Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #21  
Old 15-01-2010, 12:25
berryberry berryberry is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Jan 2010
Posts: 10
Default

waar woon je dan??
Reply With Quote
  #22  
Old 15-01-2010, 13:09
Rowan's Avatar
Rowan Rowan is offline
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 260
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
het is een beetje ver rijden voor mij, woon namelijk in gent
toch bedankt


Ik gok op gent
__________________
#9 Lupo 1.9TDI
Reply With Quote
  #23  
Old 15-01-2010, 14:08
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by Rowan
Ik gok op gent


ja idd weten jullie mss waar ik goeie handleinding kan vinden voor het vervangen van keerringen en riemen voor golf 2 1.8l 90pk motor met code GU

Last edited by Mk2_power : 15-01-2010 at 14:12.
Reply With Quote
  #24  
Old 15-01-2010, 16:11
RRGOLF2's Avatar
RRGOLF2 RRGOLF2 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 184
Default

zou eerst ff kijken waar die olie lekt! dan daar een how-to over zoeken.
__________________
Melvin

1993 VW Corrado VR6
1991 VW Golf MK2
Reply With Quote
  #25  
Old 15-01-2010, 18:31
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by RRGOLF2
zou eerst ff kijken waar die olie lekt! dan daar een how-to over zoeken.


ja das idd waar maar heb hier thuis de mogelijkheid niet om dit te doen. het is mss best om mij de moeite te besparen om al die kosten er nog aan te doen aangezien ik het niet zelf kan maken.
Reply With Quote
  #26  
Old 15-01-2010, 23:00
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

ik heb ook een distributieset besteld voor mijn gu motor kost maar 40 euries ex btw die andere riemen is ook maar tientjes werk die garage wil veel verdienen voor een uurtje werk
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #27  
Old 16-01-2010, 20:37
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by indewarre
ik heb ook een distributieset besteld voor mijn gu motor kost maar 40 euries ex btw die andere riemen is ook maar tientjes werk die garage wil veel verdienen voor een uurtje werk


ja idd daarom dat ik zelf wil doen maar heb niet genoeg technische bagage,
weet jij soms waar ik vraagbaken of handleidingen kan vinden voor het GU blok. de krukaskeerring moet er ook uit en daar komt wrs wel wat bij kijken
Reply With Quote
  #28  
Old 17-01-2010, 09:03
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Krukaskeringen vallen reuze mee is mijn ervaring. Schroefje indraaien om hem eruit te pulken en nieuwe erin, lijkt erger dan het is!

Kleppendeksel pakking doe je met je ogen dicht en heb je niet eens speciaal gereedschap voor nodig.

Distributieriem kan je met een goede howto / hulp van hier wel doen.

Maar rijd eerst eens langs een wasstraat ofzo en spuit die olie weg, dan kan je achterhalen waar de olie weer begint te lopen, voordat je allerlei moeilijke dingen gaat ondernemen!!
Reply With Quote
  #29  
Old 17-01-2010, 10:37
indewarre's Avatar
indewarre indewarre is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 1,428
Default

heeft iemand hier een howtoe om die riem te vervangen?
__________________
mk1 syncro 16v u.c.
lupo 1,4 16v Sold
Caddy mk1 16v kr
Mk3 tDI pd asz performed by buning tuning! Uhm engine soled ! already in the house vr6 T NO changed again in a vp tdi

Audi Allroad v6 Bi-Turbo
Reply With Quote
  #30  
Old 17-01-2010, 11:16
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Krukaskeringen vallen reuze mee is mijn ervaring. Schroefje indraaien om hem eruit te pulken en nieuwe erin, lijkt erger dan het is!

Kleppendeksel pakking doe je met je ogen dicht en heb je niet eens speciaal gereedschap voor nodig.

Distributieriem kan je met een goede howto / hulp van hier wel doen.

Maar rijd eerst eens langs een wasstraat ofzo en spuit die olie weg, dan kan je achterhalen waar de olie weer begint te lopen, voordat je allerlei moeilijke dingen gaat ondernemen!!


heb hem gisteren eens afgespoten en lek komt van zowel van de nokkenaskeering als krukaskeering, de riem zit onder de olie dus die ga ik ook vervangen. heb etka van volkswagen staan op mijn pc dus kan al vrij goed zien hoe het allemaal in elkaar zit maar een howto zou wel nog handig zijn. heb ook al een pagina met al de momenten op.
Reply With Quote
  #31  
Old 17-01-2010, 13:08
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hier volgt een beknopte HOWTO:

1) Verwijder de dynamo en vsnaar
2) In geval van stuurbekrachtiging, verwijder de pomp en vsnaar
3) Verwijder de krukas poelie (dit is een pittige, zorg dat de inbus er helemaal goed inzit, zodat je de boutjes niet dol draait). Behandel eventueel eerst met WD40
4) Verwijder de twee tandriemkappen (voor boutlocaties zie ETKA)
5) Probeer nu zowel de bout van de krukastandwiel en nokkenastandwiel los te krijgen, maar draai ze er niet helemaal uit.
6) Markeer nu elk van de drie tandwielen met een streep en de riem op dezelfde plaats met een streep watervaste stift, zodat de onderlinge afstanden vastliggen.
7) Draai de moer van de spanrol los en verwijder de riem.
8) Zet alle strepen over op de nieuwe riem.
9) Draai de bouten van de tandwielen helemaal uit en verwijder de wielen, maar probeer daarbij de tandwielen niet te draaien. De nieuwe riem kan er dan straks makkelijker op.
10) Haal nu de oude keerringen eruit door een schroef iets in te draaien en te trekken met beleid.
11) Monteer de nieuwe keerringen zoveel mogelijk de ringen recht te houden. Gebruik twee houtjes bijvoorbeeld.
12) Nu weer alles monteren. Controleer met de merktekens hoe de riem moet en of een wiel gedraaid is.
13) Span de spanrol lichtjes dmv de twee gaatjes die erin zitten. Doe dit zeker niet te strak. De riem moet op het lange stuk tussen duim en wijsvinger eenvoudig een kwartslag te draaien zijn.
14) Wacht nog even met monteren van de kappen. Draai de krukas viermaal rond en controleer de spanning in de riem.
15) Monteer nu de kappen en riemen en dynamo etc.
16) Starten! het is beter om bij de eerste keer starten de bougiekabel van de bobine af te laten, zodat hij niet aanslaat. Laat de startmotor dan twee rondjes maken. Daarna monteer je de bougiekabel en ga je voor het echie.

NB: Als je het nou niet vertrouwt, controleer dan voor montage kappen de merktekens. Draai hiertoe aan de krukas totdat alle drie merktekens goed staan:
rotor punt gelijk met kerfje op verdelerrand, gaatje / kerfje aan de binnenkant van nokkenastandwiel op gelijke hoogte van bovenkant kleppendeksel en merkteken (nul) op het vliegwiel gelijk aan pijlpunt (zie via gat bovenin versnellingsbak). Heb je er 1 goed, dan hoef je de rest alleen te controleren.
Begin met de krukas (vliegwiel merkteken). Wanneer een van de andere twee niet goed staat, haal je de riem los en draai je voorzichtig tot hij goed staat aan het betreffende wiel. Ga geen hele rondjes draaien en wanneer je harde weerstand voelt (metaal-metaal) stoppen!

HOUD JE AAN DE MOMENTEN!!! NEEM DE TIJD EN START ALLEEN ALS JE ER VERTROUWEN IN HEBT!!



Heel veel succes, mocht een deel onduidelijk zijn, laat het dan weten, dan schrijf ik er meer bij...
Reply With Quote
  #32  
Old 17-01-2010, 13:43
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Hier volgt een beknopte HOWTO:

1) Verwijder de dynamo en vsnaar
2) In geval van stuurbekrachtiging, verwijder de pomp en vsnaar
3) Verwijder de krukas poelie (dit is een pittige, zorg dat de inbus er helemaal goed inzit, zodat je de boutjes niet dol draait). Behandel eventueel eerst met WD40
4) Verwijder de twee tandriemkappen (voor boutlocaties zie ETKA)
5) Probeer nu zowel de bout van de krukastandwiel en nokkenastandwiel los te krijgen, maar draai ze er niet helemaal uit.
6) Markeer nu elk van de drie tandwielen met een streep en de riem op dezelfde plaats met een streep watervaste stift, zodat de onderlinge afstanden vastliggen.
7) Draai de moer van de spanrol los en verwijder de riem.
8) Zet alle strepen over op de nieuwe riem.
9) Draai de bouten van de tandwielen helemaal uit en verwijder de wielen, maar probeer daarbij de tandwielen niet te draaien. De nieuwe riem kan er dan straks makkelijker op.
10) Haal nu de oude keerringen eruit door een schroef iets in te draaien en te trekken met beleid.
11) Monteer de nieuwe keerringen zoveel mogelijk de ringen recht te houden. Gebruik twee houtjes bijvoorbeeld.
12) Nu weer alles monteren. Controleer met de merktekens hoe de riem moet en of een wiel gedraaid is.
13) Span de spanrol lichtjes dmv de twee gaatjes die erin zitten. Doe dit zeker niet te strak. De riem moet op het lange stuk tussen duim en wijsvinger eenvoudig een kwartslag te draaien zijn.
14) Wacht nog even met monteren van de kappen. Draai de krukas viermaal rond en controleer de spanning in de riem.
15) Monteer nu de kappen en riemen en dynamo etc.
16) Starten! het is beter om bij de eerste keer starten de bougiekabel van de bobine af te laten, zodat hij niet aanslaat. Laat de startmotor dan twee rondjes maken. Daarna monteer je de bougiekabel en ga je voor het echie.

