Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-09-2009, 10:55
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default probleem, centreren motoren bak.

hoi,

sommige weten het wel dat ik een golf 3 CHX bak in mijn golf 2 heb gemonteerd.

nu loop ik als sinds de bak erin zit tegen het probleem aan dat ik de motor niet goed gecentreerd krijg.
dwz de motor 4 mm naar rechts, Ik krijg dat op de een of andere manier niet goed.
de motor bonkt met optrekken en spelen met het gas tegen het metaal aan.

wat doe ik dan,
Ik schroef dan de bout uit de achter steun en licht de bak iets op, zodat de baksteun los is van het L-stuk.
met de schroevendraaier centreer ik de zaak. De steun ligt dan centraal in de houder, toppie

dan laat ik de zaak weer zakken op de steunen, draai de bout weer vast en dan zit de boel weer scheef.
hoe ken dat dan,
De rubbermetaal steun achter de bak heeft 2 nokken die in de sleuf vallen van het L stuk. wat een kleine marge voor centreren geeft.

het probleem,
de sleuf is te kort waardoor het nokkie de zaak weer terug in de verkeerde positie trekt.
De L-steun is eigenlijk te kort.

de bouten zijn ook niet top meer, schiet er regelmatig overheen met de ringsleutels, dus ffe op straat eraf halen zit er niet bij.
sleuf uitboren is niet gelukt omdat je er kut bij kunt.
nou rijst bij mij de vraag:
welke L-stuk steun code hoort op de golf3 bak?

nu zit er een L-stuk van een Golf2 -AKW-084 bak op met code 191 199 353D.
Volgens Etgar is op de Golf 2 de steun hetzelfde voorde 4 en 5 bakken.

De bak is een golf3-CHX-085 bak.
bij golf 3 bj 92/93 kan ik geen enkele steun vinden?
dus welke code hoort hierop?

nou zat ik te denken.
1. nok eraf veilen. probleem opgelost maar geeft dit geen problemen met verschuiven in de bochten.?

2. een dremel kopen (daar gaat mijn studentengeld ) de bouteneraf slijpen. en in de bankschroef de steun bewerken.


Hoe kan ik dit zsm oplossen (ivm apk)
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 13-09-2009 at 19:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 13-09-2009, 19:06
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

even kort:

kan ik nok eraf veilen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #3  
Old 13-09-2009, 22:51
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

mischien dat je hier wat aan hebt..

vorige jaar bij mijn apk moest mijn versnellingsbak steun vervangen worden..
ben op de sloop geweest en een versnellingsbaksteun van een golf 3 erop gezet.. en het paste.. wel.. hierbij gaat het om een golf 2 td.. met een 4t versnellingsbak..
Reply With Quote
  #4  
Old 14-09-2009, 08:41
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

je bedoelt de rubbermetaal steun?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 14-09-2009, 09:00
Golf2_Gtd Golf2_Gtd is offline
Forum Regular
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 115
Default

Quote:
Originally Posted by tim_j
je bedoelt de rubbermetaal steun?


yep die bedoel ik..
Reply With Quote
  #6  
Old 14-09-2009, 09:08
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

oke.. ik ga die eens vergelijken.

iets klopt niet.

de rubbermetaalsteun, het L-stuk. of de bak is toch iets anders.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #7  
Old 14-09-2009, 09:26
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

td is 1.6 big block? dat is weer anders dan een 1.3 smallblock.

maar goed punt, er zou verschil in kunnen zitten.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #8  
Old 21-09-2009, 21:15
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

vandaag er mee bezig geweest,
het probleem is niet de nok maar het hele rustplaatje van de steun.
het L stuk komt gewoon 5 mm te kort waardoor de motor te veel naar de bestuurderskant staat, en bonkt in de achterste motorsteun.

ik snap niet waar het probleem zit.

de rubbermetaal is van Golf 2 en nieuw.
het L stuk is golf 2 afkomstig van een 084.
de bak is Golf 3 085.

waar zit die 5 mm te kort dan in
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?

Last edited by tim_j : 22-09-2009 at 08:25.
Reply With Quote
  #9  
Old 23-09-2009, 20:12
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

opgelost!

ik heb de boutgaten in het rubbermetaalsteun uitgeboord naar 12mm. (ipv 10)
waardoor ik wat ruimte gaf om te schuiven.
dit gaf samen met het bewerken van het 'L' stuk 8 mm extra.

nu hangt de motor in het midden.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum