Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 13-11-2004, 22:47
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default Cilinderkop reviseren

Vandaag begonnen aan het vervangen van de koppakking in combinatie met kleine revisie van de kop. Tandwielen van de nokkenassen bleken allebei nogal op te zijn, tandjes waren amper nog zichtbaar. Dus ook meteen andere nokkenassen erin gestoken, maar toen begon de ellende: :frown:
Kopje leek klaar, maar als we handmatig draaien sluiten er een paar kleppen niet helemaal (blijven ongeveer 0,5 tot 1mm open staan), we hebben de nokkenassen nu al 5 keer opnieuw gemonteerd (zelfs de oude weer geprobeerd), maar het probleem blijft. Het zijn wel iedere keer andere kleppen die open blijven staan. Ze bewegen wel synchroon, dus de niet-sluitende klep komt verder naar buiten dan zijn buurman.
Waar kan dit aan liggen???? Misschien de klepstoters, dat die eerst weer wat druk moeten opbouwen?

Wie-o-wie heeft hier een antwoord op??
De kleppen zijn opnieuw ingeslepen, de klepstoters en de kleppen zijn op dezelfde plaats teruggezet, de nokkenassen staan op tijd, tijdens de montage is veeeeel olie gebruikt, maar wat doen we nu fout? Of hoort dit zo?
HELLUP! Morgen wil ik eigenlijk graag weer rijden. :frown:

Het gaat om een golf 2 16V (KR) trouwens.
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #2  
Old 14-11-2004, 13:01
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by Koen is sleeping
Vandaag begonnen aan het vervangen van de koppakking in combinatie met kleine revisie van de kop. Tandwielen van de nokkenassen bleken allebei nogal op te zijn, tandjes waren amper nog zichtbaar. Dus ook meteen andere nokkenassen erin gestoken, maar toen begon de ellende: :frown:
Kopje leek klaar, maar als we handmatig draaien sluiten er een paar kleppen niet helemaal (blijven ongeveer 0,5 tot 1mm open staan), we hebben de nokkenassen nu al 5 keer opnieuw gemonteerd (zelfs de oude weer geprobeerd), maar het probleem blijft. Het zijn wel iedere keer andere kleppen die open blijven staan. Ze bewegen wel synchroon, dus de niet-sluitende klep komt verder naar buiten dan zijn buurman.
Waar kan dit aan liggen???? Misschien de klepstoters, dat die eerst weer wat druk moeten opbouwen?

Wie-o-wie heeft hier een antwoord op??
De kleppen zijn opnieuw ingeslepen, de klepstoters en de kleppen zijn op dezelfde plaats teruggezet, de nokkenassen staan op tijd, tijdens de montage is veeeeel olie gebruikt, maar wat doen we nu fout? Of hoort dit zo?
HELLUP! Morgen wil ik eigenlijk graag weer rijden. :frown:

Het gaat om een golf 2 16V (KR) trouwens.



Hydraulische stoters moeten enige tijd *staan* om ze weer op hun oude stand te krijgen, er staat ook niet voor niks in de betere handboeken dat je zeker 30 minuten moet wachten met de motor starten als er aan de stoters is gewerkt....doordat er geen druk van de veer en nokkenas heeft gestaan in jouw geval zijn ze waarschijnlijk door de inwendige veer uitgezet, bouw de boel in elkaar en laat het lekker een poosje zo staan, kans is zeer groot dat ze dan weer normaal sluiten
Reply With Quote
  #3  
Old 14-11-2004, 19:13
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Right said Fred!

Inderdaad, na een nachtje staan waren ze nog steeds open, maar toen de ouwe nokkenassen er weer in zaten waren ze inderdaad met 15 minuten braaf dicht. Pff, morgen nog ff de laatste puntjes op de i en dan starten maar. Kop en inlaatspruitstuk en klepdekselpakking zijn gereinigd en dat blinkt nu weer de pan uit!

En nou maar hopen dat het onderblok nog ff meegaat...
__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #4  
Old 15-11-2004, 11:06
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Maar tandwielen nokkenas 'versleten'?? Post eens een foto.
Ik weet wel dat ze van een nieuwere 16V veel minder hoge tanden hebben vanwegen geluidsreductie ofzo.
Ben wel benieuwd, heb nog nooit gehoord van versleten nokkenaswielen, wel van een iets verslappend kettinkje.
Succes in ieder geval.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #5  
Old 15-11-2004, 12:00
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Dat vertelde ik hem gisteren ook al
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote
  #6  
Old 15-11-2004, 18:07
Koen is sleeping's Avatar
Koen is sleeping Koen is sleeping is offline
Volksforum QUATTRO Donor Sleeping since 2004
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 1,225
Default

Stijn to the rescue!
Mijn expert (werkzaam geweest bij revisiebedrijf) schrok nogal van de vorm van deze tandwielen. Dus ik ook in de stress, dus bij hem uit een (nieuwere) kop de nokkenassen gejat, die waren inderdaad veel scherper qua tanden. Maar toch maar even Stijn gebeld en die zei dat dat zo hoorde bij oudere types. Dus ook maar wat collega's van de expert gebeld en die bevestigden dat. Dus de ouwe zooi weer teruggezet. Storm in een glas olie zeg maar.
En aangezien de ouwe zooi wat wilder is....
Maar zoek de verschillen zou ik zeggen:




__________________
I'm trying to see things from YOUR perpective....
But I can't get my head that far up my ass!
Reply With Quote
  #7  
Old 15-11-2004, 22:02
Cabby 82 TDi's Avatar
Cabby 82 TDi Cabby 82 TDi is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2004
Posts: 573
Send a message via MSN to Cabby 82 TDi
Default

Als je die foto's iets groter maakt kunnen we ze tand voor tand bekijken
Reply With Quote
  #8  
Old 15-11-2004, 23:22
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Wou net zeggen ja... de tering waarom plaats je niet meteen een KR uitlaatnokkenas als inlaat ? jaja, hij moet ingekort worden.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #9  
Old 16-11-2004, 00:14
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

idd is een klusje van lik me kutje eigenlijk.ijzerzaag ,hamer en centerpoint werken monster
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #10  
Old 16-11-2004, 00:15
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

en tandwielen kun je over persen (hint)
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #11  
Old 16-11-2004, 15:50
GTI powerrr
Guest
 
Posts: n/a
Default

Loopt het spulletje alweer?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 16:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum