![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ik wil eventueel mijn ruitensproeierkopjes demonteren en dan de motorkap strak laten maken.
Ben ik voor de APK verplicht om mijn voorruit te kunnen sproeien of niet. Want vraag me dus ook af waar mensen met echt cleane motorruimtes hun reservoir laten. Alvast bedankt voor jullie hulp/reactie ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Is inderdaad verplicht, resevoir kan ook in de koffer en sproeiers onder de kap of op de wisser(s).
|
||||
|
||||
![]() Ja dit is zeker weten verplicht...
|
||||
|
||||
![]() Ze zijn verplicht. Als je het reservoir in de kofferbak plaatst moet zou ik wel aanraden om een sterker pompje te plaatsen, omdat de vloeistof een langere weg moet afleggen is de druk aan het eind heel erg laag en met de originele pomp zal er dus niet veel vloeistof op de ruit terechtkomen op de snelweg...
Je kunt het reservoir ook onder het dashboard plaatsen aan de bijrijderskant naast de voeten rechts.
|
||||
|
||||
![]() Een omkeerpompje van een VW uit de jaren 90 is geschikt om van voor naar achter te pompen voor je achterruitensproeier. Dan zou het andersom ook moeten kunnen. Het reservoir onder je dashboard plaatsen kan, maar bijvullen wordt wel lastig
![]() Moderne auto's hebben dit reservoir vaak in de binnenschermen zitten, met alleen de vulopening in de motorruimte. Is dat geen idee? Een klein vaatje van een liter/2 liter moet je daar wel kwijt kunnen.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Een vriend van mij heeft het reservoir ook in de kofferbak. ALs je dan met 120 op de snelweg zit is het heel erg moeilijk om met de straaltjes de voorruit te raken ![]() Misschien moet hij maar eens een omkeerpompje gaan gebruiken...
|
||||
|
||||
![]() Bedenk me net wel dat voorin 2 sproeiers zitten, achterin maar 1.
Dat zou verklaren waarom er bij hogere snelheden minder goed gesproeid wordt.
|
||||
|
||||
![]() Quote:
En er is meer rijwind waardoor er meer druk nodig is om de straaltjes hoger te laten komen, waar de sproeier op de achterzijde overigens minder last van heeft...
|
||||
|
||||
![]() Over de sproeiers wordt niet veel gezegd hier, alleen over het tankje. Maar Jean wil geloof ik ook zijn kap strak maken?
Er zijn ruitenwissers waar de sproeiers in zitten ingebouwd (van de Vito geloof ik?). Dan kun je je kap dus mooi strak maken, en hou je toch je sproeiers. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Ik geloof dat de VW LT35 ook de sproeiers in de wisserarmen heeft zitten...
|
||||
|
||||
![]() Jongens het gaat mij idd om de sproeiers, waar ga ik die dan laten?
Ik heb alleen maar 2 sproeikoppen op de motorkap. Geen sproeier meer achter. Misschien een klein gepolijst reservoir onder de kap monteren?? Levert Stroeve die niet incl. koelvloeistof en stuurbekrachtiging??? |
|
|||
|
|||
![]() sproeiers van een golf4??? zitten onder de kap bevestigd! ipv er boven op. alleen weet in niet of je daar ruimte voor hebt.
|
|
||||
|
||||
![]() Custom auto's waar geen wissers en sproeiers op zitten,
kun je gewoon laten keuren, als je de voorruit er even uit haald. De voorruit is niet verplicht, en als je die niet hebt hoef je de rest ook niet te hebben. Bij de rdw kunnen ze er zelfs niet omheen ![]() gr ruud |
|
||||
|
||||
![]() hahaha, ge-ni-aal!!
De BX/heeft de sproeiers ook in de wisser zitten. een ax-je ook geloof ik, maar weet ik niet zeker meer.
|
||||
|
||||
![]() Ik ken iemand met een colafles waar een sproeierpomp in/aan gemonteerd zit. Deze gaat met de APK in de watervangbak, even de stekker aansluiten, en het sproeiertje met een druppel kit onder de motorkap plakken en de APK is een feit (mits de rest van de auto ook in orde is
![]()
|
||||
|
||||
![]() als je de sproeiers van un mercedes sprinter of vito gebruikt (zelfde als eerder genoemde lt35) kun je ook je originele pomp gebruiken omdat de vloeistof niet gespoten word maar gewoon langs ut wisserblad loopt werkt super ken iemand die zo rondrijd zodoende
gr. |
|
||||
|
||||
![]() Zoals de Pul idd al zei, de vito (rij er zelf mee) heeft sproeiers die niet sproeien maar gewoon langs het blad de vloeistof "lekken".
Dat komt dus vanzelf op de ruit terecht, geen gepruts met sproeiers dus... Nadeel, zijn best grote wissers voor op je golf..... ![]()
|
||||
|
||||
![]() die jongen heeft ook alleen die kopjes gebruikt als je un beetje handig bent moet dat lukken maar dat zit wel goed denk ik...
gr. |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dus barst in je ruit binnen het zichtveld is afkeur, maar de hele zooi er uit slopen is goedkeur? Maffe regelgeving hebben we hier maar weer. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zoals ik al zei... ![]()