![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kan ik dit interpreteren als: Brandweerbussen hebben een afwijkend front? Het is inderdaad een Oostenrijkes ex-brandweer...
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#22
|
|||
|
|||
![]() Ik kan me dan niet voorstellen dat VW dan bussen maakte zonder de "kreukelzone"
(die overigens nog steeds nieuw te koop is) |
#23
|
|||
|
|||
![]() de kreukelzone zit op alle t2b bussen, en is inderdaad gelast
eigenaardig dat ze hem eerst schilderen en daarna de kreukelzone er op lassen (hij heeft misschien een nieuwe lastechniek ontwikkeld zonder hittevorming en lakschade ![]() ik zou zeggen goed nakijken als je hem gaat ophalen erwin |
#24
|
||||
|
||||
![]() lijkt em ook een brandweer front. de meeste t2b's voor de brandweer werden zonder die dikke bobbel geleverd. zo komt de bumper dus verder naar achter te zitten, hij zit dan ook nog eens een paar cm omhoog. daardoor kan zo'n bus een redelijk steile helling op
__________________
Pim van Loon 1960 single cab (pickup) - www.ploon.nl VW show dates & pics - www.vwshows.com |
#25
|
||||
|
||||
![]() Ja brandweerbussen hadden een andere bumper. Bij een T2a (standaard zonder kreukelzone) zat er een knik in de bumper, en bij een T2B is het onder de bumper een beetje anders. Ik kan zo snel ff geen foto's vinden helaas! Maar als je bus optiecode m140 heeft dan zit in dat pakket ook 'zonder kreukelzone' (bron V. Molenaar).
Aangezien je dus een ex brandweer hebt is er niks mis met je bus en is deze dus met de optie zonder kreukelzone geleverd. Heb je misschien ook het Mcode plaatje van de bus?
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#26
|
|||
|
|||
![]() uitleg kan kloppen, als je de bumpersteunen bekijkt dan zie je dat ze iets omhoog gericht staan
dat wist ik nog niet ![]() |
#27
|
||||
|
||||
![]() Quote:
nog niet
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#28
|
||||
|
||||
![]() Voor de liefhebbers: nog wat foto's
Ja ik weet het: hij is nog stoffig, het roofrack staat los, de wielen zijn nog niet creme gespoten, de hella's zitten nog niet op de bumper, hij is een tikkie hoog nog en het bankje voorin is nog geen stoel. Maar het komt ECHT allemaal goed... ooit. ![]() Kijk dat nou... ![]() Is ie niet lief? ![]() ![]() ![]() Vooral die richtingaanwijzers... toppie! ![]() Bankies ![]() Het machien ![]() Mijn troon Ik ben zo trots als een aap met 6 lullen
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 26-10-2004 at 07:36. |
#29
|
||||
|
||||
![]() Is deze bus wel uit '77 vraag ik mij af... het chassisnummer is 2362059446 en het motornummer is CJ 009965
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#30
|
||||
|
||||
![]() 3e cijfer is modeljaar.... is 76er modeljaar. loopt van aug'75-aug'76.
Is het eerste moedljaar met een 2liter...jij hebt een behoorlijk vroege CJ..dus dat zou de originele motor wel kunnen zijn! Leuk!!! blijf erbij...leuke bus heb je!
__________________
Fryske Âlde Skoalle Luchtkuolle (en Wetterkuolle) Gers Jarre Memmebatsers! Quote:
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik ga z'n geboortecertificaat opvragen in Wolfsburg, dus daar kom ik wel achter. Verder sluit ik me volledig aan bij je laatste opmerking ![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#32
|
||||
|
||||
![]() Hee vw rijdert, bankje er mooi inhouden zouk zeggen, en de velgen had ik in '67tiger stijl gespoten, oftewel hart zwart en de wielrand creme! Je kunt het hart ook nog rood maken en de wielrand creme. om maar eens een idtje te geven. Verder een CJ is leuke motor, verder ook mooi bussie veel plezier ermee!
__________________
RIJD DUURZAAM, RIJD OLDTIMER! ![]() Fryske Âlde Skoalle Loftkuolle Gêrs Jarre Memmebatsers! '72 T2 singlecab '78 T2 doka '80 T3 singlecab '80 T3 singlecab Lupo 3L |
#33
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Thanxx de wieltjes worden idd creme... dit is nog de staat hoe ze eerst waren, alleen gepoetst. Morgen gaat ie naar de RDW. ik ben errug benieuwd wat m'n kenteken gaat worden ![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#34
|
|||
|
|||
![]() die zwarte bumpers zou ik ook creme laten spuiten, vind het zo niet zo mooi...
en wat is er mis met je motorkap? die zit aan een kant verder naar binnen of lijkt dat maar zo??? maargoed, ik blijf erbij: HEEELE vette bus!!! vet interieurtje ook ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik twijfel nog Quote:
Waarschijlijk een beetje slordig erop gezet na het spuiten Quote:
Dank u, dank u!
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#36
|
||||
|
||||
![]() Dennis van European Collectables belde zojuist:
Bus is door RDW keuring. Kenteken is 05-YB-70 en er blijkt een standkachel onder de bus te zitten.... verrassing!!! O ja, hij is van '75
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 11-10-2004 at 21:33. |
#37
|
||||
|
||||
![]() Pffff de tijd kruipt de laatste tijd... maar het duurt niet zo lang meer voor ik de Bus heb. Vrijdag wordt ie getaxeerd en op mijn naam overgeschreven. Zaterdag haal ik hem op... Nou ja ' hem'... het lijkt erop dat het een 'haar' is. Inmiddels zijn er aardig wat mensen die het over Roodkapje hebben als ze het over mijn bus hebben (inclusief allerlei wazige verhalen over "De Grote Boze Wolfsburger" en dat ik met mijn Bus koekjes naar Oma zou moeten brengen), dus ik vrees dat het beestje inmiddels ook een naam heeft. Nu nog kijken of ik ergens een sticker vandaan kan halen die hierop aansluit (of zelf maken natuurlijk onder het motto creatief met photoshop)
![]()
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag Last edited by VWrijder : 14-10-2004 at 08:30. |
#38
|
||||
|
||||
![]() Quote:
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |
#39
|
||||
|
||||
![]() Leuke bus heb je. Die kreukelzone is inderdaad onderdeel van de brandweer uitvoering. Maar dit heb ik tot nu toe alleen gezien op Duitse bussen, het was namelijk onderdeel van de Duitse regelgeving dat bepaalde brandweerwagens tegen een bepaalde helling op moesten kunnen rijden. Dat betekende ook een 1600cc motor ipv een type 4 motor en uitvoering zonder trekhaak. Maar voor wat betreft de Typ 4 motor kan dat wel eens in de loop der jaren zijn veranderd, de gegevens die ik daarover heb zijn uit 1974
Voor wat betreft het land van herkomst: je bus komt oorspronkelijk toch uit West-Duitsland. Dat kun je al afleiden uit de kreukelzone, maar ook aan het M-plaatje. De bestemmingscode is '057', dat staat voor: Soest (in Westfalen) Verder was je bus uitgerust met de volgende Meeruitrustingen ('M-codes'): 060 - Eberspächer BA6 benzinekachel (bevestigd onder laadvloer) 074 - spatlappen achter 160 - bevestigingsmogelijkheid voor hoofdsteunen voor alle zitplaatsen in de cabine 177 - 3-persoons achterbank en interieurbekleding in passagiersruimte 546 - met waarschuwingsknipperlichten op het dak, achterzijde 616 - achteruitrijlichten (in achterlichtunits ingebouwd) 623 - radio ontstoort, voorbereid voor mobilofooncommunicatie 628 - "Commandowagen-uitrusting" tevens bruikbaar als besprekingswagen, bureauwagen en voor soortgelijke doeleinden. Bestaande uit: - middenbank met 3 zitplaatsen, omgedraaid ingebouwd - neerklapbare rugleuning aan schuifdeurzijde - 1 klaptafel - 1 TL-lamp boven de klaptafel - 1 rubbermat in passagiersruimte CN3 is een groep M-codes, helaas weet ik niet welke. De modelaanduiding staat niet helemaal op het plaatje dat je hebt gemaild. Ik neem aan dat de laatste cijfers op de laatste regel '31' zullen zijn: 2311 31: 23 - VW Kombi (= type 23) 1 - stuur links, schuifdeur rechts 1 - Brandweerwagen uitvoering (M140) 3 - Type 4 motor (2000cc voor 1976) 1 - handgeschalede 4-bak Oh ja de kleur is 9300: 'feuerwehrrot' RAL 3000, interieur is 51: 'dunkelbeige'. Iemand die iets wil weten over het M-plaatje in zijn/haar bus, just ask (molenari@yahoo.com) groeten, Vincent
__________________
Currently starring in my fleet: T2 (10x), KG 34 (1x), 82er Passat (1x), 90er Polo (2x). '...het is alweer woensdag, ik heb een Golf GTI...' |
#40
|
||||
|
||||
![]() Quote:
SHIT!!! Ik heb net die "verkeerde" bank eruit gedonderd. Ik heb nu een gewone klapbank (dus als ie vooruitrijdt klapt ie om aan de schuifdeurkant). Ik dacht dat er een bank uit een Engelse bus o.i.d. instond! Die TL zit er nog in, de klaptafel is weg, daar heb ik alleen de gaatjes nog van. Is daar nog aan te komen?
__________________
hoog (bn.) 1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag |