![]() |
|
|||
|
|||
![]() Echt heel netjes geworden deze cab !
Tog vreemd dat mensen een VW zo verwaarlozen :P |
|
||||
|
||||
![]() Bij deze een klein verslagje:
Zo stond hij erbij voordat ik begon: ![]() auto opgekrikt, asteun eronder en de situatie eens bekeken: Zwaar versleten remblokken en zeer dunne remschijven (zaten al scheurtjes in) ![]() Toen alles gesloopt, veel tegenslag gehad met de aandrijfas gehad. De complete aandrijfas maar gedomteerd en maar gaan slaan om hem toch los te krijgen 30 min rammen en hij was eindelijk los! Hellaas heeft de homokineet het niet overleefd, gelukkig had ik nog een goede liggen. Dus de goede homokineet i.c.m een nieuwe hoes en o ring gemonteerd. De stuurhuishoes was ook kapot samen met het stuurkogelhoesje dus die ook vervangen: De bevrijde aandrijfas: ![]() Nieuwe stuurkogelhoes: ![]() Nieuwe stuurhuishoes: ![]() Dit is de nieuwe sitiatie vooraan geworden: Z.g.a.n ATE gegroefde remschijfen 322mm en nieuwe remblokken, de lucas 54mm remklauwen krijgen nog een mooi kleurtje. ![]() De achteras, was een makkie daar volgen nog foto's van. Last edited by Samurai : 23-07-2009 at 13:12. |
|
||||
|
||||
![]() lekker bezig, maare het zijn ASsteunen, geen DORPELsteunen, zonde man zo'n gewokkeld dorpeltje
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() Ik zet ze altijd onder de dorpel niks aan het handje hoor!
Thanx voor de reactie man. |
|
||||
|
||||
![]() Is maar een tip, niet lullig bedoelt ofzo
![]() Verder niets dan lof! ![]()
Current; '67 T1 Splitbus, '96 Polo, '95 Polo 6n Past; '91 Jetta, '92 Corrado, '93 Polo Coupe, '89 Steilheck, '74 Bug, '58 Bug ragtop, '79 Golf ragtop ***Slam & Weld*** Scraping Volkswagen Nostalgica www.facebook.com/slamandweld |
|
||||
|
||||
![]() Tips kan ik altijd gebruiken, maar ik weet wel hoe je een assteun veilig moet gebruiken!
Thanx voor de lof ![]() Maandag kan ik de nieuwe banden ophalen, het zijn nankangs ns2's geworden in 205-40-17. Volgend project worden 2 deuren op de kop zien te tikken, en daar andere handgrepen inlassen. |
|
||||
|
||||
![]() Sneak peak van de werkzaamheden
![]() ![]() Do we like it? I do .... ![]() |
|
||||
|
||||
![]() i do too,auto is echt heel erg opgeknapt...
nog gelukt met die naafdoppen e.d.?
|
||||
|
||||
![]() @ De Pul het is nog niet gelukt met de naafkapjes. Wellicht kan jij mij iets leveren of weet je een adresje??
Weer een aantal update's, en nieuws te melden: Gisteren de boel laten uitlijnen, alleen het caster krijgen we niet goed iemand daar een oplossing voor? En gistermiddag een complete achteras opgehaald van een gti, die wordt gestraald en opnieuw gecoat (lange termijn ) De komende tijd gaan we bezig om het interieur op orde te stellen, zoek dus bij deze zwarte interieurdelen zoals: deurpanelen rondom, instaplijsten zwarte vloerbedekking etc etc. Heb je wat liggen wees niet verlegen en PM mij Het leer ga ik verven, het is verder nog in nette staat. Dus alleen verven volstaat hierbij om het weer super netjes te krijgen! Verder w.bt de naafkapjes, zit ik nog bijzonder te twijfelen. Ik zit te twijfelen tussen cabron look, zwart of rood. Rood is wel leuk omdat ik alle GTI badges straks ook in het rood ga aanschaffen, wat denken jullie?? Binnenkort fatsoenlijke foto's en nog een aantal update's. |
|
||||
|
||||
![]() Een paar foto's van na een quik detail! ;-)
![]() ![]() ![]() En ja de vleugel gaat eraf ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ik heb zelf goede ervaringen met cultwheels als het gaat om naafdoppen en dergelijke...vind dat je prijzenswaardig bezig bent met je cabby maar ben wel heel erg benieuwd"van wie je er nou iene binnen"
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Thanx de pul! Doet mij goed jou toffe reply.
