#1
|
||||
|
||||
Polo met ochtendhumeur
Mijn polotje 1.3GT (1990) was toe aan wat verwennerij.
nieuw luchtfiltertje erin, verdelerkap en rotor vervangen, verse olie en oliefilter erop en omdat hij al 295.000km heeft gereden ook maar een nieuw distributieriempje gegeven. Helaas is hij mij hiervoor niet dankbaar, als ik hem nu koud start loopt hij netjes stationair, maar bij het eerste kruispunt dat ik tegen kom slaat hij af (ook spelen met de gaspedaal wil niet helpen), verder loopt hij prima. Ik weet niet of het met het vervangen van de bovengenoemde onderdelen te maken heeft, maar het is natuurlijk wel toevallig. iemand die weet waar ik het moet zoeken? Paul. PS. de ditributie staat volgens mij een half tandje (zoals voorheen ook al) verkeerd, zover als ik het kan bekijken kun je de ditributie geen half tandje verstellen.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#2
|
|||
|
|||
kijk eerst eens naar je verdeler kap en je rotor of deze wel schoon en goed gemonteerd zijn
|
#3
|
||||
|
||||
Vanmiddag eens goed opgelet na koude start;
na het omdraaien van de sleutel starte hij meteen, stationair een iets verhoogd toerental (wat volgens mij normaal is bij koude start). Na 100mtr moest ik stoppen en sloeg hij weer af, starten doet hij weer prima maar het lijkt wel of hij maar op 3 cilinders loopt, 2 stoplichten verder is alles weer prima. Om te beginnen zal ik het onstekingstijdstip, verdelerkap en rotor eens controleren en ik denk dat het vervangen van de bougiekabels ook geen kwaad kan Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#4
|
||||
|
||||
bougietjes misschien?
Ik waag ook maar een schot voor een open doel....
__________________
poohlo...wie anders! |
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik juist, zoals omschreven, vervangen.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#6
|
||||
|
||||
zelfde probleem had ik ook.
en dit --- PS. de ditributie staat volgens mij een half tandje (zoals voorheen ook al) verkeerd, zover als ik het kan bekijken kun je de ditributie geen half tandje verstellen. --- was het probleem. Alls alles crappy is valt het niet op. als je alles gaat vervangen en ook een tandje verkeerd, dan gaat het tellen.. |
#7
|
|||
|
|||
Valse lucht? Slang naar vanaf inlaatslang naar carterontluchting rot vaak weg.
Blauwe tempsensor stuk? Vervangen kost ongeveer 12 euro. Maar goed, het kan van alles zijn.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Hoe heb jij hem dan weer op tijd gezet? Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks, zal ik morgen eens bekijken en bestellen. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb een beun de distrubitie van begin af aan weer helemaal op tijd laten zetten en toen was het opgelost. |
#11
|
||||
|
||||
Het heeft even geduurd, maar eindelijk had ik weer eens tijd voor de Polo.
Ontsteking en distributie gecontroleerd, staat goed. Blauwe temp. sensor besteld, blijkt dit een ronde connector aansluiting te hebben Via kenteken opgezocht wat ik nodig heb, maar met verschillende onderdelen programma's kom ik telkens weer op de ronde aansluiting. Auto van een vriend gecontroleerd, maar ook deze geeft volgens de onderdelen programma's een ronde aansluiting. Ik moet toch echt een rechthoekige aansluiting hebben Wel geven deze onderdelen programma's een rode sensor met de juiste aansluiting, de temp. waarde die hier bij staat is hetzelfde als die bij de blauwe staat. (Thermoschakelaar, klembevestiging, 60°, kleur-rood) Iemand een iedee of deze rode ook te gebruiken is?? PS. motor code kan ik zowel bij mijn auto als bij die van mijn maat niet vinden. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 29-07-2009 at 07:14. |
#12
|
||||
|
||||
Kenteken?
1.3 GT kan een NZ zijn, met 55pk, of een 3F met 75pk. Beiden hebben echter dezelfde blauwe temp sensor. De dealer verkoopt de juiste. Bij de universele onderdelenboer verkopen ze ongetwijfeld ook de juiste, maar ook de verkeerde 025906041A temperature sensor 2 pin blue 20MM / K-JETRONIC, G40,DIGIFANT MONOJET, MONOMOTRONIC
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#13
|
|||
|
|||
.
__________________
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 13:57. |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
We zijn vanmiddag weer aan het zoeken geweest, eerst op mijn kenteken (ronde aansluiting ) toen met het kenteken van een andere polo waarvan ik weet dat er ook een rechthoekige aansluiting op zit (ook ronde aansluiting ) Toen gezocht op NZ en 3F motoren, allemaal ronde aansluiting volgens het onderdelen programma. Als laatste het door Sjampoo genoemde onderdeel nummer gebruikt als zoekterm, en JA eindelijk gelukt een blauwe sensor met rechthoekige aansluiting. Nu maar hopen dat het hiermee opgelost is. Thanks
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
#15
|
||||
|
||||
WE zijn aan het zoeken geweest: waar? Bij wie? Dealer?
__________________
10 jaar 'Het Polo86(c) Register' 1999-2009
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Plaatselijke onderdelen boer. Paul.
__________________
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |