![]() |
|
||||
|
||||
![]() Laat ik jullie voorstellen aan mijn nieuwe aanwinst. Het is een Jetta MK1 met een 1.9 TDI ARL blok, netjes op kenteken en origineel nederlander. Hij is van 1984 dus belastingvrij. Qua uiterlijk kan hij wat aandacht gebruiken maar technisch is hij in orde. Ondertussen al een paar kleine reparaties uitgevoerd om het dagelijks gebruik leuker te maken. Er komen nog andere wielen onder en hij moet iets lager bij de grond. Voor de rest gewoon rijden en genieten.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lekkere aanwinst in de collectie
![]()
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
![]() Mooi hoor. Mooi interieur ook. Deze had ik ooit ook in mijn golf 1 maar helaas was deze zo beschadigd dat ik hem weg heb moeten gooien..
Verkopen?? ![]()
|
||||
|
||||
![]() Dankjewel! Ben er echt blij mee. @Steven ik moet eerlijk zeggen dat ik de stoelen niet echt fijn vind zitten. Ik wil er best vanaf, maar dan moet ik eerst iets anders vinden. En bruin interieurs zijn best lastig te vinden ben ik inmiddels achter.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
' Waarschijnlijk zijn ze van binnen versleten. Dat waren die van mij ook maar die van mij waren ook nog eens beschadigd. Laat maar weten als je er vanaf wil. Ik heb alleen interesse als de achterbank er ook bij zit. Mocht deze passen in een golf 1. Dat weet ik eigenlijk niet. ![]()
|
||||
|
||||
![]() De vorige eigenaar heeft ze laten repareren, zijn niet doorgezakt. Achterbank past niet in Golf 1, maar ik kan me vergissen natuurlijk.
|
||||
|
||||
![]() Lekker Juul! Mk1tje is altijd goed
![]() |
|
||||
|
||||
![]() He maatje, ja eindelijk. Altijd al gewild eigenlijk
![]() Natuurlijk alweer bezig geweest om de Jetta iets beter te maken. - Intercoolerslang was gescheurd. Deze vervangen en de auto heeft nu vol boost. Lekker! - Twee dezelfde buitenspiegels gemonteerd. - Wat interieurdelen vervangen. - Stoel sledes schoongemaakt en ingevet. - Sierstrip bestuurdersdeur aangebracht incl nieuwe clipjes. Het is helaas niet de juiste strip, maar die komt nog. - Interieur eruit gehad en alles netjes gereinigd. Buitenkant ook meteen gewassen. Ik heb trouwens een andere set wielen voor eronder. Vandaag al nieuwe banden gescoord, de velgen moeten alleen nog gestraald en gecoat worden. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Passat 3BG 1.6 2003 Golf MK4 GTI 1.8T 1998 Polo 6N 1.4 16v 1995 Jetta MK1 1.9 TDI 1984 Last edited by Juul : 09-03-2025 at 01:11. |
|
||||
|
||||
![]() ik zou aan dat interieur, eventueel op de stoelen na in de juiste stijl toch niet teveel veranderen lekker man zo alles in bruin.
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
![]() Dankjewel maat. Nee ik wil er verder ook niets aan veranderen, alleen de zithouding is echt ruk. Dat krijg je als je alleen maar Recaro bent gewend denk ik. Ben stiekem aant kijken voor twee losse (sport)stoelen, evt met kantel optie en deze in dezelfde stijl laten bekleden. Bruin interieur past ook bij de auto, ik zou de rest het liefst zo willen laten. Ben ook aan het kijken geweest voor een bruine Spucknapf, maar als je al een nette vindt betaal je er ook de hoofdprijs voor. Moet niet, kan wel.
|
||||
|
||||
![]() spucknapf ook al een paar keer aan getwijfelt voor de mk1 hier. maar ga uit eindelijk toch voor wat anders.
in de mk2 heb ik recaro's sportline vanuit de mk1 cabriotjes zitten maar ook die moeten indd over worden gestoffeerd. kwa look vind ik die in een wat oudere mk1 alweer een beetje te nieuw eigenlijk het weet allemaal wat ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Porsche 924/944 stoelen zijn wel voor weinig te vinden in belabberde staat. Maar als je ze toch laat bekleden misschien wel interessant? En past qua stijl ook wel enigszins. |
|
||||
|
||||
![]() dat past kwa stijl zeker, zitten ook lekker.
niet helemaal het zelfde model natuurlijk maar vergelijkbaar wat hier in de mk1 zit
|
||||
|
||||
![]() Das een goeie tip. Thanks!
|
||||
|
||||
![]() Even bezig geweest met de Jetta. Er lekte wat olie bij de oliekoeler, niet veel maar ik stoorde me eraan. Dus nieuwe pakkingen, olie en oliefilter besteld en alles weer in orde gemaakt. Omdat ik toch al bezig was, heb ik ook een nieuwe expansievat erbij besteld...gewoon voor de mooi. Later bleek er helaas oliedruksensor lek te zijn, die ook maar besteld en binnenkort vervangen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Passat 3BG 1.6 2003 Golf MK4 GTI 1.8T 1998 Polo 6N 1.4 16v 1995 Jetta MK1 1.9 TDI 1984 Last edited by Juul : 26-03-2025 at 10:54. |
|
||||
|
||||
![]() en dan zeggen ze dat ik niet kan stil zitten
![]()
|
||||
|
||||
![]() Hahaha ja je blijft ermee bezig idd. Nou goed, van de week wilde ik naar mn werk....startte de Jetta ineens niet meer. Hij ging goed rond maar sloeg niet aan. Later uitgelezen en kreeg ik een P0322 foutcode krukas positiesensor geen signaal. Lekker dan, die zit achter het oliefilterhuis, dus alles kon er weer af. Nieuwe sensor geplaatst en meteen de oliedruk sensoren vervangen. Alles weer schoongemaakt, sappen gevuld en starten lopen. Vervelend dat het zo moest, maar goed, ik denk dat het hiermee is opgelost. Nu weer lekker genieten van de Jetta
![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Dikke diesel. Wat lag er eigenlijk oorspronkelijk vanaf de fabriek voor 'n blok in?
|
||||
|
||||
![]() Thanks, ik heb hem wel zo gekocht. De eer is aan degene die het allemaal verbouwd en omgekeurd heeft. Er lag oorspronkelijk een 1.3 GF 60pk motor in af fabriek.
|
||||
|
||||
![]() Nou...het zijn toch Corrado stoelen geworden. Vanmorgen opgehaald, schoongemaakt en passend gemaakt voor de Jetta. Binnenkort een afspraak maken bij de stoffeerder voor het bekleden ervan. Ik wil ze graag in dezelfde stijl als de oude stoelen, das wel het mooiste natuurlijk. Mijn idee was om eerst een week of twee hiermee rond te rijden om er zeker van te zijn dat dit een goede aankoop was, maar dit zit zoveel beter dan de oude. Lekker laag en comfortabel
![]() ![]() ![]() ![]()