![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() de toerenteller van een vriendin's polo van 98 1.9d werkt niet meer.
Zou iemand me kunnen vertellen waaraan dit probleem zou kunnen liggen? Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar ik krijg het lampje van de olie service ook niet meer weg. Olie is ververst en op niveau, en code gereset. Na een minuut staat het lampje er echter weer te flikkeren. vriendelijke groeten |
#2
|
||||
|
||||
![]() ik zou wel eens willen weten hoe je dan de code moet resetten....
En ook willen weten waar de afdtapplug zit, ik kan hem niet echt vinden of ik kijk er overheen....
__________________
poohlo...wie anders! |
#3
|
|||
|
|||
![]() het rechtse knopje op kilometerteller igedrukt houden, contact aanzetten, knop nog steeds ingedrukt houden tot je ---- ziet op display, knop loslaten en contact afzetten.
wat betreft de aftapplug, die bevind zich normaal gezien vanonder de motor, op het oliecarter |
#4
|
||||
|
||||
![]() op de dynamo zit een 2-polige stekker. 1 is voor het accu lampje en de andere de w aansluiting. Deze wordt bij een diesel gebruikt voor de toerenteller. Controleer de bedrading eens. Of de dynamo, die aansluiting wil ook wel eens stuk gaan.
Voor wat betreft het resetten kan ik je niet helpen. Mijn polo heeft dit nooit gehad.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#5
|
|||
|
|||
![]() dank je wel,
dit klinkt goed, want vandaag heb ik de auto moeten depaneren. platte batterij. Alternator laad niet meer en maakt lawaai. vervangen die handel mja ik denk dat de sensor van de olie kapot is alvast bedankt |
#6
|
|||
|
|||
![]() alternator vervangen, alle problemen opgelost, ook het lampje van de olie is weg.
raar maar waar |
#7
|
||||
|
||||
![]() @Nik:
Dat van het olie lampje is niet raar. Er gaan twee kleine kabeltjes van de dynamo naar de kabelboom. 1 is van de toerenteller en de andere zorgt ook voor voeding van de oliedruk sensor. Er was dan inderdaad iets aan de hand met jouw oude dynamo.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit zelfde probleem..
Kan ik gewoon op de gok naar huis, met alle stroomverbruikers uit?
__________________
Quote:
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Dat durf ik je niet te garanderen. Als de stroom op is, dan stopt de brandstofpomp ook.
Hij heeft namelijk stroom nodig om brandstof te krijgen. Je kan er wel een stukje mee rijden, maar niet heel veel.
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |