![]() |
|
||||
|
||||
![]() Hallo!
Vanmorgen op weg, binnen een km stop de ouwe trouwe diesel... Het ding met schrapende herrie en onregelmatige loop de stoep op laten rollen, motor ging vanzelf uit. Bij een keer proberen te starten met de ANWB meneer erbij -> veel schrapende herrie bij aanslaan, blijft niet lopen. geen geblaas uit luchtfilter. De meneer zei dat mn klepstoters eruit liggen, of tenminste eentje. Ik heb werkelijk geen idee hoe ik die diagnose moet stellen, dus vandaar hier mn vraag. Ga ik de motor laten zitten en repareren, of ga ik een andere motor erin gooien?? Het gaat om een passat diesel uit 1983, dus ik vermoed mechanische stoters?? blok heeft 202k km erop zitten. al 20k met mij in de auto, blokje liep altijd heel mooi rustig en zonder tikken of haperen. heeft iemand een idee wat het zijn kan? (ps de distributie is pas 4000km oud, en hij liep echt heel netjes!!)
|
|||
|
|||
![]() Kan vanalles zijn, ik zou zeggen trek open en kijk een ander blokje kun je nog altijd erin leggen.
succes ermee. Groetjes ron |
|
|||
|
|||
![]() Voorgloeikamer los gelaten
Kop eraf en kijken Kapot is het tog al ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hallo ...
idd wat golf mk2 zegt gewoon koppje eraf trekken dan weet je het ,, klepstoter kun je wel zien als je klepdeksel eraf ligt , anders 100 euri heb wel blokje met 200.000 kms liggen . vrgr gooigolf . |
|
||||
|
||||
![]() onder t klepdeksel is geen gekkigheid te zien... als ik t blok rustig ronddraai met een sleutel hoor je eigenlijk ook niets, ga je starten, dan is het bij het aanspringen herrie, en wil ie niet blijven lopen.
Ach, de turbodiesel ligt al uit de auto, nieuwe distributie en snaren ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Nou, hij rijdt alweer vrolijk als turbodiesel rond. vanmorgen ff 150km gereden, dat blokje zit wel goed!
Zal volgend weekend de kop eens lostrekken. hoe groot is trouwens de kans dat je distributie een tand verschiet?? zit er pas 4000km op, spanning voelde nog goed op de riem.
|
|||
|
|||
![]() ja opzich kan dat altijd, je moet altijd voorzichtig rijden met nieuwe distributieriem,
dat is toch algemeen bekend, achja gelukkig is het weer opgelost succes ermee! |
|
||||
|
||||
![]() opgelost met andere motor ja
![]() de oude dieselmotor ligt te wachten op inspectie. die distributie zit er 4000km probleemloos en rustig op, dan is hij toch wel goed? trouwens, ik rijd ubarhaupt rustig met de diesel, vlot willen heeft toch geen zin ![]() nouja, zie t komend weekend wel. de TD die er nu in ligt heeft wel sinds zaterdag nieuwe distributie. Wat zijn een beetje de tips voor inrijden daarvan? hoe rustig is rustig? en hoeveel km staat daar ongeveer voor?? en moet je zo'n riem nog eens naspannen??
|
||||
|
||||
![]() Inrijden van een d-riem..!? Ik heb het wel eens vaker gehoord, maar is totaal onzin als je het mij vraagt. Een nacontrole kan nooit geen kwaad, maar een riem is een riem. Rek zit er weinig tot niet in. Al een aantal distributieriemen vervangen, even een proefrit en een nacontrole is genoeg. Na een paar 100km haal ik de kap er nog even vanaf om te zien of ie aangelopen heeft, that's it. Pin onderin en pluimen met die diesel!
![]()
|
||||
|
||||
![]() pluimen doet ie wel
![]() Wat is verder een beetje onderhoud wat je kan doen bij 275k? wat zijn de onderdelen die je nu in de gaten moet houden of vervangen om een lange levensduur te bewerkstelligen?
|
||||
|
||||
![]() Krukaskeerringen beide kanten, waterpomp, klepdekselpakking, uitlaatspruitstukpakkingen
En.. warmrijden en goeie olie gebruiken om lange levensduur te bewerkstelligen.. (lang leven doen ze meestal wel) |