Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 17-09-2010, 23:35
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur

Quote:
Originally Posted by sponzenbroekske
Dan woon jij in de buurt? Ik zelf in sint job (andere kant dan de keuring)

En het gaat zeker niet in elk station, ze worden stilaan 1 voor 1 geupgrade

ON TOPIC: hoeveel kans heb ik om er door te zijn als ik de schroefset zelf heb gemonteerd en gecontroleerd met een rolmeter?

Ik woon in Nieuwmoer (kalmthout) dus idd in de buurt ja

De geometriekeuring moet je best laten afstellen anders denk ik niet dat je erdoor bent.

Bel ff naar de MACO in St-lenaerts, die mannen hebben het bij men broer ook gedaan.

Grtz jel

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 18-09-2010, 06:14
sponzenbroekske's Avatar
sponzenbroekske sponzenbroekske is offline
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Ik woon in Nieuwmoer (kalmthout) dus idd in de buurt ja

De geometriekeuring moet je best laten afstellen anders denk ik niet dat je erdoor bent.

Bel ff naar de MACO in St-lenaerts, die mannen hebben het bij men broer ook gedaan.

Grtz jel

Heel goed Maco ken ik ken!

Thx allemaal voor de hulp ik denk dat ik er nu wel uit kom

Poorten en afsluitingen: www.yaro-afsluitingen.be
Reply With Quote
Old 18-09-2010, 06:28
Jel Golf 2 GTI's Avatar

Quote:
Originally Posted by sponzenbroekske
Heel goed Maco ken ik ken!

Thx allemaal voor de hulp ik denk dat ik er nu wel uit kom

No problemo, hou ons hier op de hoogte e

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
Old 09-10-2010, 19:14
sponzenbroekske's Avatar
Forum Regular

even een update

Ik ben naar de keuring geweest met een slecht resultaat. Ik was natuurlijk eerst langs Maco geweest om de wagen uit te lijnen en dit was nu juist het probleem, de uitlijning. Terug een afspraak gemaakt voor aanstaande donderdag om te zien wat het probleem is

Goed nieuws: Ik mocht zelf het montage-attest invullen!! Waarom: omdat ik dit zelf heb geïnstalleerd

Dus zoals reeds gezegd, de benodigde documenten:

Montage-attest (mag zelf ingevuld worden als je het zelf hebt gestoken)
GOCA attest (geleverd door de fabrikant van de vering)
TüV attest (geleverd door de fabrikant)

Dan moet je hem laten uitlijnen en een afspraak maken bij de keuring voor geometriecontrole(slechts drie centra (Brasschaat, Alken of Willebroek))

Reply With Quote
Old 14-10-2010, 14:50
Xavke Xavke is offline
Forum regular

Quote:
Originally Posted by HB24
Dat is vanaf 2015 ook gedaan

wa gaat er verandere mss?
Reply With Quote
Old 14-10-2010, 16:53
HB24 HB24 is offline
VW Guru

Send a message via MSN to HB24

Quote:
Originally Posted by Xavke
wa gaat er verandere mss?

Men wil een beperkte jaarlijkse of 2 jaarlijkse keuring oprichten voor oldtimers, voor gesjoemel tegen te gaan
Reply With Quote
Old 14-10-2010, 21:30
The_Maxx's Avatar
The_Maxx The_Maxx is offline
Forum junkie

Send a message via MSN to The_Maxx

mag ik een aanvulling doen? ben dan wel geen belg, maargoed

polo van 1994 of eerder (polo86c) krijg je de wielgonometrie bijna onmogelijk terug juist bij verlagen. Er zijn wel mogelijkheden voor, maar ik vermoed dat dat in belgie niet mag (camberplaten en/of sleufgaten op de bevestiging van de draagarmen)
Dus of de auto dan nog gekeurd kan worden weet ik niet?
Old 14-10-2010, 22:56
Jel Golf 2 GTI's Avatar

Quote:
Originally Posted by The_Maxx
mag ik een aanvulling doen? ben dan wel geen belg, maargoed

polo van 1994 of eerder (polo86c) krijg je de wielgonometrie bijna onmogelijk terug juist bij verlagen. Er zijn wel mogelijkheden voor, maar ik vermoed dat dat in belgie niet mag (camberplaten en/of sleufgaten op de bevestiging van de draagarmen)
Dus of de auto dan nog gekeurd kan worden weet ik niet?