NB: Als je het nou niet vertrouwt, controleer dan voor montage kappen de merktekens. Draai hiertoe aan de krukas totdat alle drie merktekens goed staan:
rotor punt gelijk met kerfje op verdelerrand, gaatje / kerfje aan de binnenkant van nokkenastandwiel op gelijke hoogte van bovenkant kleppendeksel en merkteken (nul) op het vliegwiel gelijk aan pijlpunt (zie via gat bovenin versnellingsbak). Heb je er 1 goed, dan hoef je de rest alleen te controleren.
Begin met de krukas (vliegwiel merkteken). Wanneer een van de andere twee niet goed staat, haal je de riem los en draai je voorzichtig tot hij goed staat aan het betreffende wiel. Ga geen hele rondjes draaien en wanneer je harde weerstand voelt (metaal-metaal) stoppen!

HOUD JE AAN DE MOMENTEN!!! NEEM DE TIJD EN START ALLEEN ALS JE ER VERTROUWEN IN HEBT!!



Heel veel succes, mocht een deel onduidelijk zijn, laat het dan weten, dan schrijf ik er meer bij...


dit helpt mij al een heel stuk vooruit bedankt!
Reply With Quote
  #33  
Old 17-01-2010, 15:02
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Hij is nog niet perfect, maar als je je verstand erbij houdt, lukt het wel...
Ik vergat nog te zeggen dat je de olie moest aftappen en bijvullen, maar dat spreekt voor zich
Reply With Quote
  #34  
Old 17-01-2010, 15:06
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Hij is nog niet perfect, maar als je je verstand erbij houdt, lukt het wel...
Ik vergat nog te zeggen dat je de olie moest aftappen en bijvullen, maar dat spreekt voor zich


ja idd
kga er binnen 2 weken aan beginnen dan heb ik een week vrijaf en kan ik er mij volledig op focussen, ik laat ja dan wel nog iets weten hoe het gaat

Last edited by Mk2_power : 17-01-2010 at 16:20.
Reply With Quote
  #35  
Old 27-01-2010, 20:19
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

mijn excuses voor het plaatsen van dit bericht hier maar het gaat niet anders.

@ Maarten_16v:

ik heb je al meerdere berichten proberen versturen maar deze komen op de één of andere manier niet aan.
ik ga dit weekend aan mijn auto werken dus moest je zin en tijd hebben mag je gerust afkomen. kan je anders mij een bericht sturen me gegevens zoals een e-mailadres waarop ik je kan contacteren dan geef ik je mijn gsm nummer.

grtz,
Thomas
Reply With Quote
  #36  
Old 27-01-2010, 20:23
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Aan wie vraag je dat? Maarten heeft in deze post niet gereageert toch??

Heb je de keerringen al??

Laat iig weten hoe het afloopt!
Reply With Quote
  #37  
Old 27-01-2010, 20:27
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Aan wie vraag je dat? Maarten heeft in deze post niet gereageert toch??

Heb je de keerringen al??

Laat iig weten hoe het afloopt!


Maarten heeft mij een persoonlijk bericht gestuurd waarin hij zei dat hij eventueel wel wou komen helpen omdat hij van bij mij in de buurt was.
ik heb al een paar berichten proberen sturen maar ze komen niet aan en kan hem op geen enkele andere manier bereiken.

ik ga dit weekend de keerringen demonteren aan de hand van jouw howto en heb nog wat ander materiaal gevonden waarmee het normaal gezien wel moet lukken en dan ga ik ze maandag bestellen
ik hou je zeker op de hoogte
Reply With Quote
  #38  
Old 28-01-2010, 07:25
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Check ff of je box niet vol zit met berichten...
Reply With Quote
  #39  
Old 28-01-2010, 18:22
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Check ff of je box niet vol zit met berichten...


nee is niet het geval, gebruik dit amper
Reply With Quote
  #40  
Old 31-01-2010, 18:55
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

kleine tussenstand:

heb nu al de alternator eraf gehaald en de poelie van servo, vervolgens heb ik de inbussen van de poelie van krukas eruit gedaan maar nu vraag ik mij af wat er juist moet gebeuren me centrale bout, heb me potsleutel tegen gehouden voor inbussen los te draaien maar gebruik ik beter speciale sleutel om die bout los te draaien? en wat is de beste manier om ze los te draaien zonder dat poelie meedraaid? hieronder paar foto's indien jullie nog bemerkingen hebben laat het gerust weten








Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 07:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum