![]() |
|
||||
|
||||
![]() deze fendt gebruiken wij op de zaak om niet op eigen kracht voortbewegende auto's te verplaatsen.bouwjaar begin jaren 60,technisch word ie door ons wel bijgehouden,uiterlijk niet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() machtig dingetje. Die kleine Fendts zijn echt haast onverwoestbaar.
|
|
||||
|
||||
![]() ...lower it....
|
||||
|
||||
![]() Gaaf, BBS'jes en een schroefsetje eronder en hij is af
![]() Ploft wel lekker uit de uitlaat zeker???
|
|||
|
|||
![]() ploft als een gek dat ding!
|
|
||||
|
||||
![]() Buurman van m'n ouders heeft ook zo'n Fendt (in concours staat).
Hij heeft ook nog een oudere Fendt, dat schijnt een "waterverdamper" te zijn (voor de kenners ![]() Geinig spul, ook handig voor het sneeuwschuiven 's winters !!
|
||||
|
||||
![]() ik wil nog wel eens een 2-takt diesel hebben. Een Commer ofzo.. Dat is een gaaf geluid
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
bestaat dat uberhaupt? ![]() ![]() (zo ja, -->je leert toch haast ook nog eens wat op dit forum ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ja dat bestaat, Commer heeft vrachtwagens geleverd waar 2 takt dieselmotoren in zaten. Van Gendt en Loos reed hier vroeger mee, de Belgische vuilniswagens van vroeger schijnen ook van Commer te komen. Heerlijke diesel/jank. Bizar geluid.
Commer (geluid hard zetten!!) http://www.youtube.com/watch?v=mfKm...feature=related Daarnaast zijn de grotere scheepsmotoren ook 2-takt (turbo)diesels.
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 Last edited by martiepartie : 24-03-2010 at 16:34. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Mag je wel een nieuwe gereedschapsset voor aanschaffen voor zo'n Commer! Bloody inches ..... In mijn kraakperiode ook nog aan gesleuteld.
|
|||
|
|||
![]() m'n pa is zo'n fix 2 compleet aan het restaureren.
|
|
|||
|
|||
![]() haha ik vind deze net in mn email van 2 jaar geleden!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() leuke foto meindert,je ratlook scooter staat er ook nog op
![]() m'n baas heeft trouwens ook nog zo'n 1cil. Deutz waterverdamper staan,heb ik een keer voor de grap aan het lopen gemaakt.dat loopt echt vaag ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Eierkookmotoren
![]()
|
||||
|
||||
![]() bij ons skutsje hebben ze opdrukkertjes, slepers etc.. erg mooi spul met oa lister 1 knallers, industrie en brons in slepers
|
||||
|
||||
![]() Bij ons op school staat er een 2 slag diesel met poorten en kleppen
![]() Dan moet je ook ff 3 keer kijken.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() aan de inlaatkant zitten er soms wel kleppen idd..
Een Kromhout scheepsdiesel ![]()
|
||||
|
||||
![]() ![]() Zo'n Holder B12c (1cyl 12pk 2takt diesel) draait nog dagelijks mee tijdens de fruitpluk op t bedrijf van mn vader en broer ![]() Verder nog in de collectie: ![]() 1954 Farmall Cup, 8pk benzine/petroleum. Door mn opa nieuw gekocht ![]() En verder nog een Fordson Dexta die al 20 jaar uit elkaar valt van ellende maar niet wil opgeven: ![]() ![]() Allemaal geleende foto's trouwens. |
|
||||
|
||||
![]() Dexta is cool, niet kapot te krijgen. Mijn schoonvader heeft ook een kleine verzameling, 3 Fordson's. Hij is voorzitter o.i.d. van de TrekkerElfstedentocht, dus rijden de Major en de Dexta jaarlijks de Elfstedentocht. En ik moet dan op de Dexta
![]() ![]() ![]() En hij heeft nog een Dearborn, van rond '49? (foto is gejat) ![]()