Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #101  
Old 15-08-2010, 20:43
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by BeRt_16VT
En dat klopt dus niet.
ik weet dat een hoop mensen dit zeggen. maar het klopt niet.
ethanol is net zo slecht voor aluminium als benzine voor kunstof.
heb dit allemaal uitgezocht. er zijn namelijk ook bedrijven die een bestaande auto ombouwen naar ethanol. dmv een piggyback ecu word er meer ingespoten en thats it!.
er wordt wel aangegeven bij omschakelen naar E85 om bet brandstof systeem zorgvuldig op lekkage te controleren.
waarschijnlijk heeft die lijpe m3 een lekkage gehad?
in iedergeval bedankt voor je waarschuwing.


Dat heb je idd altijd, partijen die elkaar gaan tegenspreken. Brandstofsysteem mag sowieso niet lekken zowel bij Ethanol als bij Pompbenzine.

Maar verders succes met dit project. Want super dick is het wel!!

Gr, pim
Reply With Quote
  #102  
Old 15-08-2010, 20:48
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,407
Default

Quote:
Originally Posted by SjefG40
Dat is ook de rede dat die lijpe BMW M3 met skyline motor erin op het duitse autosport festival de brand in ging.


Vloog hij in Assen ook in brand dan? Dat heb ik gemist. Wat ik me wel kan herinneren is dat deze BMW tijdens een Time-Attack in Zandvoort ook vlam vatte. De oorzaak hiervan was een afdichtingsring op een injector die niet tegen bio-ethanol bestand was.

DBM Engineering

Last edited by René : 15-08-2010 at 20:52.
Reply With Quote
  #103  
Old 15-08-2010, 22:38
Dub-Detail Dub-Detail is offline
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 1,311
Default

Quote:
Originally Posted by René
Vloog hij in Assen ook in brand dan? Dat heb ik gemist. Wat ik me wel kan herinneren is dat deze BMW tijdens een Time-Attack in Zandvoort ook vlam vatte. De oorzaak hiervan was een afdichtingsring op een injector die niet tegen bio-ethanol bestand was.

DBM Engineering



How, sorry ik heb me vergist. Het was iid de time attack op zandvoort.
Ik kom wel eens bij het bedrijf over de vloer die de supercopa's van seat doet.
En die waarschuwde mij idd voor bio-ethanol. Maar volgens mij is het vanaf de pomp al pre-mix met gewone benzine. Alleen puur wordt het oppassen.

Gr, Pim
Reply With Quote
  #104  
Old 15-08-2010, 22:46
Mac-Mikus's Avatar
Mac-Mikus Mac-Mikus is offline
Adverteerder: Mac-Mikus / Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 729
Default

Ik ben al een tijdje bij Bert zijn knutsel projecten betrokken en weet zeker dat als er iemand is die continu zijn spul controleert en in de gaten houd dat hij dat wel is.

Laatst nog alle leidingen bekeken en waren allemaal geschikt, neem aan dat de meeste mensen met een "dikke" motor hun spul in de gaten houden en geregeld controleren al zijn er natuurlijk altijd uitzonderingen.

Ook de tijd die Bertje er nu al in heeft gestoken om onderzoek te plegen naar de mogelijkheid van deze brandstof switch verzekerd mij ervan dat het gaat werken. Bij een puntje van twijfel was hij er namelijk wel al vanaf gestapt.


Goed bezig bertje ben benieuwd wanneer hij op reis mag.
Reply With Quote
  #105  
Old 16-08-2010, 15:35
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

bedankt mikus is idd zo.
maar goed ik heb vanmorgen gebeld en en.. nu wilden ze toch de motorkabelboom en de ecu los hebben en maken. deze heb ik er dus ook heen gebracht.
toen heb ik ook naar de E85 gevraagd..... wat blijkt nu, dat ik dacht met 20% meer klaar te zijn. bij een standaard motormanagment zou dat wel kunnen ja maarrrr....
omdat de motor dadelijk ongeveer 40 pk meer krijgt zijn mn injectoren dus te klein voor de E85. om hem hier op te laten lopen zou ik 38% meer moeten gaan inspuiten.
Omdat het nu al zo lang heeft geduurd om tot zover te komen heb ik besloten om toch maar op 98 tegaan rijden.
toch even voor de goede orde: als de injectoren groot genoeg waren geweest had ie op E85 gelopen!!! en ik ben er voor 100% zeker van dat het materiaal het aankan.
En pim inderdaad: E85 85% ethanol en 15% benzine.
dus de tank van de golf 2 compleet overgetankt naar de vr6, brandstof drukregelaar erop gezet en dit gaat dus prima!
Met een beetje geluk krijg ik aan het eind van de week mn ecu + kabelboom terug en moet ie kunnen lopen. als dan alles goed is gaat ie naar van kronenburg en wordt ie op de testbank afgesteld.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….

Last edited by BeRt_16VT : 16-08-2010 at 15:39.
Reply With Quote
  #106  
Old 16-08-2010, 15:43
Mac-Mikus's Avatar
Mac-Mikus Mac-Mikus is offline
Adverteerder: Mac-Mikus / Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 729
Default

Nice Bert we zijn benieuwd, kan ik alvast een mee rijd rondje reserveren
Reply With Quote
  #107  
Old 16-08-2010, 15:44
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

jazekers mikus,
mischien ga ik vanavond nog de unibal topmounts derop zetten met herm.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #108  
Old 16-08-2010, 15:49
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by BeRt_16VT
jazekers mikus,
mischien ga ik vanavond nog de unibal topmounts derop zetten met herm.


heb nog 6x 630cc siemens deka,s liggen
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #109  
Old 16-08-2010, 16:00
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….

Last edited by BeRt_16VT : 16-08-2010 at 16:08.
Reply With Quote
  #110  
Old 16-08-2010, 16:37
Thomas's Avatar
Thomas Thomas is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 811
Default

Quote:
Originally Posted by BeRt_16VT
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.


Dat zijn inderdaad zotte kosten voor slechts 3-5pk,
Verder goed bezig...komt helemaal goed
__________________
Audi S3 sportback, 310pk
Past Cars:
- Audi S3 sportback, 300pk, full black
- Golf IV GTI TDI Exclusive - Powered by VVT [237 pk & 469 nm]
- Golf 3 M-TDI
Reply With Quote
  #111  
Old 16-08-2010, 17:36
bivw 16vg60 bivw 16vg60 is offline
Postwhore
 
Join Date: Oct 2008
Posts: 1,051
Default

Quote:
Originally Posted by BeRt_16VT
bedankt voor het aan bod! maar ik laat hem toch op 98 lopen.
probleem is namelijk dat als ie 38% meer gaat verbruiken,
ik 1 veel duurder uitben voor de brandstof en 2 ik alleen nog maar in de buurt kan rijden omdat het nog niet overal te tanken is.
ik denk dat ie 1 op 6 gaat lopen, dat is 330km met een tank.
met E85 is dat dan 1 op 3,7 en dat is 204km met een tank.
met 20% was het een heel ander verhaal geweest.
volgens van kronenburg zou het 3-5pk meer op brengen.


ja schiet je niks mee op hang er dan ergens een bladblazer ergens bij
heb je
1 meer vermogen
2 zuiniger dan die e85 troep op orginele motor
3 dan kan je overal tanken
__________________
veeel nedrglands gehebt......,wijnig gehielpt

T5 2.5tdi multivan lwb 335pk 678nm

Audi Rs2 94 nogaro blue 350pk+
Audi Rs2 95 nogaro blue total rebuild
Audi Rs4 02 B5 imola yellow 487pk
Project Rallye 2.5L 5cilinder turbo Sold
Reply With Quote
  #112  
Old 16-08-2010, 19:09
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

ik heb nog een t3 t04E liggen.......
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #113  
Old 17-08-2010, 16:00
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

zo gisteravond de gebroeders schreurs op bezoek gehad.
Wat kapotte bakken geladen en de unibal topmounts derop gezet.
Daarna nog een doos winterwortelen verorbert.
Nu dus maar wachten.....
Edit: scheRm van gsm is eigenlijk te klein voor het. Forum maar het is verandert
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….

Last edited by BeRt_16VT : 17-08-2010 at 19:52.
Reply With Quote
  #114  
Old 17-08-2010, 19:48
Nol Nol is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Apr 2009
Posts: 151
Default

Een mooie korte samenvatting van gisteravond

EDIT: schReurs

Gr.Herm
__________________
MKII-8V GTI '85 -> ?
Reply With Quote
  #115  
Old 18-08-2010, 16:03
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

en foto van de topmount, wel een beetje slechte kwaliteit.



het zijn dus deze:
http://longstreet-engineering.com/w...&products_id=46

en ja ze zijn eigenlijk voor de golf 3 maar ze passen zo in de golf 2
zonder de hele bovenkant van de schokbreker toren te verbouwen.
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
  #116  
Old 23-08-2010, 16:06
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

zooooow vanmorgen pakketje van van kronenburg!
dus vanmiddag gelijk eraan begonnen.
kabelboom erin gelegd en beetje gesoldeerd en toen starte!
en gelijk lopen, stationair wat bijgesteld en toen bleef ie ook nog lopen!
gelijk even naar de lokale garage gereden voor co te meten en dat was 1.8%
dus dat komt wel goed!
morgenvroeg terug voor de apk en dan een stuk rijden.
als dan alles goed is van kronenburg bellen voor een rollerbank afspraak.
zag nu alleen dat door die topmounts de auto 2cm hoger licht voor.
dus na de apk maar weer omlaag.

hier nog wat foto,s





__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….

Last edited by BeRt_16VT : 23-08-2010 at 16:09.
Reply With Quote
  #117  
Old 23-08-2010, 16:09
Mac-Mikus's Avatar
Mac-Mikus Mac-Mikus is offline
Adverteerder: Mac-Mikus / Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 729
Default

Netjes Bert, nog nog eens een keer alle olie vingers van je auto afwassen

Ik hobbel binnenkort wel een stukje mee met je, of all the way naar Amsterdam de 6e kan ook.
Reply With Quote
  #118  
Old 23-08-2010, 16:30
egon's Avatar
egon egon is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Sep 2007
Posts: 976
Default

NETJES berry.
ziet er goed uit. ik mis alleen nog een turbo
Reply With Quote
  #119  
Old 23-08-2010, 17:27
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #120  
Old 23-08-2010, 21:12
BeRt_16VT's Avatar
BeRt_16VT BeRt_16VT is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 286
Send a message via ICQ to BeRt_16VT Send a message via MSN to BeRt_16VT
Default

neej der komt "voorlopig" geen compressor of turbo op.
maar goed met het kms gebeuren kan het natuurlijk altijd!
__________________
Daily VW Sharan 2002 2.8 24v
Daily buske VW T5 2009 3.2 24v on air
Hobby VW golf 4 Cabrio 2000 (nog) 1.8 75pk….
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum