Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 28-09-2009, 18:27
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Even ter aanvulling: 's avonds rijdend weggezet. s' Ochtends starten: niets. D.w.z: startmotor draait wel rond, maar motor slaat niet aan. Er is wel vonk. Benzine zo op het eerste gezicht ook: gutst uit het slangetje naar de carb bij starten. Geen vuil in de kleine benzinefilter in de carb.

Ik vermoed toch iets electronisch: vonk niet op tijd. Dus misschien regelapparaat of onstekingshuis?
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #22  
Old 30-09-2009, 12:19
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Niemand een idee?

(chek ook meteen even de net geplaatste foto's aan het eind van pagina 1)
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #23  
Old 03-10-2009, 19:26
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Niemand?

Even herhaling: Motor (1.6 RF met vervangings-Weber DMTL) start niet. Startmotor draait, er is vonk (cilinder 1) en benzinefilter in de carb is schoon. Auto is avond ervoor normaal rijdend geparkeerd. Wat kan het zijn?...
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #24  
Old 07-10-2009, 14:21
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Ik heb op alle vier cilinders vonk. Of deze ook op het goede moment vonken weet ik niet... Ondertussen carb schoongemaakt en benzineleidingen nagelopen. Retourpotje (na de pomp) ook schoongeblazen. Next: benzinepomp controleren; misschien niet genoeg druk?...
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
  #25  
Old 13-10-2009, 20:19
Polodee Polodee is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 154
Default

Hij doet 't weer.

Benzinepomp (mechanische) is goed. Was dus een benzinetoevoer probleem: erg vuile benzinefilter (want met lege tank gereden). Ook drukpotje, leidingen en carb zelf waren vuil. Na het schoonmaken van alles en het vervangen van het filter, startte hij weer na een paar keer.

Voor allen die een vervangingscarburateur (Weber DMTL) nieuw kopen: maak hem eerst grondig schoon voordat je hem inbouwt. Dus ook deksel eraf en vlotterkamer en aangrenzende kanalen schoonspuiten. Bij mij kwam er dus metaalvijlsel uit. Waarschijnlijk in China in elkaar gewokt voor €0,15 per uur...

Over de prestaties blijf ik zeer tevreden.

Ow, enne: thanks Polodee
....
Graag gedaan schizo wederhelft!
(ben waarschijnlijk een van de weinigen met een vervangingssetje en problemen)
__________________
AKA 'Paul'
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum