![]() |
|
|||
|
|||
![]() Ik wil misschien speakers inbouwen in mijn voordeuren. Er zitten al gaten in de panelen, en in de deur zelf zit ook een uitsparing (vanuit fabriek wellicht) maar mijn raammechnisme zit aan de linkerzijde in de weg. Aan de passagierskant heb ik een flexibele stang die ik iets kan wegduwen, zodat de speaker past, maar aan de bestuurderskant is het een ander soort materiaal.
Zie foto van linkerkant: ![]() Zie foto van rechterkant: ![]() Zoals je kunt zien is het systeem aan de rechterkant een stuk flexibeler. Is dat namaak of wellicht juist origineel VW? En waar kan ik nog zo'n flexible systeem krijgen, maar dan voor de bestuurderskant? |
|
||||
|
||||
![]() volgens mij is die flexibele een oudere versie, die had ik ook in mijn 76-er. in je portier zitten lipjes waar je stangen van je mechanisme in moeten vallen, zitten die wel goed?
|
|||
|
|||
![]() Is de gelijding voor de "veer"die het raammechanisme bediend,die is flexibel en kun je zo ombuigen
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ja, die zitten goed. Hij maakt in principe ook wel dezelfde bocht aan allebei de kanten, verschil is alleen dat ik de flexibele kan wegbuigen en de stalen versie niet... Dan moet ik dus op zoek naar een oud type raammechanisme... dat zal niet meevallen Quote:
Nou, die stalen kan ik echt niet ombuigen, die flexibele aan de rechterkant wel, maar die is van plastic, dus dat is logisch, maar die stalen aan de linkerkant krijg ik echt niet gebogen... |
|
||||
|
||||
![]() waarom werk je niet met een opvul ring? Ik denk zelf dat een kleine ring al voldoende kan zijn om de spoel vrij te krijgen van die stalen stang.
een paar mm kan al voldoende zijn...
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Daar heb ik over nagedacht, maar ik heb nu al moeite om mijn raamslinger rond te draaien. Het rooster wat over mijn speaker valt zit dan behoorlijk in de weg. Het idee was daarom ook om een speakerset van JBL, welke een extra lage inbouwdiepte heeft, in te bouwen vanaf de binnenkant van mijn deur. Aan de buitenkant fabriceer ik dan een mooie chrome/rvs ring en wat speakerdoek + gaas. Het geheel steekt dan amper uit en geeft mijn raamslingers meer ruimte. Dus ik heb nog steeds liever dat de ruimte IN mijn deur vergroot wordt door een flexibele stang... |
|
||||
|
||||
![]() Je kun dit stuk eraf zagen, (2 cm langs het draai hendeltje)
en dan een stuk slang er aan klemmen met een slangklem. Ik heb het zo al jaren zitten. gr ruud |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dat is een briljant plan ![]() |