Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 25-01-2009, 19:53
tvdh tvdh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 20
Default Olieprobleem+stationairprobleem golf 2

hallo,

ik heb teveel olie bij mijn golf gegooit en daar 2 dagen mee gereden. het was zelfs zo erg dat me auto uitviel en niet meer aanwilde omdat de carburateur vol zat met olie en het hele luchtfilter er ook vol van was.
ik heb er toen een andere carburateur opgezet en stukje mee gereden en vervolgens het olie op het goede pijl gebracht. nu trekt de auto niet goed op en loopt hij helemaal niet stationair!! zodra ik de auto uit zn versnelling haal en dan 5seconden wacht met schakelen en de bak dus in zn vrij staat dan valt de motor uit en als je hem dan in zn versnelling zet en de koppeling laat opkomen gaat de auto wel weer gewoon aan en kan je gewoon rijden.
probleem is dus dat de auto niet stationair draait.
wat kan ik hieraan doen?
mvg,
Tom
Reply With Quote
  #2  
Old 25-01-2009, 20:24
golfjegolf golfjegolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2
Default

ik heb er niet heel veel verstand van maar ik denk dat je kleppen zuigers enz helemaal aangekoekt is door de olie en dan kan je het bovenblok schoonmaken enzo als je zo door blijf rijden en er zit daar veel olie krijg je denk wel een vastloper op den duur

succes

jeffrey
Reply With Quote
  #3  
Old 25-01-2009, 20:26
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

Quote:
Originally Posted by golfjegolf
ik heb er niet heel veel verstand van maar ik denk dat je kleppen zuigers enz helemaal aangekoekt is door de olie en dan kan je het bovenblok schoonmaken enzo als je zo door blijf rijden en er zit daar veel olie krijg je denk wel een vastloper op den duur




Een andere carb monteren betekent ws. ook opnieuw afstellen van stationairtoerental.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #4  
Old 25-01-2009, 20:33
golfjegolf golfjegolf is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 2
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie


Een andere carb monteren betekent ws. ook opnieuw afstellen van stationairtoerental.


ja weet ik veel maar ik probeer alleen mee te denken
Reply With Quote
  #5  
Old 26-01-2009, 10:31
tvdh tvdh is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Apr 2007
Posts: 20
Default

maar de auto hoort toch niet uit te vallen als je rijdt en je wilt van 3 naar 4 schakelen maar als je um uit zn 3 haalt en even wacht valt de auto al uit ... dat lijkt me niet normaal ookal is het stationair toerental nog zo slecht afgesteld of zit ik er naast?
Reply With Quote
  #6  
Old 26-01-2009, 10:36
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by tvdh
maar de auto hoort toch niet uit te vallen als je rijdt en je wilt van 3 naar 4 schakelen maar als je um uit zn 3 haalt en even wacht valt de auto al uit ... dat lijkt me niet normaal ookal is het stationair toerental nog zo slecht afgesteld of zit ik er naast?


Tuurlijk wel.
Als je stationair-loop niet in orde is, en je drukt de koppeling in, kan de motor uitvallen.

Je motor maakt bij het ontkoppelen toch geen toeren meer , en valt dus terug naar het stationair toerental. Als dat niet in orde is, valt ie helemaal weg.

Als de auto dan nog rolt,en je zet hem in versnelling en laat de koppeling komen kan hij inderdaad weer starten. Het principe is immers hetzelfde als bij aanslepen en aanduwen. De wielen draaien de motor dan aan, waardoor deze aanslaat.
Of het echt verstandig is dit te doen bij hogere snelheden is echter een tweede...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 26-01-2009, 10:37
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 25,213
Default

alle vacuumslangen weer goed aangesloten?
__________________
Welcome to the internet:
Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents.
Reply With Quote
  #8  
Old 26-01-2009, 11:09
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

als ik het zo lees, lijkt het me efficienter om de oude carb schoon te maken en terug te plaatsen. dat ding is gewoon besmeurd met olie, haal je dat eruit moet het probleem weer verholpen zijn.
Reply With Quote
  #9  
Old 26-01-2009, 11:10
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

ohja (oude) pakkingen, die los geweest zijn vervangen.
Reply With Quote
  #10  
Old 26-01-2009, 13:43
The Skinnmeister's Avatar
The Skinnmeister The Skinnmeister is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,431
Default

Lijkt me idd een kwestie van afstellen of de oude zuiver maken en terug zetten.....
__________________
'88 Golf II VR6
'91 Golf II G60
'86 Golf II 16V New Project
Reply With Quote
  #11  
Old 26-01-2009, 19:07
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

als 2e uitweg zou je de gaskabel kunnen spannen, dat deze een pietsie gas geeft.
Reply With Quote
  #12  
Old 26-01-2009, 19:50
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

zoals zo vaak hier wees eens wat specefieker met bv wat voor een carburateur en zo,anders is t ook ma wat gissen.......
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 21:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum