![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]() twingo dakje
![]() @ arno heb ook nog een setje liggen he waar je ook niet zo snel een tweede setje van vind ![]() |
#42
|
||||
|
||||
![]() Dat was idd een twingo dak ja. Welk merk dat is weet ik zo niet eens.
Ondertussen nog een paar velgjes opgehaald Zoals je ziet verdienen ze wel wat aandacht maargoed. Wilde eerst het goude zwart of in de kleur van de auto maken maar volgens mij staat goud ook wel aardig.
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#43
|
||||
|
||||
![]() mooi bankje ja waar de velgjes op liggen
![]() ![]() |
#44
|
||||
|
||||
![]() niet eerder gezien arno.
![]() wat zijn de maten> 6jx13?
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!! ---=WEBER INSIDE=--- http://nightshift.hipstreet.nl/ ![]() Quote:
|
#45
|
|||
|
|||
![]() kan wel zeggen mooie velgjes maar ik zie alleen een kruisje waar de foto moet staan?
ik zie ze wel een keer k hou t topic wel in de gaten af en toe (en iemand al bumpers tegen gekomen ?) succes met de 1f
__________________
VW POLO 1f 1981 project ![]() VW Touran familie cross ![]() VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily ![]() |
#46
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dat komt omdat het een attachment is op het 86c register, dan doet de foto het hier niet. Ga je de velgen afdraaien/polijsten of wordt het goud met zilver? |
#47
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Polysten is wel het mooiste ja. Alleen ook het werk waar ik het meest een hekel aan heb. Dus ik weet het nog niet ![]()
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#49
|
||||
|
||||
![]() maat van jou kan toch polijsten? laat je t die toch ff doen
![]() |
#50
|
|||
|
|||
![]() oeeeeiiiii wel aardig wat werk
maar dat kan wel wat moois worden successss
__________________
VW POLO 1f 1981 project ![]() VW Touran familie cross ![]() VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily ![]() |
#51
|
||||
|
||||
![]() Vette wieltjes, maar die moeten sowieso afgedraaid worden. Alleen dan krijg je die oxidatieplekken goed weg, met alleen schuren is de kans groot dat het terugkomt, aangezien het er echt ingebakken zit.
Ik zeg: zelf met verafbijt aan de handel en zorgen dat die dingen die nu geel zijn, netjes hoogglans zwart worden. Dan met de wielen naar de velgenafdraaimeneer en ze vervolgens volledig blanke lakken/clear coaten. Die groefjes die afdraaien achterlaat misstaan IMO zeker niet op klassiekere velgen, dus ook niet op deze voor onder een 1F. Ik heb het ook zo aangepakt met mijn Snowflakes die onder m'n Mk2 Sedan moeten komen: ![]() Zo'n uiterlijk zou ook super bij jouw wielen/auto passen! PS: Super cool autootje dat je hebt! |
#52
|
||||
|
||||
![]() oke
![]() Misschien is dat wel de beste optie ja. Dus eerst alle rondjes en dingetjes in kleur maken en dan afdraaien? Wat kost dat afdraaien eigenlijk ongeveer? En waar doe je dat? Bedankt ![]()
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#53
|
||||
|
||||
![]() Beste oplossing in die zin: ik ben zelf niet zo'n enorme poetsverslaafde en ik zie mezelf dus ook echt niet elke week op m'n knietjes met een emmertje water m'n wielen soppen en vervolgens met Unipol poetsen. No offence naar de mensen die dat wel doen, maar zo ben ikzelf simpel weg niet.
Dan is afdraaien en daarna het blanke staal afdichten met een blanke lak laag een zeer goed alternatief in mijn ogen. Het geeft een mooie 'bling-bling' glans (oke: polijsten glimt nog mooier, maar dit is zeker niet slecht) en het is daarnaast onderhoudsvriendelijker. Hoe ik het met mijn wielen heb aangepakt (die zagen er minstens net zo gehavend uit als de jouwe, qua oxidatie): - met verfafbijt de oude lakken er goed vanaf halen tot er blank metaal over is; - de oppervlakten die in kleur moeten in de primer zetten; - daarna de lak eroverheen; - daarna pas de wielen naar de metaalbewerker brengen ('netjes' spuiten en van alles afplakken hoeft dus niet, de overspray wordt er simpelweg vanaf gedraaid); - de wielen na het afdraaien HEEEEEEL goed ontvetten met terpetine (tijdens het draaien wordt het wiel namelijk geolied, zodat de beitel niet oververhit raakt. Dit troep moet van het wiel af alvorens het blanke lakken. Net zo vaak ontvetten met een oud (of nieuw, wat jij wilt) wit t-shirt tot dat er geen zwart van de olie meer van de wielen afkomt; - de scherpe randjes na het afdraaien met een fijn, maar droog waterproof schuurpapiertje afhalen. Je kunt je voorstellen als het wiel rechtsom op de draaibank draait, dan 'hapt' de beitel aan de ene kant van de gaten in het wiel, terwijl aan de andere kant de beitel gladjes 'het gat in' loopt. Aan die kant van het 'happen' kan de verf daar ter plekke wat beschadigen/chippen, dit kun je nu bijwerken door lichtjes op te schuren en de scherpe kantjes eraf te halen. Hierdoor blijft straks ook de blanke lak beter zitten op deze randen. - dan als laatste de wielen netjes blanke lakken. Zorg ervoor dat er een flink aantal laagjes blanke lak overgaan, om te voorkomen dat bij het eerste de beste steentje dat het wiel raakt, de blanke lak beschadigd raakt waardoor oxidatie weer vrij spel heeft. Het draaien van mijn wielen heeft zo'n 160,= gekost (polijsten kost dan misschien niet zo veel, maar daar ben je dan weer ontzettend veel tijd en werk aan kwijt), helaas niet echt bij jou in de buurt, maar in de omgeving van Den Haag. Hopelijk heb je hier wat aan. Succes ermee, het resultaat zal hoe dan ook super worden denk ik! Last edited by RS_Rick : 22-12-2009 at 21:40. |
#54
|
||||
|
||||
![]() Oke bedankt
![]() 160euro`s vind ik mee vallen. Zag zelf ook al tegen het polysten op want dat is ook echt niet mijn hobby ![]() ![]() Ik werk in een schade bedrijf dus qua onvetten enzo komt dat wel goed. En dan komt er ook die hardere blanke lak op die je vaak op duurdere BMW`s vind. Het ging mij meer om het afdraaien daar heb ik geen ervaring mee maar ik ga eens informeren bedankt ![]()
__________________
Audi 50 `76 GL Audi 50 `76 LS Polo 86(c) treffen Holland Polo 86(c) treffen Holland hyves |
#55
|
||||
|
||||
![]() Ik ben beetje hetzelfde als jij denk ik, qua polijstenvrees zegmaar
![]() Maarre... dit is het eerste setje dat ik heb laten afdraaien, en het is serieus ver boven mijn verwachtingen mooi geworden. Zeker een aanrader en zeker iets wat ikzelf in m'n achterhoofd houd voor toekomstige wielen. Het bedrag valt ook nog wel mee. Daarbij moest er bij mij ook nog een klein stukje velgrand gelast worden. En ik kan me voorstellen hoe 'vlakker' de velg, hoe makkelijker afdraaien en dus goed goedkoper (?!). Daarnaast hoe meer gespaakt de velg (zoals de mijne), hoe sneller de beitel slijt en dus hoe duurder (?!). Met dat in het achterhoofd vallen jouw wielen in een goedkopere categorie, volgens deze beredenering. Maar het kan ook makkelijk zijn dat het simpelweg vaste prijzen zijn, ongeacht het wiel. |
#56
|
|||
|
|||
![]() nou ik zie t al. Dat gaat helemaal goedkomen met die wielen. Gaat t verders al goed met de 1f,? Ik heb m'n bumpers. Nieuwe nog wel netjes in de grond. Ben nu bezig met hoeken. Heb jij m al omgetoverd naar typ 1? Succes met de wielen gr andy
__________________
VW POLO 1f 1981 project ![]() VW Touran familie cross ![]() VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily ![]() |