Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 26-03-2009, 12:09
erikcabrio1 erikcabrio1 is offline
Forum Newbee

Default kapotte remleiding

me remleiding bij de achteras is kapot
ik wou het flexibele stuk vervangen de remslang dus zette wat kracht en draaide de hele remleiding om, die is nu dus los van de nippel.
net ff bij de lokale automaterialen zaak geweest en die is niet nieuw te leveren.
kun je dit ook met koper fixen me vader is loodgieter en die wel een heel scala aan materiaal en gereedschap waarschijnlijk niet zo dun.
en nippels zijn die nog wel verkrijgbaar
Reply With Quote
Old 26-03-2009, 12:23
klaaspiet's Avatar
klaaspiet klaaspiet is offline
Forum Newbee

hallo

is het flexibele stuk stuk of het koperen gedeelte.

het flexibele stuk is nog verkrijg baar.
en het koperen deel kun je zo laten buigen bij een garage. (als deze de leiding en de nippels op voorraad hebben.

even het oude stuk menemen voor voorbeeld.

heb ik laast ook gedaan. zomaar klaar.
Reply With Quote
Old 26-03-2009, 13:21
MipMip's Avatar
MipMip MipMip is offline
VW Addict

Je kan ook meteen de remleidingen vervangen door RVS-omrande Goodridge leidingen. Die gaan dan de komende tijd iig niet meer kapot en de prijs valt ook mee.
Biesheuvel Autosport heeft ze o.a.
Reply With Quote
Old 26-03-2009, 14:10
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Wss is de remleiding kapot gegaan ipv de remslang. Spul zit altijd goed vast gerot Dan zul je een nieuw stuk remleiding moeten maken of als de oude nog lang genoeg is daar een nieuw kraagje opmaken. Nieuw maken is niet zo moeilijk. Stuk koperen leiding halen, een apparaatje om die kraagjes erop te maken en wat nieuwe nippels.
Reply With Quote
Old 26-03-2009, 20:46
Forum Newbee

kwas naar een autospeciaal zaak gereden in een andere stad bij ons, die had de remleidingen op gemeten en 2 stuks met kraag en nippel gemaakt moest ze wel zelf buigen maja dat was een eitje, dan ook nog 2 flexibele stukken erbij was totaal een 56€ kwijt.
links zit al helemaal goed rechts degene die was afgebroken loopt nog flink te kutten, het flexibele stuk en laatste stukje remleiding zitten muurvast, morgen maar de slijptol pakken en de moer door doen.
Reply With Quote
Old 27-03-2009, 14:37
Forum Newbee

probleem is nog steeds niet opgelost, nu is het de vaste remleiding die aan de auto zit bij het koppelstuk voor de flexibele, echt met geen mogelijk heid los te krijgen.
ik ben bang dat ze breken dus ben er nu ff mee gestopt wel flink vol gezet met een kruipolie morgen nog eens een poging doen.
stel dat dees nou egt afbreekt kun je hier dan nog stukken tussen steken?
Reply With Quote
Reply

Posting Rules