![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hier een cabrio staan wat waarschijnlijk een "amerikaan" is. Het bouwjaar is '85. Er zit een 8V met motorcode DX in. Bij het opruimen van de bedrading onder het dash. kwam ik een Jettronic computer tegen
![]() Nu heeft dat ding dus een lambda en nog wat andere dingetjes onder de kap welke ik eraf wil hebben. Het nummer van de cilinderkop geeft geen duidelijkheid (026103373f) of deze nu anders is. Kan ik hier ongestraft de DX kabelboom plaatsen uit een stadaard GTI zoals deze bij ons bekend is. Wie o Wie Last edited by Ron21 : 19-08-2004 at 19:14. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Is er helemaal niemand die weet of de cilinderkop anders is
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Dx werkt met K-Jetronic en is dus vol-machanisch.
Als er een Lambda-sonde aangesloten zit, is het waarschijnlijk KE-Jetronic (amerikaans: CIS-E) Waarom zou je dan een K-Jetronic kabelboom willen plaatsen? |
#4
|
||||
|
||||
![]() Was het niet zo die amerikaanse motoren geknepen werden door een ander in- en uitlaatspruitstuk (vernauwd)? Het lijkt me niet dat ze cilinderkoppen aan gaan passen, of het zou een tammere nokkenas moeten zijn.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ron heeft een beetje een rare hobby :p
__________________
Derby S 1.3 '77 Polo 1.6 16V steilheck '87 Polo 1.3 steilheck GT '91 het polo 86(c) register |
#6
|
||||
|
||||
![]() Ik wil die jettronic computer + toebehoren en de lambda +kat laten vervallen. Verder komt alles overeen met een DX zoals hij hier werd geleverd. Dus bestaande kabelboom eruit en gti boompje erin......met het vervallen van de kat ook meer pk's...hoop ik
![]() @michiel86c...... ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Dan verwacht ik niet veel problemen, omdat je de injectie in principe niet aanpakt.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Met alleen de kabeboom wisselen ben je er niet, de 'spinnenkop' oftewel luchtweger/brandstofverder is ook anders bij de auto's met een katalysator voor zover ik weet om het mengsel electronisch te kunnen bijregelen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#9
|
|||
|
|||
![]() beetje hetzelfde idee dus als een 16v KR en een 16v PL
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Nu komen we ergens, het zou te simpel zijn om alleen de lamba weg te halen want er moet toch iets geregeld worden......Ik heb weer wat te "onderzoeken"
![]() Bedankt voor de reacties |