Ik hoop binnenkort een bestelling te kunnen doen bij ruudsvwshop. Ik ben geen echte Urker hellaas, mijn half broertje en half zusje zijn wel echte Urkers. Vandaag een update van de mindere kant: Tijdens het opkrikken van de cabby, schoot de krik een stukje opzij. En de auto naar beneden, had er wel een asteun onder. Maar ook mijn duim, die nu dus verbrijzeld is hellaas! Daarom gaat deze auto echt niet meer weg, heeft mij nu leterlijk: bloed, zweet, tranen en gebroken botten gekost! Lijstje met gebroken botten: Rug gebroken (wervel compleet afgescheurd) hak verbrijzeld 5 middenvoetbeentjes gebroken verbrijzelde osnaculaaf botje Dit allemaal door een paardrijongeval pols uit de kom en gebroken was van de trap gevallen en nu dus een duim verbrijzeld, doet echt enorm zeer en waatschijnlijk moeten ze het nog gaan zetten. Maargoed, ik was bezig om de wielen een grote detailbeurt te geven, foto's daarvan volgen nog. 1 is bijna klaar, zodra ik weet wat ze met mijn duim gaan doen (gips/zetten etc) dan ga ik ermee verder. dus pics volgen nog |
|
||||
|
||||
![]() nou das wel veel minder! sterkte!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() hehe,
Quote:
je laat je niet van je stuk brengen! Sterkte er mee! Zo te zien is paardrijden gevaarlijker dan de motorcross, ik heb nooit wat gebroken in de 6 jaren die ik gecrosst heb.
|
||||
|
||||
![]() oei das kut....sterkte ermee!
|
|||
|
|||
![]() Veel sterkte met je duim!
Met opkrikken zonder brug altijd een paar oude banden er onder gooien zodat hij niet naar beneden kan stuiteren, en dorpels niet met assteunen ondersteunen daar zijn ze niet voor. De puntbelasting is ook veel te groot, en dan krijg je de golf kwaal van rottende dorpels omdat de kit open komt te staan, en er water tussen komt: Na 2 jaar roest. Verder goed werk, heb je het rubber van de kap gekit? Mijn ruit zit er ook nog niet in, maar ben bang voor lekkage na montage. Last edited by servowire : 05-08-2009 at 16:15. |
|
||||
|
||||
![]() Thanx voor de reacties mensen, de duim doet nog goed zeer foei!
Inmiddels wel de voorwielen netjes kunnen detailen, foto's van dat komen eraan. De achterruit heb ik niet gekit, en heb ook geen last van lekkage. Het rubber is zo gemaakt, dat dat praktisch onmogelijk is. De dorpels worden met de grote spuitbeurt kaalgemaakt. Foto's volgen nog van de werkzaamheden ;-) |
|
||||
|
||||
![]() Even een klein verslagje:
1 vieze bbs rc velg: ![]() Met lampenolie de oude plakresten van het lood verwijderd, en met dasty (verdund) en een kwast alles ontvet: ![]() Hier is de dasty aan het inwerken (na het agiteren) met een kwast: ![]() Vervolgens even de boel goed afdrogen, en ben ik bezig gegaan met het kleien van de wielen! Met kleien haal je diepe verontreiniging weg, en geeft je een betere ondergrond voor een eventuele lakcorrectie. Hier heb ik geen foto's van. Na het kleien heb ik de wielen in een glaze gezet, Poorboys blackhole om precies te zijn. Toen brak ik mijn duim na het demonteren van het andere wiel: ![]() Nadat de glaze was uitgepoetst kon de wax worden aangebracht: ![]() Na alles te hebben uitgepoetst, de wielen weer gemonteerd en lekker gereden. Straks de achterse 2 velgen nog doen. Hier wat foto's van dat ritje: |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Kappie erop: ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() nou daar word tenminste werk ingestoken!
![]() |