Dit hebben wij bij een Honda civic gedaan waar we een blok ingelegd hebben van een Integra.

Wagen zou volgende maand naar de keuring gaan dus ben er ook wel benieuwd naar.

Wij hopen dat ze er niets van zeggen maar ik vrees re voor.

Reply With Quote
Old 15-10-2010, 11:01
The_Rabbit's Avatar
The_Rabbit The_Rabbit is offline
VW Addict

Ik had wat anders voor. Ik had over 2 jaar men Mk1 laten keuren om in te schrijven en hij was verlaagd met een schroefkit die ik zelf geplaatst had. Resultaat,men garagist kwam niet door de keuring omdat ik ook geen montageattest had en men geen meting kon verichtten op de achterste schokbrekers??? Dus wat gedaan: schroefset er vanonder gehaald en originele vering eronder. Resultaat: auto was goedgekeurd. Nu laat in dat zelfde jaar een verlagingsset van Weitec steken,omdat de originele schoks bijna versleten waren, bij een erkende installateur met alle papieren ingevuld erbij. Auto laten uitlijnen, men garagist naar de jaarlijkse keuring, auto van de 1ste maal goedgekeurd. Men heeft dus gewoon op de keuring niet naar de verlaging gekeken of geen enkel certificaat gevraagd?! Vind ik wel straf?!
Reply With Quote
Old 15-10-2010, 11:53
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Hej mpontage attest moet ingevuld zijn.

Sommige garagisten doen het mits betaling van 30 a 50eurie's.

Op de keuring doen ze dan een geometrie test wat wil zeggen dat ze kijken of alles perfect recht is.

Mijn broer zen auto was in orde met de documenten maar werd afgekeurd omdat de terugslag van de draaing van het wiel met 0.1mm te veel afweek

Wij hebben dus gewoon een orginele set liggen voor de keuring die een 6-tal vrienden gebruiken elk jaar.

Het ombouwen is ff half dagje werk maar spaart veel miserie uit.

Grtz Jel

En doe je dat dus elk jaar? En hoe zit dat met het uitlijnen dan? Doe je dat ook of doe je dat op de gok?

Wat een werk zeg. Ben blij dat het hier makkelijker gaat.
Reply With Quote
Old 15-10-2010, 11:55
steven16v steven16v is offline
Volksforum Triple Action Donor

Quote:
Originally Posted by B-ram
mja jullie wegen zijn ook gwn kut. Daar zou ik sowieso geen wegenbelasting voor betalen. Wel ideaal dat een oldtimer niet meer gekeurd hoeft te worden!

Als ik daar woonde sleutelde ik gewoon een orginele veren set eronder...keuren en schroefset er weer onder. Dat kost je ook 2 uurtjes en scheelt een boel papierwerk en brul!

Jullie zouden bijna geld toe moeten krijgen om daar te rijden in Belgie.
Reply With Quote
Old 15-10-2010, 15:54
sponzenbroekske's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by The_Rabbit
Ik had wat anders voor. Ik had over 2 jaar men Mk1 laten keuren om in te schrijven en hij was verlaagd met een schroefkit die ik zelf geplaatst had. Resultaat,men garagist kwam niet door de keuring omdat ik ook geen montageattest had en men geen meting kon verichtten op de achterste schokbrekers??? Dus wat gedaan: schroefset er vanonder gehaald en originele vering eronder. Resultaat: auto was goedgekeurd. Nu laat in dat zelfde jaar een verlagingsset van Weitec steken,omdat de originele schoks bijna versleten waren, bij een erkende installateur met alle papieren ingevuld erbij. Auto laten uitlijnen, men garagist naar de jaarlijkse keuring, auto van de 1ste maal goedgekeurd. Men heeft dus gewoon op de keuring niet naar de verlaging gekeken of geen enkel certificaat gevraagd?! Vind ik wel straf?!

en het beste van al, als ze je tegenhouden staat het niet opde controlekaart en zegt de keuring dat het achteraf is geinstalleerd. Dit resulteert in een boete :s

Ik ben nog niet tegengehoude geweest, maar bij mij herkeuring hadden ze al wel commentaar op mijn sportstuur en mijn velgen dat uitstaken, ik was dus 2 weken voordien naar diezelfde keuring geweest, wat zeiden ze: dan heb je dat er intussen opgezet

Reply With Quote
Old 15-10-2010, 17:19
John John is offline
VW Addict

Send a message via MSN to John

Hoe zit dat dan als wij Hollanders worden staande gehouden met een verlaagde auto door de politie?
Of als wij betrokken zijn geraakt bij een ongeluk?
Word er dan ook naar gekeken?
Reply With Quote
Old 15-10-2010, 18:53
sponzenbroekske's Avatar
Forum Regular

Quote:
Originally Posted by John
Hoe zit dat dan als wij Hollanders worden staande gehouden met een verlaagde auto door de politie?
Of als wij betrokken zijn geraakt bij een ongeluk?
Word er dan ook naar gekeken?

in Belgie? als jullie geldig gekeurd zijn in Nederland neem ik aan dat er geen probleme zijn ( buiten het ongeval)

Reply With Quote
Old 16-10-2010, 10:54
Renegade Renegade is offline
VW Guru

In belgië lijken ze niet geïnteresseerd te zijn in de nederlandse wagens werd staande gehouden toen de achterwielen nog 3,5cm uitstaken en de wagen met nog geen 4cm met het subframe van de weg lag. Zeiden er helemaal niets van !
Reply With Quote
Old 16-10-2010, 11:31
wobster wobster is offline
Forum Regular

heb toch met golf record day een 4 jaar terug mijn auto omhoog kunnen schroeven,En mijn achterste velgen voor moeten monteren.Omdat meneer de polizei vond dat dit niet veilig genoeg was om in duitsland te rijden,en ik mocht niet meer over de autostrade terug rijden.

dus is maar een kwestie van hoe de desbetrefende agent die morgen uit zijn bed is gestapt.
Reply With Quote
Old 16-10-2010, 18:18
John John is offline
VW Addict

Send a message via MSN to John

Quote:
Originally Posted by wobster
heb toch met golf record day een 4 jaar terug mijn auto omhoog kunnen schroeven,En mijn achterste velgen voor moeten monteren.Omdat meneer de polizei vond dat dit niet veilig genoeg was om in duitsland te rijden,en ik mocht niet meer over de autostrade terug rijden.

dus is maar een kwestie van hoe de desbetrefende agent die morgen uit zijn bed is gestapt.

In Duitsland is het weer anders.
Alles wat ze daar aan hun auto veranderen dat laten ze aanpassen op hun kentekenbewijs.
Dat doen wij dus niet en als wij daar staande worden gehouden en je kunt geen goedkeuring papieren tonen dan ben je daar al snel de pineut.
Reply With Quote
Old 17-10-2010, 12:40
Xavke Xavke is offline
Forum regular

Quote:
Men wil een beperkte jaarlijkse of 2 jaarlijkse keuring oprichten voor oldtimers, voor gesjoemel tegen te gaan

dus engineswap enzo word probleem, en schroefkit zonder atteste ook... alle eigelijk alles waarvo ge nen oldie wilt kope?

grtz
Reply With Quote
Old 17-10-2010, 15:41
HB24 HB24 is offline
VW Guru

Send a message via MSN to HB24

Quote:
Originally Posted by Xavke
dus engineswap enzo word probleem, en schroefkit zonder atteste ook... alle eigelijk alles waarvo ge nen oldie wilt kope?

grtz

Ik zal er niet van wakker liggen, als het zo ver moet komen verhuis ik naar naar Nederland, moet toch enkel de maas overzwemmen
Reply With Quote
Old 17-10-2010, 17:00
Xavke Xavke is offline
Forum regular

Quote:
Ik zal er niet van wakker liggen, als het zo ver moet komen verhuis ik naar naar Nederland, moet toch enkel de maas overzwemmen

Ik zou het ni kunne... oilsjt carnaval misse

mor wete iet over die keuring? bv is het juist op veiligheid (waardoor ik de m kan late), ist alleen vo de "nieuwe" oldtimers (dus voor elke oldie die vanaf 2015 ingeschreve word...)
Reply With Quote
Reply

Posting Rules