![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo,
ik heb teveel olie bij mijn golf gegooit en daar 2 dagen mee gereden. het was zelfs zo erg dat me auto uitviel en niet meer aanwilde omdat de carburateur vol zat met olie en het hele luchtfilter er ook vol van was. ik heb er toen een andere carburateur opgezet en stukje mee gereden en vervolgens het olie op het goede pijl gebracht. nu trekt de auto niet goed op en loopt hij helemaal niet stationair!! zodra ik de auto uit zn versnelling haal en dan 5seconden wacht met schakelen en de bak dus in zn vrij staat dan valt de motor uit en als je hem dan in zn versnelling zet en de koppeling laat opkomen gaat de auto wel weer gewoon aan en kan je gewoon rijden. probleem is dus dat de auto niet stationair draait. wat kan ik hieraan doen? mvg, Tom |
#2
|
|||
|
|||
![]() ik heb er niet heel veel verstand van maar ik denk dat je kleppen zuigers enz helemaal aangekoekt is door de olie en dan kan je het bovenblok schoonmaken enzo als je zo door blijf rijden en er zit daar veel olie krijg je denk wel een vastloper op den duur
succes jeffrey |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() Een andere carb monteren betekent ws. ook opnieuw afstellen van stationairtoerental.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ja weet ik veel maar ik probeer alleen mee te denken ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() maar de auto hoort toch niet uit te vallen als je rijdt en je wilt van 3 naar 4 schakelen maar als je um uit zn 3 haalt en even wacht valt de auto al uit ... dat lijkt me niet normaal ookal is het stationair toerental nog zo slecht afgesteld of zit ik er naast?
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Tuurlijk wel. Als je stationair-loop niet in orde is, en je drukt de koppeling in, kan de motor uitvallen. Je motor maakt bij het ontkoppelen toch geen toeren meer ![]() Als de auto dan nog rolt,en je zet hem in versnelling en laat de koppeling komen kan hij inderdaad weer starten. Het principe is immers hetzelfde als bij aanslepen en aanduwen. De wielen draaien de motor dan aan, waardoor deze aanslaat. Of het echt verstandig is dit te doen bij hogere snelheden is echter een tweede... ![]()
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#7
|
||||
|
||||
![]() alle vacuumslangen weer goed aangesloten?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
||||
|
||||
![]() als ik het zo lees, lijkt het me efficienter om de oude carb schoon te maken en terug te plaatsen. dat ding is gewoon besmeurd met olie, haal je dat eruit moet het probleem weer verholpen zijn.
|
#9
|
||||
|
||||
![]() ohja (oude) pakkingen, die los geweest zijn vervangen.
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lijkt me idd een kwestie van afstellen of de oude zuiver maken en terug zetten.....
__________________
'88 Golf II VR6 '91 Golf II G60 '86 Golf II 16V New Project |
#11
|
||||
|
||||
![]() als 2e uitweg zou je de gaskabel kunnen spannen, dat deze een pietsie gas geeft.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() zoals zo vaak hier wees eens wat specefieker met bv wat voor een carburateur en zo,anders is t ook ma wat gissen.......
|