Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 16-12-2008, 22:32
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default MK2 VR6 of ABF 16V ??

IK heb mijn MK2 cabrio.. met 1.6 blok..
Hier moet wat anders in komen straks met de opbouw...
Keuren bij RDw moet ik zoiezo want met alles wat ik wil ga ik over de grenzen heen.....


NU heb ik een ibiza voor sloop staan met ABF motor.. leuk ding weinig gelopen en alles compleet....

Maar zo een ding heb een koppel (NM) van 3 x niks..

IK heb zelf lang vr6 gereden aardig wat koppel en mijn huidige wagen leon met ARL TDI heeft dat ook...

ik ben dus bang dat die 16V zwaar gaat tegenvallen straks en ik een hoop werk voor jan *** gedaan heb dan..

Maar een VR6 heeft weer een probleem zwaar duur te zijn in revisie.... en een blok zo der in hangen doe ik dus niet want ze zijn voor 95% allemaal slecht er aan toe wat te koop is..


Wie heeft er duidelijke argumenten om mij te helpen met beslissen...
Reply With Quote
  #2  
Old 16-12-2008, 22:58
Madison's Avatar
Madison Madison is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Send a message via MSN to Madison
Default

VR6 is wel een goed idee,maar dan moet je tegen een goed blok aan lopen.
Is zo'n cabby wel stevig genoeg voor zo'n sterk blok?
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2008, 00:27
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Als die TDi in de Leon zo goed bevalt... waarom geen TDi in de Cabbie?
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2008, 13:37
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Daar heb ik wel aan gedacht maar
Koop jij maar eens een ARL blok voor een normaal bedrag!!!!!!!!!!
En dan de bijbehorende aanpassingen....
Ik ga niet voor 3a4000 euro aan blok derin hangen..
En daarboven de rdw kosten nog , die ik bij elk blok heb wat ik er in hang.....
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2008, 14:44
J-9A-N's Avatar
J-9A-N J-9A-N is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 2,678
Default

Alleen al vanwege het gewicht van de vr6 zou ik kiezen voor de 2.0 16v abf.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2008, 15:39
Rob g60 Rob g60 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,500
Default

16v erin hangen en die een beetje kietelen.
een 16v is ook veel gemakkelijker op kenteken te krijgen als een vr6.
__________________
Ovaal kever 54
kever cabrio 1970
T3
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2008, 15:44
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Dat lijkt mij ook een mooie optie! Een jankende 16v lijkt mij erg mooi voor onder de kap van deze cabrio.

Kan je het geld dat je uitspaart voor de revisie van de VR6 gebruiken om de ABF onderin beter te laten presteren (compressor?)
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2008, 15:51
Wim.'s Avatar
Wim. Wim. is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 452
Default

ABF icm weber's/ITB's met een airbox!

Dat zou mijn keuze worden IMO

Dat geluid is echt
__________________
Oldy: VW Scirocco LS '74
Daily: Audi 80 2.8 Quattro
Project: VW Scirocco GT(i)
Reply With Quote
  #9  
Old 27-12-2008, 16:35
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Als ik nu voor carburateurs zou gaan welke moet ik dan hebben
40 45 50

Moet wel genoeg sap krijgen natuurlijk....


thanks
Reply With Quote
  #10  
Old 27-12-2008, 16:51
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Caburateurs? Waarvoor niet gewoon de orginele injectie, daar is met een abf nog genoeg mee te doen. Anders mail je frankie even over je wensen en mogenlijkheden met het abf blok.
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #11  
Old 27-12-2008, 17:37
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

Ik vraag om info over carbs niet over wat er nog meer kan..
kan der ook een turbo of Glader op bouwen..

met carbs scheelt het me wel een berg kabelboom...

Last edited by fabbi : 27-12-2008 at 19:50.
Reply With Quote
  #12  
Old 27-12-2008, 22:38
VolkswagenRacing's Avatar
VolkswagenRacing VolkswagenRacing is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,705
Default

Ik geef ook geen antwoord op je vraag, maar geef wel een reactie (dit heb je ook wel eens op een forum).

Jij geeft aan dat je meer koppel wilt en aan een vr6 denkt, tegelijk heb je het weer over caburateurs. Ik probeer je ermee te helpen maar dat is dus niet nodig.

Succes verder
__________________
- VW Golf II '89 ex 16v > 20vt k04
- Audi A3 8p '04 1.9 TDI
- Seat Arosa S '03 1.4
- VW Caddy 3k '10 1.9 TDI
http://www.krasendeukservice.nl
Reply With Quote
  #13  
Old 28-12-2008, 23:59
bolku's Avatar
bolku bolku is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,165
Default

ABF icm het lage gewicht van een MK2 1600 is dikke pret.
Motorkabelboom van de ABF stelt weinig voor en een goed afgestelde ABF heeft toch ook best wel wat koppel.
Een VR6 heeft idd meer, maar heeft over het algemeen toch echt een zware dobber aan een ABF....als ie het al niet verliest.
Als je voor carbs gaat zou ik voor 40ers gaan op een standaard motor, 45ers als je er een leuke set nokkenassen inzet.
50ers zijn eigenlijk te groot voor een straatauto, wordt nog weleens gedaan op circuitauto's met meer dan 300 graden nokkenassen, maar voor straatgebruik is dat niks.
Onderin zijn ze dan echt niet lekker te rijden.
__________________
Groeten, Jeroen.
Reply With Quote
  #14  
Old 28-02-2009, 20:19
fabbi fabbi is offline
Forum junkie
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,570
Default

ff oud topicje maar inmiddels heb ik een setje 16v g60 steunen aangekocht..
Voor op mijn abf te gaan bouwen ..
met de restauratie/opbouw hou ik hier al rekening mee met intercooler leidingen enz ..
maar voor de rdw keuring eerst maar eens gewoon met de standaard abf...

daarna...:-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 22:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum