Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-08-2004, 16:07
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default DX met katalysator ?????

Ik heb hier een cabrio staan wat waarschijnlijk een "amerikaan" is. Het bouwjaar is '85. Er zit een 8V met motorcode DX in. Bij het opruimen van de bedrading onder het dash. kwam ik een Jettronic computer tegen
Nu heeft dat ding dus een lambda en nog wat andere dingetjes onder de kap welke ik eraf wil hebben. Het nummer van de cilinderkop geeft geen duidelijkheid (026103373f) of deze nu anders is. Kan ik hier ongestraft de DX kabelboom plaatsen uit een stadaard GTI zoals deze bij ons bekend is.

Wie o Wie

Last edited by Ron21 : 19-08-2004 at 19:14.
Reply With Quote
  #2  
Old 25-08-2004, 14:20
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Is er helemaal niemand die weet of de cilinderkop anders is
Reply With Quote
  #3  
Old 25-08-2004, 14:55
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Dx werkt met K-Jetronic en is dus vol-machanisch.
Als er een Lambda-sonde aangesloten zit, is het waarschijnlijk KE-Jetronic (amerikaans: CIS-E)

Waarom zou je dan een K-Jetronic kabelboom willen plaatsen?
Reply With Quote
  #4  
Old 25-08-2004, 14:56
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Was het niet zo die amerikaanse motoren geknepen werden door een ander in- en uitlaatspruitstuk (vernauwd)? Het lijkt me niet dat ze cilinderkoppen aan gaan passen, of het zou een tammere nokkenas moeten zijn.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #5  
Old 25-08-2004, 15:07
Michiel86c's Avatar
Michiel86c Michiel86c is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 635
Default

Quote:
Originally Posted by Marcski
Waarom zou je dan een K-Jetronic kabelboom willen plaatsen?


Ron heeft een beetje een rare hobby :p
__________________
Derby S 1.3 '77
Polo 1.6 16V steilheck '87
Polo 1.3 steilheck GT '91


het polo 86(c) register
Reply With Quote
  #6  
Old 25-08-2004, 15:29
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Ik wil die jettronic computer + toebehoren en de lambda +kat laten vervallen. Verder komt alles overeen met een DX zoals hij hier werd geleverd. Dus bestaande kabelboom eruit en gti boompje erin......met het vervallen van de kat ook meer pk's...hoop ik . Spruitstukken heb ik nog niet bekeken.


@michiel86c......
Reply With Quote
  #7  
Old 25-08-2004, 15:38
Marcski's Avatar
Marcski Marcski is offline
Volksforum Crew
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 12,707
Default

Dan verwacht ik niet veel problemen, omdat je de injectie in principe niet aanpakt.
Reply With Quote
  #8  
Old 25-08-2004, 16:32
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Met alleen de kabeboom wisselen ben je er niet, de 'spinnenkop' oftewel luchtweger/brandstofverder is ook anders bij de auto's met een katalysator voor zover ik weet om het mengsel electronisch te kunnen bijregelen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #9  
Old 25-08-2004, 17:31
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

beetje hetzelfde idee dus als een 16v KR en een 16v PL
Reply With Quote
  #10  
Old 25-08-2004, 17:36
Ron21's Avatar
Ron21 Ron21 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 521
Default

Nu komen we ergens, het zou te simpel zijn om alleen de lamba weg te halen want er moet toch iets geregeld worden......Ik heb weer wat te "onderzoeken"

Bedankt voor de reacties
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum