Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 10-02-2010, 12:49
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Ok, maar je hoeft niet naar het tandwiel te kijken, draai hem gewoon totdat het merkteken op de rand van de stroomverdeler goed staat uitgelijnd met de rotor en als je de verdeler nooit hebt verdraait loopt hij hetzelfde als eerst.


aaah ok ik wist niet dat er ook een merkteken op de verdeler stond.
ga hem hiermee is goed zetten dan.

krijg de v-riem van de servo er niet zo goed op, weet je soms een metjode waardoor dat makkelijk gaat?
zit een soort scharnier mechanisme op maar krijg er geen beweging in
Reply With Quote
  #102  
Old 10-02-2010, 14:54
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Als je de boutjes van de servo iets losdraait (één is de lange bout voorop welke het scharnierpunt is, de twee boutjes vanaf de rechter kant en de moer op de spanbout), dan kan je het geheel dichter bij elkaar klappen en de riem monteren. Er is dan nog wel wat kracht nodig en daarom halen velen de poelie los.
Reply With Quote
  #103  
Old 10-02-2010, 22:43
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Als je de boutjes van de servo iets losdraait (één is de lange bout voorop welke het scharnierpunt is, de twee boutjes vanaf de rechter kant en de moer op de spanbout), dan kan je het geheel dichter bij elkaar klappen en de riem monteren. Er is dan nog wel wat kracht nodig en daarom halen velen de poelie los.


heb alles al los gezet, krijg er et beetje losser ma niet veel.
riem is wel 10mm breed idpv 9,5 maar dit mag niet echt een probleem vormen.
Reply With Quote
  #104  
Old 11-02-2010, 07:56
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Zit de servo al helemaal op zn uiterste stand? dus minimaal gespannen?
Is de lengte van de riem ook niet anders? je kan zowiezo de poelie loshalen
Reply With Quote
  #105  
Old 11-02-2010, 09:28
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Zit de servo al helemaal op zn uiterste stand? dus minimaal gespannen?
Is de lengte van de riem ook niet anders? je kan zowiezo de poelie loshalen


lengte identiek. Zit niet op zijn uiterste stand zelf ver van. Poelie heb ik eraf gehaald maar krijg hem er niet rond. Dit weekend is goed naar kijken
Reply With Quote
  #106  
Old 11-02-2010, 09:33
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

De twee bouten in de pomp die je los moet draaien van de rechterkant uit steken in twee gleuven waarover de pomp moet kunnen bewegen. Als je hem daar in de uiterste stand zet, dus de afstand tussen de poelies het kleinst, dan moet het lukken.

Je kan eventueel de bouten verwijderen en verder gaan, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Krijg je hem niet in die stand, zit er iets klem of de spanbout is niet genoeg ontspannen.
Reply With Quote
  #107  
Old 11-02-2010, 15:28
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
De twee bouten in de pomp die je los moet draaien van de rechterkant uit steken in twee gleuven waarover de pomp moet kunnen bewegen. Als je hem daar in de uiterste stand zet, dus de afstand tussen de poelies het kleinst, dan moet het lukken.

Je kan eventueel de bouten verwijderen en verder gaan, maar dat zou niet nodig moeten zijn.

Krijg je hem niet in die stand, zit er iets klem of de spanbout is niet genoeg ontspannen.


heb eens naar stroomverdeling gekeken voor markering maar zie niet echt merktekens hierop.
Reply With Quote
  #108  
Old 11-02-2010, 15:40
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
heb eens naar stroomverdeling gekeken voor markering maar zie niet echt merktekens hierop.


Is ook niet zo duidelijk. Haal de verdelerkap eraf, dan zit er onder de rotor een soort los plastic schijfje, die ook eraf. De alu rand waar dat schijfje opzat, daar zit een heel klein sneetje in. Als het alu wat gecorrodeerd is is het erg lastig te zien. Even schoonvegen.

Uit mn hoofd zit hij tegen de kant van het blok aan.
Reply With Quote
  #109  
Old 11-02-2010, 21:45
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Is ook niet zo duidelijk. Haal de verdelerkap eraf, dan zit er onder de rotor een soort los plastic schijfje, die ook eraf. De alu rand waar dat schijfje opzat, daar zit een heel klein sneetje in. Als het alu wat gecorrodeerd is is het erg lastig te zien. Even schoonvegen.

Uit mn hoofd zit hij tegen de kant van het blok aan.


ga ik is moeten checken, denk dat ik ook met kapot roulement zit achteraan.
soms begint er iets enorm lawaai te maken achteraan en bij naar links sturen gaat het weg
Reply With Quote
  #110  
Old 12-02-2010, 08:23
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

hoe vertaal je roulement van bels naar NL??
Reply With Quote
  #111  
Old 12-02-2010, 09:01
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
hoe vertaal je roulement van bels naar NL??


rollager denk ik heeft niet echt iets me de motor te maken
Reply With Quote
  #112  
Old 12-02-2010, 09:09
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Als sturen invloed heeft zou ik niet aan achter denken.
Gewoon even de speling op het achterwiel controleren
Reply With Quote
  #113  
Old 17-02-2010, 23:01
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Als sturen invloed heeft zou ik niet aan achter denken.
Gewoon even de speling op het achterwiel controleren


bij sterk naar links sturen gaat het geluid weg heb eens wielen van de grond gezet om te kijken of er speling op zat maar was niet het geval

nu begint de cilinderkoppaking te lekken
Reply With Quote
  #114  
Old 18-02-2010, 08:03
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Quote:
Originally Posted by Mk2_power
nu begint de cilinderkoppaking te lekken


Verzin jij die problemen of wat

Waarom denk je dat hij gaat lekken? waar merk je het aan?
Reply With Quote
  #115  
Old 18-02-2010, 10:09
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Verzin jij die problemen of wat

Waarom denk je dat hij gaat lekken? waar merk je het aan?


omdat er olie door komt
Reply With Quote
  #116  
Old 18-02-2010, 10:10
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Haha lolbroek, maar waar?
Zeker dat het tussen de koppakking komt? heb je ook zwarte rook of olielucht uit de uitlaat?
Reply With Quote
  #117  
Old 18-02-2010, 10:27
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Haha lolbroek, maar waar?
Zeker dat het tussen de koppakking komt? heb je ook zwarte rook of olielucht uit de uitlaat?


nee lekt (nog) niet aan uitlaatspruitstuk, tis vooral op de hoekpunten aan de achterkant van het blok.

heb mij is onder de auto gelegd om mooi de achterkant van het blok te kunnen zien en het is duidelijk dat hij lekt aan de hoekpunten.
vooral rechts als je voor auto staat
Reply With Quote
  #118  
Old 18-02-2010, 10:32
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Zeker dat het niet van kleppendeksel komt wat je losgehad hebt?? oliekanaal zit nemelijk in het midden voor.

FF weer schoonmaken en kort rijden!
Reply With Quote
  #119  
Old 18-02-2010, 11:37
Mk2_power Mk2_power is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Nov 2009
Posts: 226
Default

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
Zeker dat het niet van kleppendeksel komt wat je losgehad hebt?? oliekanaal zit nemelijk in het midden voor.

FF weer schoonmaken en kort rijden!


heb ik al is gedaan. Aan de rechterkant lekt kleppendeksel weer een beetje maar cilinderkoppakking ook. Kzit mss ergens met druk probleem
Reply With Quote
  #120  
Old 18-02-2010, 11:49
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Ik denk eerder dat het kleppendeksel lekt en dat je een olierand ziet ter hoogte van de koppakking omdat het naar beneden sijpelt.

Als het van de koppakking komt, dan gaat het vanuit voor langs twee cilinders en zo naar die hoek, lijkt mij wat onwaarschijnlijk...
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum