Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-06-2010, 20:56
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default lijkt niet vrij te lopen na vervangen distributieriem

net de distributieriem vervangen voor een nieuwe.
merktekens goedgezet, nu draai ik vanaf het ''pijltje'' op de plastic kap voorzichitg met een sleutel het nokkenastandwiel rond.na een klein stukje (graad of 20) draaien lijkt het erop dat hij niet verder wil.draai ik vanaf het ''pijltje'' de andere kant op dan is dat hetzelfde verhaal.
ik durf eigelijk niet meer druk op de sleutel te zetten omdat ik bang ben iets kapot te maken daarbinnen.is het normaal dat hij niet het hele rondje makkelijk draait?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #2  
Old 30-06-2010, 21:11
leroymk2's Avatar
leroymk2 leroymk2 is offline
Forum regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 56
Default

Quote:
Originally Posted by DeeDub
net de distributieriem vervangen voor een nieuwe.
merktekens goedgezet, nu draai ik vanaf het ''pijltje'' op de plastic kap voorzichitg met een sleutel het nokkenastandwiel rond.na een klein stukje (graad of 20) draaien lijkt het erop dat hij niet verder wil.draai ik vanaf het ''pijltje'' de andere kant op dan is dat hetzelfde verhaal.
ik durf eigelijk niet meer druk op de sleutel te zetten omdat ik bang ben iets kapot te maken daarbinnen.is het normaal dat hij niet het hele rondje makkelijk draait?


he meschien is het probleem wel dat de kleppe en de zuigers niet op de goeie stand staan dan lopen je zuigers tegen je kleppen aan want verschil tusse compressie en vast lopen merk je echt wel heb je meschien je krukas gedraait toen die uit elkaar lag ?
Reply With Quote
  #3  
Old 30-06-2010, 21:22
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ..

even merkteken bak optijd zetten en je nokkenas ..

want hij staat niet goed ,,ze mogen kleppen niet raken ,
meestal wat voor positie hij ook staat je tekent hem aff.
en ze komen over 1 dan moet goed zijn ,
toch maar effe stopje eruit . en orgineele tekens goed zetten ,
succes gooigolf
Reply With Quote
  #4  
Old 30-06-2010, 21:30
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

zal zoizo niet aan nokkenas draaien maar gewoon op krukas
op nokkenas draaien kan de riem verspringer.... je bent de 1ste niet
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #5  
Old 30-06-2010, 21:34
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

waar vind ik het merkteken van de bak?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #6  
Old 30-06-2010, 21:41
gooigolf's Avatar
gooigolf gooigolf is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,831
Default

hallo ..

bovenop de bak zit een kunstof dopje

die eruit draaien ,, daar zie een puntje zitten .
even je krukass draaien totdat je een kerfje ziet op vliegwiel . die moet er rechtboven zitten an staat je krukas optijd .
succes .
Reply With Quote
  #7  
Old 30-06-2010, 21:50
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

ik neem aan dat ik dan wel de nokkenas eruit moet pakken ivm zuigers die dan op bdp komen?
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #8  
Old 30-06-2010, 22:12
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

gewoon nokkenas kijken nokken distrubutie zijde moeten op tuimelen, staan dus in een hoek naar boven wijzen.

cilinder 1 ook distrubutiekant moet dan op hoogste punt staan dan staan je merktekens dan kun je nog even op de bak controleren.

riem erop en aanspannen met de waterpomp en nog eens controleren
Reply With Quote
  #9  
Old 30-06-2010, 23:51
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by wobster

riem erop en aanspannen met de waterpomp en nog eens controleren


Dit moet je niet gaan proberen als je een 1.6 of 1.8 hebt. Dat spant zo lastig met de waterpomp.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #10  
Old 01-07-2010, 10:38
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

je kan ook de bougies eruit draaien om de factor compressie weg te nemen,
andere ingeving;
de nokkenas de andere kant op draaien om de boel op tijd te krijgen?
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #11  
Old 01-07-2010, 10:45
wobster wobster is offline
Forum Regular
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 241
Default

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Dit moet je niet gaan proberen als je een 1.6 of 1.8 hebt. Dat spant zo lastig met de waterpomp.



gaat toch over een 1.3 mh blok
Reply With Quote
  #12  
Old 01-07-2010, 11:42
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

bij mij was het zo dat als de riem op tijd staat volgende de markeringen.

dus nokkenas; puntje/pijtje
krukaspoelie op O. (rechts getimed)

tikte de motor als een trekker..

daarna krukas links getimed (buiten de markering)
liep die netjes.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #13  
Old 01-07-2010, 11:51
Turbo-Variant's Avatar
Turbo-Variant Turbo-Variant is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 1,459
Send a message via MSN to Turbo-Variant
Default

Quote:
Originally Posted by wobster
gaat toch over een 1.3 mh blok


Zou kunnen. Staat er tenslotte niet bij.
__________________
http://www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
  #14  
Old 01-07-2010, 13:45
DeeDub's Avatar
DeeDub DeeDub is offline
VW Addict
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 564
Default

het is dus een 1.3 MH

bedankt voor de tips ik ga kijken of ik het kan maken zo
__________________
bijna ALLE onderdelen golf & Jetta MK2 - Stuur me een pm met wat je nodig hebt!
Reply With Quote
  #15  
Old 01-07-2010, 19:46
Dexter's Avatar
Dexter Dexter is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 1,037
Default

Sowieso wil ik aanraden een sleutel op de krukasasbout te zetten en daaraan te draaien en niet aan het nokkenasriemwiel.

ALs je hem op het nokkenasriemwiel zet dan gebruik je dus de riem om de kracht over te brengen [en dus gebruik je de riem om tegen de compressie in te duwen] en daar is die niet voor gemaakt.


Edit: in mijn eerste zin bedoelde ik natuurlijk dat de sleutel op de krukasbout moet!
__________________
Batracer , leuke online racegame.

Last edited by Dexter : 02-07-2010 at 18:07.
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum