Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Derby, Polo MK 1,2 en 3
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 22-06-2009, 08:52
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default Stuggere veren KW Schroefset

Hopelijk dat iemand het hier weet..
Ik heb een KW Variant 1 schroefset op mijn 86C G40.
Nu vind ik hem achter niet stug genoeg, bij flink accelereren hoor ik de band aanlopen in de wielkast. Is het mogelijk om bij KW stuggere veren te bestellen?
Reply With Quote
  #2  
Old 22-06-2009, 16:46
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

Heb ook een kw set en heb nergens last van zelfs niet als de htn's eronder zitten .
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #3  
Old 22-06-2009, 17:23
Berserker's Avatar
Berserker Berserker is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 3,840
Default

Heeft sowieso iemand een site waar je losse delen kunt bestellen, ik zoek de 2 sleutels en misschien ook wel nieuwe ringen..
__________________
Mijn project, '77 audi 50
Quote:
Originally Posted by Tjaap
Richard is net een duitser... alles zum hause im keller
Reply With Quote
  #4  
Old 22-06-2009, 18:38
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Ik heb hetzelfde probleem met aanlopen bij acceleren.
Ik weet dat je bij Salzmann losse veren kan krijgen.
Maar die zijn niet van KW.
Gr, Pim
Reply With Quote
  #5  
Old 22-06-2009, 20:54
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

Vind het een beetje vreemd dat het aanloopt dan moet je de band wel zo xtreem dicht tegen de wielkast aan hebben dan loopt het wel aan jah, het is ook niet super super stug dan zou het al helemaal niet fijn rijden zijn ....Kijk maar eens op mijn topic hoe laag ik hem achter had met de htn's daar kon je net je vinger tussen krijgen en dan liep hij nog niet eens aan
anders druk je er toch een paar bumperstops tussen dan weet je zeker dat het niet aanloopt maar is het niet echt meer fijn rijden denk ik .
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #6  
Old 22-06-2009, 20:58
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

Verbaasde mij ook, maar ik ben dan ook H&R gewend en dat is echt stug! Bumpstops heb ik er al tussen (3) en haalt niks uit. Ik heb ook een vinger ruimte tussen band en wielkast, maar mijn velgen steken ook iets uit.
Reply With Quote
  #7  
Old 22-06-2009, 21:03
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

Bij mij staker de velgen achter 25 mm uit en niks geen last zou het echt niet weten en al helemaal niet als je er 3 stops tussen hebt zitten dan moet het wel goed gaan . te veel stops is ook weer niet goed/fijn want als je dan een beetje hard door de bocht gaat dan begint de kont te glijden hij moet wel iets veren achter.
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #8  
Old 22-06-2009, 21:09
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

@ Joey
Heb je misschien een foto van je veerpoten achter? Ik heb het idee dat ik wat mis. Volgens mij de stofkap/aanslagrubber bovenin.
Reply With Quote
  #9  
Old 22-06-2009, 21:13
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default




lijkt me niet dat er verschil in zit
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #10  
Old 22-06-2009, 21:37
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

Thanks man!
Zie nu dat ik helaas wel wat mis (dat is het probleem met tweedehands kopen). Ik mis de zwarte delen en het geelkleurige aanslagrubber. Dan helpen die bumpstops dus ook geen r**t, want hij kan nu onbegrenst inveren.
Reply With Quote
  #11  
Old 23-06-2009, 06:19
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

nee inderdaad dan helpen de stops zeker niet . Je kan ze wel bestellen op www.skg-carstyling.nl . Gr joey
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #12  
Old 23-06-2009, 15:00
patrick 86c patrick 86c is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,037
Default

Ik wil even hier op inhaken,zit er tussen de bovenste veerschotel en montage gat nog een rubber om te monteren?
__________________
Je voelt je lekkerder in een VOLKSWAGEN
Reply With Quote
  #13  
Old 23-06-2009, 15:08
Joey_G40's Avatar
Joey_G40 Joey_G40 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 671
Send a message via AIM to Joey_G40
Default

ja die zit er
__________________
VAGH

polo 1.3 g40 (93)
Reply With Quote
  #14  
Old 23-06-2009, 15:08
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

@Joey Thanks ik ga er mee aan de slag!
@Patrick Als ik je goed begrijp.. Twee stuks ja. De ene komt onder het gat in de carosserie en de ander erboven (sorry voor de brakke uitleg).
Reply With Quote
  #15  
Old 26-08-2009, 09:13
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 2,598
Send a message via MSN to vwmk2driver
Default

je kunt zeker andere veren bestellen..

als je op de veer kijkt zie je 2 verschillende getallen staan.

bijvoorbeeld 60-250
dit betekent dat de lengte 250mm is en dat de veer bij 60kg 1 cm inveert.

als jouw auto 800kg weegt en dan misschien 350 kg op de achteras weegt gedeelt door 2 dan heeft elke poot 175kg te dragen.
dan zou de auto dus ongeveer waneer de wielen op de grond komen en dat kleine apk veertje geheel ingeveert staat de auto dan nog 3cm inveert.
maar je kunt je voorstellen als je hard door de bocht gaat dat het gewicht verplaatst word naar 1 kant en dus word de kracht dan nog zwaarder.

je kunt ze dus kopen in verschillende sterktes,( oplopend van 60 tot 250)
ik weet niet of jij uitvering verstelling hebt? dus een boutje bovenop de schokbreker pen?

je kunt je hopelijk voorstellen dat waneer je een zwaardere veer monteert de auto na het inveren sneller uitveert dus ga je vlink verhogen zou je ook de uitvering strakker moeten zetten anders gaat de auto stuiteren in de bocht.
__________________
Golf 2 diesel circuit racer.

Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !!

Last edited by vwmk2driver : 26-08-2009 at 09:15.
Reply With Quote
  #16  
Old 26-08-2009, 12:06
cabby tdi cabby tdi is offline
Forum regular
 
Join Date: Jul 2009
Posts: 86
Default

en alle onderdelen zijn gewoon te krijgen bij kw duitsland en het hele gamma is te krijgen bij de geregistreerde dealers...
Reply With Quote
  #17  
Old 27-08-2009, 07:53
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

@VWMK2DRIVER; bedankt voor deze uitleg! Gelijk opgeslagen, zeer leerzaam!
@Cabby_tdi: thank you, heb inderdaad een geregistreerde dealer gevonden. Heb inmiddels (eindelijk) ook de aanslagrubbers binnen. Van het weekend monteren en kijken of het nu goed is!
Reply With Quote
  #18  
Old 31-08-2009, 08:04
Tiefer Tiefer is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 81
Default

Inmiddels heb ik de aanslagrubbers gemonteerd en hij rijdt als een zonnetje! Loopt nergens meer aan en kan weer zonder extreem schijn te gaan de drempels over

Iedereen bedankt voor de hulp en tips!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum