![]() |
|
||||
|
||||
![]() okeej, na dus 2 achterbumpers verzagen te hebben, ga ik maar een voorbumper (of 2 stuks) halen dan.........en maak ik daar het gat mee dicht.
ik heb vandaag gekeken naar het uitgezagen stuk van de achterbumper en de voorbumper zelf maar de rondingen zijn duidelijk zichtbaar anders.......dus ik moet wel naar een ander voorbumper gaan, om alles dicht te maken, want achterbumpers zijn gewoon anders, klopt net niet. maandag dus weer naar de sloop ![]() bedankt voor de tips, zo moet het zeker lukken!!!!!!!! wanneer er weer iets vordering in zit laat ik het meteen weten. |
|
||||
|
||||
![]() ok dan beters... veel succes...
|
|
||||
|
||||
![]() is het verstandig om in het gat van de nr.plaat ook eerst "bruggen" te maken (net zoals in de knippergaten) ?? dit om het monteren van de meerdere lossen stukken handiger en beter te maken??
|
|
||||
|
||||
![]() ja dat is een hele goede oplossing dan kan je het makkelijker aan elkaar maken en blijft het een beetje op de goede hoogte liggen en zakt het niet in...
|
|
||||
|
||||
![]() hmm.. ga dit ook nog een keer proberen denk
![]()
|
||||
|
||||
![]() heb het nog niet geprobeerd
![]() want sommige soorten plastic kun je met geen mogelijkheid samensmelten. tenminste dan breekt het gewoon weer af als je het ook maar zacht aanraakt. geld dat ook voor dit bumper plastic of is dit wel goed te smelten etc.?? |
|
||||
|
||||
![]() mijn ervaring is dat bumpers over het algemaan goed smelten ik heb zlef me klipper bumpers gedaan dat is kunststof soort "PP" en dat is heel goed te smelten...
aan de binnenkant van je bumper staat hoogst waarschijnlijk het soort kunststof niet altijd omdat het pas na een bepaalde datum verplicht is... het enige is dat je geen andere soorten kunstof erdoorheen gaat zitten smelten want dat werkt meestal niet goed... |
|
||||
|
||||
![]() Die vent op de sloop zal wel denken, wat gaat ie toch met al die bumpers doen......
![]()
|
||||
|
||||
![]() hahaha nationale bumper verkoop :p
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hahahahah dat heeft ie allang gevraagd wat ik van plan was ![]() maar kom er regelmatig (is duitse sloop, dus alleen duitse onderdelen), hebben mega veel spul en ligt altijd wel iets moois tussen ![]() eigenaar is 25 meen ik, en heeft 4 amerikanen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() zo weer nieuwe vorderingen:
vandaag een andere voorbumpert opgehaald, sloop-man begon al te lache toen ik binnen kwam ![]() verder nog niks gedaan alleen de bumper opgehaald. de tussenstand tot nu toe in bumpers: 2x voorbumper 2x achterbumper ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ben weer even aan de gang gegaan, en van 2 voorbumpers 1 proberen te maken, het past veeeeeeel beter (gewoon goed) als de achterbumper bij de voorbumper
heb alleen nu een 3e voorbumper nodig om wil ik het ECHT netjes maken zonder al teveel pruts werk foto => bijna passend, de bovenste rand ligt over de bumper heen omdat deze nog te groot is (te ruim uitgesneden) daarom lijkt het alsof de naad niet klopt maar klopt int echt wel gewoon. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() enige nadeel is dat de sloop even door de voorraad voorbumpers is, tenminste de soort die ik moet hebben (dus alleen een biesje boven en niet boven EN onder)
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ah ok dan... het ziet er best aardig uit al...
gaat helemaal goed komen zie ik... effe solderen en dan netjes afwerken met kunststof plamuur en ze zijn nieuw... |
|
||||
|
||||
![]() STEL:
ik soldeer dalijk de stukken erin en er zit hier een daar een kiertje tussen de delen (omdat niet 100% recht is gesneden) is dit verstandig om op te vullen met plamuur?? of is dit uit den boze en moet dit met kunststof gevuld worden (waaroverheen dan weer plamuur komt voor de afwerking)?? Mag er dus ook minimaal opgevuld worden met alleen plamuur als er kieren voorkomen?? |
|
||||
|
||||
![]() je moet proberen om geen gaten over te houden...
dus alle kieren waardoor je zeg maar licht heen ziet komen zou ik dicht solderen met kunststof vanaf de achterkant zodat het echt dicht is... en dan afwerken met plamuur... geen gaten dicht smeren met plamuur hot zou kunnen maar met kunststof is beter... |
|
||||
|
||||
![]() weer wat gedaan............ (begint een beetje op de "grote foto topic" te lijken maarja)
![]() ik ben erachter dat de grote kunst is om niet TE VER af te schuren, zodat je te kort komt zegmaar, hetkan er wel af maar er niet meer aan (net zoals bij de kapper ![]() ![]() dus 100x een stukje schuren passen, schuren, passen, schuren, passen.......totdat het past. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ziet er opzich al best strak uit zeg maar! ben benieuwd naar het eindresultaat
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dito, als het lukt mag je mij der ook 1 maken :biggrin:
|
||||
|
||||
![]() bedankt voor de complimenten, maar het is nog lang niet klaar, dus wie weet wat ik nog allemaal tegen kom........
Quote:
hahahaha dan zal ik wel de "huiswerk" topic raadplegen wanneer het zover is ![]() ![]() |