![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Een Golf1 met vr6 is lastiger door de apk te krijgen dan een 16v of G60 aangezien een vr6 twee cilinders meer heeft. Hier wordt bij de APK dus naar gekeken, niet naar het vermogen.
Wat ik overigens niet begrijp is dat mensen zo ontzettend veel geld in een auto steken, maar dan niet de moeite nemen om 'm ook op kenteken aan te passen, en dus 700 Ă* 800 euro kwijt zijn voor de keuring. Die kosten zijn peanuts vergeleken de hele ombouw. En dan doel ik op de VR6'en in Golfjes 1 en 2 bijvoorbeeld. Een 16v of G60 is semi-illegaal vanwege de 4 cilinders. ![]()
__________________
'11 Polo 6R bluemotion TDI '05 BMW 130i trackday '93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD '91 Golf Syncro Country '89 Daihatsu Feroza '86 Passat Variant Syncro |
#22
|
||||
|
||||
![]() Nou ik heb contact gehad met de de RDW hierover omdat ik mijn 1 ook wil laten omzetten naar een 16v. Hij zegt zodra de auto meer dan 40% vermogen krijgt dan dat hij orgineel had dan moet er een individuele keuring plaats vinden van het motorvoertuig. Dus ook al rijden er meer golfjes met een 16v erin rond dan nog moet hij opnieuw helemaal nagekeken worden omdat niet iedereen het bv nodig vind om de remmerij aan te passen.
|
#23
|
||||
|
||||
![]() tot 2 jaar terug werd op elke straathoek een 1.1 omgebouwd naar 16V en geen haan die ernaar kraaide.
Nu wordt je an de hoogste schandpaal opgehangen als je zo'n ombouw niet op kenteken hebt staan, terwijl er volgens mij verzekeringstechnisch en bij de wegenverkeerwet niks veranderd is in die tijd ![]() |
#24
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() |
#25
|
|||
|
|||
![]() Maar als je een Golf 1.1 hebt, met een 16V motor, en je krijg een ongeluk, dan ben je volgens mij wel aan de beurt of niet dan?
|
#26
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Als je een mooie meid regelt, dan mag die mij best een beurt geven! ![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]() Quote:
daarom vraagt Marc ook naar een voorbeeld. Iedereen roept bovenstaande altijd, maar er is nog nooit een concreet voorbeeld aangedragen.
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#28
|
|||
|
|||
![]() Hoor altijd vaak dat het de golfjes 1 zijn. Maar wat denk je van de jetta's de golfjes 2. de polo'tjes etc etc.
Staat hier op het forum ook een jetta 1300 compleet omgebouwd naar GTI met een 1800-16V erin. |
#29
|
||||
|
||||
![]() ik heb het ook niet over golfjes, maar motor-ombouwen in het algemeen..
|
#30
|
|||
|
|||
![]() Weet ik, Maar over het algemeen wordt gelijk aan golf 1 gedacht. Niet dat dat erg is.
Maar er worden ook zat andere type,s omgebouwd. Maar wat boeit het ook. Het maakt het rijden in zo'n auto alleen maar leuker. Als ik in mijn Golf 1 G60 rij dan denk ik niet aan het kenteken hoor ![]() |
#31
|
|||
|
|||
![]() ![]() Quote:
dat klopt idd een 6cilinder die niet op kenteken staat gaat vanaf mei niet meer {op de goede manier} gekeurd worden net als xenon achteraf inbouw maat van me heeft hem nog wel laten keuren en golf 1 vr6 is wel degelijk op kenteken te krijgen alleen moet je weten hoe auto uitvoeren in duitsland tuv laten keuren terug invoeren met de tuv papieren worden dan gewoon netjes over genomen tuv doet geen weggedrag test dus dat is zoizo al een plus punt dus gewoon netjes bouwen niet aan de ophanging lassen ofzo en een goede uitlaat eronder met kat!! en klaar is kees tuv keuring kost +- 500euro invoeren 100euro en ook nog belangrijk je krijgt je oude kenteken terug dus geen 3 letter kenteken! |
#32
|
|||
|
|||
![]() Goed idee ,maar je hebt dan wel een 1tje op je kenteken
|
#33
|
||||
|
||||
![]() Als mijn Golf MK2 VR6 niet als 6 cil.op kenteken zou staan,
zou ik er niet ontspannen mee kunnen rijden hoor! Je moet je wel bedenken dat het ook uit komt als een ander bij jou brokken maakt. ![]() Verder is het een mooie MK1 in die advertentie. ![]() Beetje geld eraf en je zou 'm zelf kunnen laten keuren!
__________________
Volkswagen Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 project Opel Astra F tailgate 2.0 16V GSI 26-05-1995 daily |
#34
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Type goedkeurig alleen heb je niet genoeg aan. Zodra het vermogen met meer dan 40% toeneemt moet de auto op rij en rem gedrag getest worden, kosten hiervan zijn rond de €400,-
__________________
AOW ---> Auto Onvriendelijke Woonwijk ![]() Ex, Golf 3 1.8 GT '92, R.I.P Ex, Polo 1.3 Sprinter '88, SOLD Ex,Golf 2 GTI 1.8 8V '89, SOLD Ex Golf 2 1.3 CL '89 , SOLD Ex, Jetta 2 1.6 GL '91, SOLD Golf 2 1.3 CL '91 DAILY..op C2's.. |
#35
|
||||
|
||||
![]() dus als ik het goed begrijp:
ik heb een golf 1 gti 112 pk op kenteken 40% ervan is 44,8 pk dus 112+44,8= 156,8 pk ![]() als ik een motor koop die onder die max 156 pk is orgineel hoef ik de auto niet om te laten keuren (dus 1.8 turbo 20v van 150pk mag er zo in? maar hoe zit dat dan met motorcode ? gr kevin |
#36
|
||||
|
||||
![]() maar hoe zit dat dan met motorcode
Dat gaat neem ik weer aan via de verzekering en dergelijken. |