![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Voor mijn swallowtail ombouwproject ben ik op zoek naar een tieten teller met diesel toerenteller.
Ik heb nu zelf een benzine toerenteller er in zitten. Maar omdat ik er een tdi motor in zet heb ik niets meer aan de benzine teller. Is er iemand die misschien wil ruilen als een diesel teller over heeft? Of is er iemand die me aan een losse tellerplaat van een diesel kan helpen? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nooit geleverd, een diesel toerenteller in een mk1.. Er zijn kastjes die het dieseltoerental van de W aansluiting van de dynamo omzetten naar een toerensignaal van een benzine, zodat je de benzine teller gewoon kunt gebruiken.. Edit: deze is het Dakota digital Of je moet even (ik meen op vwvortex) zoeken, daar is iemand die een tietenteller heeft omgebouwd naar een dieseltoerenteller.. met duidelijke uitleg en plaatjes erbij ![]()
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 Last edited by ScareMercy : 13-07-2010 at 22:02. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bedankt voor je reactie maar werkt dat ook op de dynamo van een MK4? Als je dat zou werken, wat je dan wel krijgt is dat de meter maar een heel klein stukje uit slaat omdat de schaalverdeling heel anders is! Ik weet niet of ik dat wel zo mooi vind. Als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag! |
#4
|
|||
|
|||
![]() Dit werkt op alle dynamo's met een w-aansluiting.. geen probleem
![]() de schaalverdeling.. hmja, valt wel mee.. zijn maar 2000 toeren meer.. ik persoonlijk zou er geen probleem mee hebben, maar dat is ieder voor zichzelf ![]() Je zou ook een nieuwe achtergrond kunnen maken, en dan die 2000 toeren laten vervallen..
__________________
-Golf C Mk1 1.5JB automaat LA5D -> 16v ITB (Project) -Golf Mk1 Cabrio 1.6 GTD (ori GTI) LA7Y (Project) SOLD -Mercedes W124 E320 Turbo Surfblau (Project) -Mercedes W201 2.0D '92 Brilliant Silber AMG/STT Turbokit (Daily) -Mercedes W201 2.3-16V '85 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Oke bedankt voor de info ik zal als ik een w op mijn dynamo heb dat apparaat gaan bestellen.
Maar nu we toch bezig zijn heeft iemand een idee of ik de kmteller nog werkend kan krijgen op de elektronika van een golf 4? De wijzer zal ik vast kunnen laten uitslaan door een puls signaal, maar de kmstand aanduiding word denk ik wat moeilijker. Omdat ie normaal met de kabel word aangestuurd en ik deze niet kan aansluiten. Er zit geen mechanische aansluiting op de versnellingbak van de MK4. Iemand nog een idee? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Kan die er niet uit en gewoon een kabel erin
Weet wel dat het bij een golf3 bak gaat[is dan wel een 020bak] |
#7
|
||||
|
||||
![]() Elke dynamo kan je om laten bouwen zodat hij een W-Aansluiting heeft.
Een maat van mij heeft zijn Golf 1 M-TDI met tietenteller dash ook aangepast, maar hij heeft problemen met de nauwkeuringheid van de toerenteller. Ik gebruik altijd digitale toerentellers (75 euro)
__________________
Groetjes, Bert VW Jetta 1.6 1984 (NL) Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE) Audi TT 2006 (UAE) Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE) "Because there's a thin line between hobby and mental illness!" |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Heb zelf een golf 1 turbo diesel en wilde ook graag een toerenteller... Heb een tellerunit van een golf 2 turbodiesel passend gemaakt in een golf 1 dashboard en vervolgens op w-aansluiting aangesloten. Werkt perfect en nauwkeurig. Heb eventueel nog een zo'n tellerunit liggen mocht je interesse hebben... Meeste dingen werken niet meer, maar de toerenteller doet het nog prima. Aan je project te zien ben je handig genoeg om de toerenteller er uit te krijgen ![]() Groet, Fred |
#9
|
||||
|
||||
![]() Gisteren heb ik nog even gekeken maar ik heb geen W aansluiting op mijn dynamo zitten.
|