Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf,Bora en New Beetle MK IV
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 25-12-2009, 12:56
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

thnx. ik zal zkr foto's maken en ze posten!

hij is eergister op de brug geweest en het is idd de achteras.

maandag haal ik de andere van de sloop en dan diezelfde avond ff monteren.

updates/fotos volgen zsm!!!

fijne kerst allemaal!!!
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #22  
Old 25-12-2009, 13:02
Roy-16VT's Avatar
Roy-16VT Roy-16VT is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,075
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
ok thnx, gewoon een blokje onder het pedaal dus?



nee je pedaal moet ingetrapt zijn en dan een balkje ofzoiets tussen je stoel en pedaal want dan loopt het remsysteem niet leeg om de klauw achter nu los te maken moet je de ontluchtingsnippel even losdraaien.

succes
__________________
Mijn mkII-vr6-turbo
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=41051
Reply With Quote
  #23  
Old 10-01-2010, 17:16
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Heb het vorige maandag gefixt.

was niet zo moeilijk als ik had gedacht!

gelukkig had ik een brug en al het nodige gereedschap tot mijn beschikking, en een ondersteunende hand van een maat.
omdat ik het heel graag zsm klaar wou hebben, heb ik geen fotos gemaakt, helaas...

toch even uitleggen:

ik had eerder al de andere achteras voorbereid(oud spul eraf en schoongemaakt)
auto op de brug gegooid en gewoon gaan demonteren in deze volgorde:
- Wielen eraf
- Remklauwen eraf
- Schijven eraf
- ABS sensoren los gemaakt(had een goed setje op de andere as dus demonteren was niet nodig)
- remleidingen losgemaakt(gewoon los gemaakt geen druk opt pedaal oid, later gewoon ontlucht en bijgevuld)
- Schokbrekers losgemaakt
- veren uit de kommen gehaald
- hydraulische kriksteun onder de as gezet en met scharnier en al van de auto afgehaald, deze zaten nog op de andere as.

daarna alles in omgekeerde volgorde weer vastgezet. in totaal 2.5 uur druk geweest(niet slecht voor een amateur dacht ik zelf)

uitlijnen was niet nodig want hij is weer kaarsrecht

toch een tip: zorg dat je remsysteem niet leegloopt, remmenvloeistof doet zeer op je huid en hou uiteraard alle boutjes en moertje bij elkaar, als je wat kwijt raakt ben je zuur. ook is het handig om de as iets omhoog te drukken als je de schokbrekers los haalt. doe je dit niet krijg je de bout er niet uit tenzij je lomp doet, en dan ken je er donder op zeggen dat je wat sloopt.


al met al viel het me erg mee en het was zo gebeurd.

heeft me zkr €500,- reparatie/sleepkosten gescheeld!

jongens bedankt voor de goeie adviezen. ik heb er zeker wat aan gehad. hopelijk zal dit topic nog nuttig blijken voor anderen in de toekomst.

wil je het voorkomen?...... winterbanden nemen

Groeten,

Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #24  
Old 10-01-2010, 19:25
yal yal is offline
VW Addict
 
Join Date: Apr 2006
Posts: 586
Default

Quote:
Originally Posted by GoAzBox
Heb het vorige maandag gefixt.

was niet zo moeilijk als ik had gedacht!

gelukkig had ik een brug en al het nodige gereedschap tot mijn beschikking, en een ondersteunende hand van een maat.
omdat ik het heel graag zsm klaar wou hebben, heb ik geen fotos gemaakt, helaas...

toch even uitleggen:

ik had eerder al de andere achteras voorbereid(oud spul eraf en schoongemaakt)
auto op de brug gegooid en gewoon gaan demonteren in deze volgorde:
- Wielen eraf
- Remklauwen eraf
- Schijven eraf
- ABS sensoren los gemaakt(had een goed setje op de andere as dus demonteren was niet nodig)
- remleidingen losgemaakt(gewoon los gemaakt geen druk opt pedaal oid, later gewoon ontlucht en bijgevuld)
- Schokbrekers losgemaakt
- veren uit de kommen gehaald
- hydraulische kriksteun onder de as gezet en met scharnier en al van de auto afgehaald, deze zaten nog op de andere as.

daarna alles in omgekeerde volgorde weer vastgezet. in totaal 2.5 uur druk geweest(niet slecht voor een amateur dacht ik zelf)

uitlijnen was niet nodig want hij is weer kaarsrecht

toch een tip: zorg dat je remsysteem niet leegloopt, remmenvloeistof doet zeer op je huid en hou uiteraard alle boutjes en moertje bij elkaar, als je wat kwijt raakt ben je zuur. ook is het handig om de as iets omhoog te drukken als je de schokbrekers los haalt. doe je dit niet krijg je de bout er niet uit tenzij je lomp doet, en dan ken je er donder op zeggen dat je wat sloopt.


al met al viel het me erg mee en het was zo gebeurd.

heeft me zkr €500,- reparatie/sleepkosten gescheeld!

jongens bedankt voor de goeie adviezen. ik heb er zeker wat aan gehad. hopelijk zal dit topic nog nuttig blijken voor anderen in de toekomst.

wil je het voorkomen?...... winterbanden nemen

Groeten,

Jasper


remvloeistof doet zeer op je huid?
Nog nooit wat van gemerkt.

Achteras kan je wel iets stellen, de gaten zijn wat ovaal van vorm.

Lekker zelf je handen uit de mouwen steken, scheeld niet alleen geld maar is ook leuk om te doen.

grtn yal
Reply With Quote
  #25  
Old 11-01-2010, 17:58
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

heb geprobeerd de as zo recht mogelijk te monteren, had idd gezien dat die gaten ovaal zijn en voor me gevoel zo recht mogelijk erin gedaan. en das blijkbaar gelukt!

was idd erg leuk om te doen!was mijn eerste klusje in zulke proporties. en die remmenvloeistof heeft op me hand gedruppeld waarna ik er rooie vlekken had. schijnt erg te bijten werd ik van te voren al voor gewaarschuwd.

grtz Jasper
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
  #26  
Old 11-01-2010, 21:49
Gerrit-Tdi's Avatar
Gerrit-Tdi Gerrit-Tdi is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 174
Send a message via MSN to Gerrit-Tdi
Default

Ik zou de auto wel laten uitlijnen dit bevorderd alleen maar het rijgedrag van de auto
__________________
Iedere dag bezopen, Is ook een geregeld leven!!!
MEMBER OF VW-SPEED.NL
Reply With Quote
  #27  
Old 29-01-2010, 14:13
2sneaky bora 2sneaky bora is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 603
Send a message via MSN to 2sneaky bora
Default

volgende winter toch maar setje winter wielen inplaats van reuze glij wielen? Succes met t oplappen
__________________
VW POLO 1f 1981 project
VW Touran familie cross
VW POLO GTI 6r 2011 WIT is nu de daily
Reply With Quote
  #28  
Old 30-01-2010, 11:28
GoAzBox's Avatar
GoAzBox GoAzBox is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 634
Default

Quote:
Originally Posted by 2sneaky bora
volgende winter toch maar setje winter wielen inplaats van reuze glij wielen? Succes met t oplappen


jah volgend jaar zeker winterbandjes. Oplappen is al een poosje geleden gebeurd. Alleen nog een keer uitlijnen.

Was een harde les btw maar wel weer wat geleerd
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW
'01 Golf Cabrio 85kW
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum