Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 20-04-2009, 22:36
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default help! 16v stort in bij hooger toerental!!!

bij deze even jullie hulp gevraagd,
het gaat om een 16v pl motor (van een maatje van me)
bij hoger toerental en dus eigenlijk vol gas stort tie in als of ie gewoon niet meer wil.
top snelheid op de snelweg is 110 kmh volgas.

het filmpje

het is niet heel goed te horen maar ik hoop dat jullie er wat mee kunnen

nou is er al het een en ander vervangen:

bobine
ontsteking
module
brandstofpomp
brandstof filter
retourklep
spinnekop

bert correct me if i am rong!

volgends de benzine druk meter heeft ie continu 5bar.
en ook de compressi word op 4 cilinders 14 bar gemeten.

rara wat is het?

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #2  
Old 20-04-2009, 22:52
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

nou ff beter dan, we hebe vervangen:
brandstof pomp, filter, drukacumulator, luchtweger, spinnenkop, retourklep. dat was de benzine kant.
module, beide computers, ontsteking, bobine.
en nog sterft het hok af,
mijn meter die ik heb voor de druk gaat tot maximaal 5bar dus hoger kan ik niet meten.
zit wel een raar kantje aan het verhaal.
met grijze stekker van spinnenkop af en de zwarte van de bobine + de kabel naar de verdeler kap wil ie toch een beetje aanslaan.
ik weet denk ik de oplossing:
mouns moet de witte kopen :P
maar goed de motor gaat onbelast niet de begrenzer in en komt met redelijk koude motor niet boven de 6000 en met warm niet boven de 5000 toeren uit.
belast blijft ie ongeveer op 4500 hangen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #3  
Old 20-04-2009, 22:55
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

amen
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #4  
Old 21-04-2009, 08:59
loco-vr6's Avatar
loco-vr6 loco-vr6 is offline
Volksforum Donateur
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 993
Default

je zegt zelf al dat de motortemperatuur van invloed is op het vermogen / toerental, heb je warmloopregelaar al vervangen ( voor op je blok, lopen 2 brandstofleidingen naar toe. ) en is het een KR of een PL? is de lambda nog wel fit van dat ding?
Ik heb een keer een verstopte katalysator gehad, dat gaf soorgelijke sympthomen

Succes!
__________________
Zwijgen is goud.
Vertel mij wat.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-04-2009, 09:49
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

het is een pl.
heeft dus geen warmloopregelaar.
met alles los, temperatuur sensoren en lambda los, dus op nood programma is het nog het zelfde.
ze zijn nu de brandstof druk aan het opmeten voor de zekerheid.
dichte uitlaat heb ik nog niet aan gedacht.
maar het probleem is gister in 1 keer gekomen.
bedankt voor de tip.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #6  
Old 21-04-2009, 09:59
RallyeRichard's Avatar
RallyeRichard RallyeRichard is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 36
Default

Ik denk dat je tandriem versprongen is...
__________________
'89 Golf Rallye funcar
'01 Suzuki Intruder VL1500LC nice weather daily
'05 Caddy scheiss weather daily
Reply With Quote
  #7  
Old 21-04-2009, 10:10
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

nope, eerste wat ik gedaan heb is distributie gecontroleerd, staat goed op tijd, en ontsteking afgesteld.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #8  
Old 21-04-2009, 19:56
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Klinkt als een brandstof probleem
Is de leiding nergens geknikt of verstopt
Pomp in de tank ook vervanen/gecontroleert?
Reply With Quote
  #9  
Old 21-04-2009, 20:00
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

pomp in tank niet, ze zijn vandaag met die wagen naar een garage geweest, maar die had geen brandstof druk meter.
wat ik gister geprobeerd heb is met een meter tot 5 bar.
daar blijft ie ook op staan ook vol gas maar dan gaan de toeren niet verder.
weet wel dat die brandstof pomp onder mijn 16v uitgekomen in januari en functioneerde tot die tijd goed, maar ja alles kan.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #10  
Old 21-04-2009, 20:37
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

De druk is 5.2/5.6 bar
Maar wat is de opbrengst
Bij niet draaiende motor en draaiende pomp
12 volt en dan over 30sec moet het 675 cm3 zijn
11 volt ogeveer 510cm3
Reply With Quote
  #11  
Old 21-04-2009, 21:08
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,361
Default

heb ook zoiets gehad met mn pl .
benzine druk was goed en toch hield de auto in.
alles vervangen kijk maar bij mn thread, bleek mn opvoerpomp in de tank te zijn.
is 15 minuten werk.
zou ik toch maar mee beginnen als ik jou was.
en ook ik dacht dat is het niet en toch was het zo.
en heb toch al wat jaartjes sleutelervaring.
dus die handen uit de mouwen en vervangen dat ding
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #12  
Old 21-04-2009, 21:24
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

ga dat denk ik maar eens eerst proberen ja.

cat dicht kan,maar daar kijk ik later dan wel na

bedankt alvast voor jullie hulp!

groet frank.
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2009, 22:11
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

frank hooger schrijf je trouwens "hoger"
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #14  
Old 21-04-2009, 23:01
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

lijkt mij ook pomp in de tank
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2009, 16:10
kb2's Avatar
kb2 kb2 is offline
VW Guru
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 737
Default

Ga maar op de wijze raad van red-bull af.Dat is wat ik zou doen.
Reply With Quote
  #16  
Old 22-04-2009, 16:17
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

nou ik was maandag de lul dus nu mag knedel zich geven!
dus knedel de opvoer pomp nog vervangen.
heb ik trouwens nog 2 of 3 liggen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #17  
Old 22-04-2009, 16:18
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #18  
Old 04-05-2009, 21:45
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

ik dacht zal even mededelen dat het gelukt is

de cat zat inderdaad verstopt.
er kwam amper meer een pluimpje uit de einddemper.

maar meteen een holle cat van gemaakt

loopt weer als een trein, bedankt heren!

groet frank
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum