![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ik woon in Nieuwmoer (kalmthout) dus idd in de buurt ja ![]() De geometriekeuring moet je best laten afstellen anders denk ik niet dat je erdoor bent. Bel ff naar de MACO in St-lenaerts, die mannen hebben het bij men broer ook gedaan. Grtz jel
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heel goed Maco ken ik ken! ![]() Thx allemaal voor de hulp ik denk dat ik er nu wel uit kom ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
No problemo, hou ons hier op de hoogte e ![]()
|
||||
|
||||
![]() even een update
Ik ben naar de keuring geweest met een slecht resultaat. Ik was natuurlijk eerst langs Maco geweest om de wagen uit te lijnen en dit was nu juist het probleem, de uitlijning. Terug een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag om te zien wat het probleem is ![]() Goed nieuws: Ik mocht zelf het montage-attest invullen!! Waarom: omdat ik dit zelf heb geïnstalleerd ![]() Dus zoals reeds gezegd, de benodigde documenten: Montage-attest (mag zelf ingevuld worden als je het zelf hebt gestoken) GOCA attest (geleverd door de fabrikant van de vering) TüV attest (geleverd door de fabrikant) Dan moet je hem laten uitlijnen en een afspraak maken bij de keuring voor geometriecontrole(slechts drie centra (Brasschaat, Alken of Willebroek)) ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
wa gaat er verandere mss? |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Men wil een beperkte jaarlijkse of 2 jaarlijkse keuring oprichten voor oldtimers, voor gesjoemel tegen te gaan
|
||||
|
||||
![]() mag ik een aanvulling doen? ben dan wel geen belg, maargoed
polo van 1994 of eerder (polo86c) krijg je de wielgonometrie bijna onmogelijk terug juist bij verlagen. Er zijn wel mogelijkheden voor, maar ik vermoed dat dat in belgie niet mag (camberplaten en/of sleufgaten op de bevestiging van de draagarmen) Dus of de auto dan nog gekeurd kan worden weet ik niet?
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dit hebben wij bij een Honda civic gedaan waar we een blok ingelegd hebben van een Integra. Wagen zou volgende maand naar de keuring gaan dus ben er ook wel benieuwd naar. Wij hopen dat ze er niets van zeggen maar ik vrees re voor.
|
||||
|
||||
![]() Ik had wat anders voor. Ik had over 2 jaar men Mk1 laten keuren om in te schrijven en hij was verlaagd met een schroefkit die ik zelf geplaatst had. Resultaat,men garagist kwam niet door de keuring omdat ik ook geen montageattest had en men geen meting kon verichtten op de achterste schokbrekers??? Dus wat gedaan: schroefset er vanonder gehaald en originele vering eronder. Resultaat: auto was goedgekeurd. Nu laat in dat zelfde jaar een verlagingsset van Weitec steken,omdat de originele schoks bijna versleten waren, bij een erkende installateur met alle papieren ingevuld erbij. Auto laten uitlijnen, men garagist naar de jaarlijkse keuring, auto van de 1ste maal goedgekeurd. Men heeft dus gewoon op de keuring niet naar de verlaging gekeken of geen enkel certificaat gevraagd?!
![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
En doe je dat dus elk jaar? En hoe zit dat met het uitlijnen dan? Doe je dat ook of doe je dat op de gok? Wat een werk zeg. Ben blij dat het hier makkelijker gaat. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Jullie zouden bijna geld toe moeten krijgen om daar te rijden in Belgie. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
en het beste van al, als ze je tegenhouden staat het niet opde controlekaart en zegt de keuring dat het achteraf is geinstalleerd. Dit resulteert in een boete :s Ik ben nog niet tegengehoude geweest, maar bij mij herkeuring hadden ze al wel commentaar op mijn sportstuur en mijn velgen dat uitstaken, ik was dus 2 weken voordien naar diezelfde keuring geweest, wat zeiden ze: dan heb je dat er intussen opgezet ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hoe zit dat dan als wij Hollanders worden staande gehouden met een verlaagde auto door de politie?
Of als wij betrokken zijn geraakt bij een ongeluk? Word er dan ook naar gekeken? |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
in Belgie? als jullie geldig gekeurd zijn in Nederland neem ik aan dat er geen probleme zijn ![]() |
|
|||
|
|||
![]() In belgië lijken ze niet geïnteresseerd te zijn in de nederlandse wagens
![]() |
|
|||
|
|||
![]() heb toch met golf record day een 4 jaar terug mijn auto omhoog kunnen schroeven,En mijn achterste velgen voor moeten monteren.Omdat meneer de polizei vond dat dit niet veilig genoeg was om in duitsland te rijden,en ik mocht niet meer over de autostrade terug rijden.
dus is maar een kwestie van hoe de desbetrefende agent die morgen uit zijn bed is gestapt. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
In Duitsland is het weer anders. Alles wat ze daar aan hun auto veranderen dat laten ze aanpassen op hun kentekenbewijs. Dat doen wij dus niet en als wij daar staande worden gehouden en je kunt geen goedkeuring papieren tonen dan ben je daar al snel de pineut. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
dus engineswap enzo word probleem, en schroefkit zonder atteste ook... alle eigelijk alles waarvo ge nen oldie wilt kope? grtz |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zal er niet van wakker liggen, als het zo ver moet komen verhuis ik naar naar Nederland, moet toch enkel de maas overzwemmen ![]()
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Ik zou het ni kunne... oilsjt carnaval misse ![]() mor wete iet over die keuring? bv is het juist op veiligheid (waardoor ik de m kan late), ist alleen vo de "nieuwe" oldtimers (dus voor elke oldie die vanaf 2015 ingeschreve word...) |