroomd / vergulde slotvangers:





Tijdens de bouwvak hou ik me bezig met de binnenkant en wil ik deurpanelen gaan maken.
__________________
Ride Your Life in Style, the Ol' Skool Way
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum