![]() |
|
||||
|
||||
![]() dankje, gaande weg kom ik er wel
![]()
|
||||
|
||||
![]() vandaag scirocco weer met 4 bandjes op de grond.
motor weer laten draaien en een paar keer op en neer gereden op de oprit. ![]() elektra van de verlichting nagelopen mistlampen voor werken alleen nog niet. staat wel spanning op de schakelaar, lampen zijn heel. dus waarschijnlijk ergens een losse draad ofzo. Heb alleen een probleem met de rembekrachtiger bij motor af goede tegendruk op het pedaal. bij draaiende motor weinig kracht nodig om pedaal tot de bodem te drukken. naar welke kant moet het pijltje op het vacuumklepje wijzen. 1 van de rembekrachtiger naar de motor > 2 of motor naar rembekrachtiger <
|
|||
|
|||
![]() Klinkt als lucht in de remmen (wel goed ontlucht?)
|
|
||||
|
||||
![]() achterremmen zijn ontlucht totdat er geen belletjes meer inzaten.
heb ze alleen nog niet op de kop gehad om te ontluchten, zal alles weer is ontluchten om zeker te zijn dat er geen lucht meer inzit.
|
||||
|
||||
![]() Morgen eerst naar het postkantoor om een lege scirocco koets over te laten schrijven.
![]() Dan een bestellijstje maken met onderdelen die ik nodig heb voor het onderstel plus interieur op te bouwen. foto's komen morgen ![]() ![]() ![]() ![]() Heb besloten dat ik de zwarte scirocco ga strippen en de onderdelen voor de groene scirocco ga gebruiken. Aangezien de bodem wat aandacht nodig heeft van de zwarte scirocco.
I like boost ![]() Last edited by superbeast : 24-03-2014 at 12:05. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() Rubbers voor de achteras staan in de nalevering. Verder nog een schroefsetje besteld met hardheidverstelling. Binnenkort de donor scirocco vervoeren van mijn ouders naar mijn huis toe. Dan ga ik langzaam aan beginnen met demonteren en opknappen van onderdelen. maar eerst nog even de passat wat onderhoud geven, Carterontluchting leidingwerk nalopen op verstopping Nieuwe peilstok plus houder, de oude is gescheurd Nieuwe olie plus filter en kleppendekselpakking en een deurpinnetje vinden die ontbreekt momenteel.
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig Frank! Wat heb je nu allemaal? Corrado, Scirocco's, Cabrio, Passat?
Man je oprit sta vol ![]()
|
|
||||
|
||||
![]() Corrado is de deur uit, dat werd me teveel werk om die op te knappen
Heb nu nog de cabrio, Passat en 2 Scirocco's dan ![]() Passat is nog even een knutsel auto, tis de bedoeling dat dit de daily word. Heb vandaag de rechterportier van binnen gestript om bij het raammechanisme te komen. Hiervan was het staalkabeltje doorgerot, dus een nieuwe raammechanisme besteld. (hopelijk van de week binnen) raammotor was gelukkig nog oke, alleen de kabel zat rond het poulietje gekruld. Verder nog een nieuwe peilstok en houder erop gezet ivm gescheurde oude peilstok en houder. Maandag gaat het inlaatspruitstuk en carterontluchting eraf. Kan dan de sludge verwijderen uit de carterontluchtingleiding en de injectoren nakijken. Hierna pas ga ik de olie plus filter vernieuwen en kleppendeksel pakking. Kan dan mooi de binnenkant kleppendeksel reinigen Vorige eigenaar heeft de motor al gespoeld met een reiniger, zal dit nog een keer herhalen
I like boost ![]() Last edited by superbeast : 19-04-2014 at 19:32. |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
I like boost ![]() Last edited by superbeast : 19-04-2014 at 19:46. |
|
||||
|
||||
![]() Oh nice, carterpan al open geweest en de zeef gewisseld? Er is een filter te krijgen van een LT of Volvo 940td wat voor een kleine liter extra olie inhoud zorgt, wel aan te raden voor deze motoren...
|
|
||||
|
||||
![]() Nee, carterpan is nog niet open geweest.
Moet je de motor lichten en subframe loshalen, dit kan alleen op een brug. Kan nog is via de laag oliepeil sensor een blik werpen, hoe vuil dat het carter is. Had op het Passat forum gelezen over het grotere filter met onderdeel nummer erbij. Heb nu nog een originele man filter, volgende keer die grote erop.
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() vandaag nog even een passat onderhouds dagje, voordat ik weer een week aan boord zit. Bovenste deel carter ontluchting is opengescheurd en afgebroken door een verstopte carter ontluchtings leiding,Hiervoor een nieuwe besteld. Tevens het onderste deel preventief eraf gehaald en gekeken of de oliecondensaat afloop die hieraan vastzit open was. Inlaat spruitstuk eraf en word schoongemaakt, net zoals de carterontluchtings leidingen. Nieuwe rubbertjes en injector houders inlaatspruitstuk besteld, aangezien deze wel heel erg makkelijk eruit wipten.
I like boost ![]() Last edited by superbeast : 22-04-2014 at 13:25. |
|
||||
|
||||
![]() Afgelopen donderdag de spulletjes opgehaald bij de dealer.
Maandag en dinsdag alles terug opbouwen en olie plus filter wissellen. Daarna kan ik onderdelen gaan zoeken voor de scirocco, kan ik mooi alles in de passat vervoeren ![]()
|
||||
|
||||
![]() Lekker bezig Frank!
![]()
|
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() Nieuwe kleppendekselpakking was geen overbodige luxe, olie stond al in bougiegat. Nieuwe carterontluchting zit erop Helaas niet zo ver gekomen als ik wilde, maar heb een paar onderdeeltjes die nog geleverd moeten worden. Hopelijk komen die morgen binnen, kan het inlaatspruitstuk er weer op. Daarom maar verder gegaan met het raammechanisme, zit er ook weer in uiteindelijk. Maar helaas geen spanning op de schakelaars, hier ga ik morgen ook maar eens naar kijken wat er mis is.
|
||||
|
||||
![]() Alle onderdelen en slangen weer gemonteerd en proef gedraaid met het 1.8t je.
Zag geen lekken dus das klaar ![]() Verder nog bezig geweest met de cv en elek ramen die deden het niet. bleek dat er een van de 2 zekeringen gesprongen was, morgen een nieuwe erin en het raam vastzetten en kijken of alles nu wel functioneert. dan kan het deurpaneel weer terug gemonteerd worden en weer kilometers maken met de passat. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Zekering vervangen en alles doet het weer
![]() Deurpaneel er weer terug opgezet met nieuwe clipjes. Tijdens de rit naar mijn ouders, begon het oliedruklampje te knipperen. Gas teruggenomen en naar de garage toegereden, en een afspraak gemaakt om de Carterpan te reinigen inclusief een nieuw oliezeefje voor de oliepomp. Gelijk een nieuwe distributieriem inclusief waterpomp, multie riem plus spanner.en natuurlijk olie plus filter. Ook doen ze gelijk de apk anders stond ik er over een maand weer.
|
||||
|
||||
![]() Slimme keus om alles in 1 keer te laten doen.
Ook netjes dat je electro weer werkt ![]()
|
||||
|
||||
![]() waarschijnlijk doorgebrand tijdens testen met geblokkeerd raammotortje.
zat toen nog een stukje oude staaldraad tussen wat ik niet gezien had ![]()
|
||||
|
||||
![]() De passat heb ik weer terug met nieuwe apk.
Onderdeeltjes vervangen zijn. Nieuwe distributie set met waterpomp Set nieuwe multie riemen met spanners Nieuwe dynamo, oude bleek dus het gierende geluid te produceren. Nieuwe ruitenwisserpompje voor. motor 2x gespoeld, even afwachten of dit voldoende is. nieuwe olie plus filter 2 nieuwe voorbanden. Nieuwe koelvloeistof koplamp gepolijst ivm apk. Was dus een hele grote beurt. net even een ritje ermee gedaan en flink doorgereden, voorlopig istie weer oke. Nu snel de tuin afmaken en verder met de scirocco's ![]()